//
کدخبر: ۲۸۱۵۱۹ //

استرس بزرگ؛چه در سر سرمربی کروات تیم ملی می‌گذرد؟

سرمربی کروات تیم ملی بعد از ماه‌ها، بازیکنان مدنظر خود را برای حضور در تیم‌ملی اعلام خواهد کرد و به انتظار اهالی فوتبال برای رونمایی از تیمش پایان می‌بخشد.

استرس بزرگ؛چه در سر سرمربی کروات تیم ملی می‌گذرد؟

اردوی تیم‌ملی فوتبال ایران قرار بود از ۱۲ مهر در تهران آغاز شود که احتمالا با یک روز تاخیر از فردا شروع می‌شود. در عوض امشب فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی توسط دراگان اسکوچیچ منتشر می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از حدود ۱۱ ماه، گرد هم می‌آیند تا در ۱۷ و ۲۲ مهر در دو بازی دوستانه با ازبکستان و مالی به میدان بروند. با این وجود مهم‌ترین موضوع رونمایی از تیم اسکوچیچ است که به علت شیوع کرونا بیش از ۸ ماه به تاخیر افتاده است.

*تیم‌ملی به سبک اسکوچیچ    

سرمربی کروات نه خودش را پیرو کی‌روش و فوتبال تدافعی می‌داند و نه قرار است از سبک فوتبال مارک ویلموتس بلژیکی پیروی کند. به همین دلیل تماشای تیم موردنظر اسکوچیچ در شرایطی که بازی‌های رسمی در انتخابی جام جهانی به تعویق افتاده، اهمیت زیادی دارد.

در وضعیت کنونی حضور برخی بازیکنان در این اردو در هاله‌ای از ابهام است و هنوز مشخص نیست اسکوچیچ آن‌ها را به تیم‌ملی دعوت خواهد کرد یا خیر. از طرفی به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، برخی بازیکنان در کشورهای اروپایی با مشکلاتی روبرو هستند و ممکن است این موضوع در رفت و آمد، آن‌ها را به زحمت بیاندازد.

اما با تمام این جوانب، مهم‌ترین مسئله نوع تفکرات اسکوچیچ است و باید دید او چه بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کند.

*چه در سر سرمربی کروات می‌گذرد؟

فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی همواره منتقدانی را به دنبال دارد؛ دعوت نشدن بازیکنی از یک تیم باشگاهی یا دعوت کردن یک بازیکن خاص به تیم‌ملی و همینطور دعوت نشدن برخی بازیکنان به علت ترافیک در برخی خطوط از جمله مواردی است که با انتقاد کارشناسان و البته هواداران روبرو می‌شود.

افزایش بازیکنان لژیونر ایرانی و درخشیدن چند بازیکن در یک پست و همینطور افزایش سن برخی از بازیکنان باتجربه، گمانه‌زنی‌ها درباره فهرست جدید تیم ملی را بالا برده است.

در واقع هنوز کسی با اندیشه‌های تاکتیکی اسکوچیچ در تیم ملی آشنا نشده و از طرفی به علت وجود بازیکنان آماده در چند پست مختلف، کمتر کسی می‌تواند ذهن سرمربی کروات تیم ملی را تا قبل از انتشار فهرست بخواند.

به طور مثال در درون دروازه ابهامات مختلفی وجود داد؛ به خصوص که علیرضا بیرانوند به علت مصدومیت غایب است و چند سنگربان صاحب‌نام در این پست دیده می‌شوند که ادعای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را دارند.

خط دفاعی تیم‌ هم در چنین وضعیتی است. در واقع با رفتن کی‌روش و خداحفاظی چند بازیکن، خط دفاعی مورد نظر مربی پرتغالی هم دچار تغییراتی خواهد شد. به این موارد، غیبت‌ باثبات‌ترین مدافع این تیم یعنی مرتضی‌پورعلی‌گنجی را هم باید اضافه کرد.

پیچیده‌ترین وضعیت در خط هافبک ‌و حمله حاکم است که ترافیکی از بازیکنان آماده در داخل و خارج از ایران منتظر حضور در این تیم هستند و خودشان هم هنوز نمی‌دانند شنبه شب باید چمدان‌هایشان را برای حضور در تهران و پیوستن به اردوی تیم ملی ببندند یا خیر.‌

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان