//
کدخبر: ۲۸۰۰۶۸ //

ریحانه آرانی : استعداد یابی در مدارس می تواند آغاز راه ورزش قهرمانی باشد

رکورد دار پرتاب چکش زنان ایران گفت: با استعدادیابی معلم ورزش مدرسه، در رشته دوی 800 متر، پرتاب وزنه و پرتاب نیزه فعالیت کردم و در نهایت رشته پرتاب چکش را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کردم.

ریحانه آرانی : استعداد یابی در مدارس می تواند آغاز راه ورزش قهرمانی باشد

ریحانه آرانی عضو تیم دو میدانی فولاد مبارکه سپاهان در گفتگو با سایت باشگاه گفت: چهار سال است که به صورت حرفه ای مشغول فعالیت در رشته پرتاب چکش هستم و فعالیت حرفه ای خود را از باشگاه آسان پرداخت شروع کردم و اکنون در خدمت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هستم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در خصوص شروع فعالیت های ورزشی خود گفت: از طریق مسابقات مدارس وارد ورزش دو و میدانی شدم و با استعداد یابی معلم ورزش مدرسه در رشته ی 800 متر، پرتاب وزنه و پرتاب نیزه فعالیت کردم و در نهایت رشته پرتاب چکش را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کردم.

این قهرمان جوان در خصوص افتخارات ورزشی خود گفت: تا کنون موفق به کسب  یک مدال برنز آسیایی در رده نوجوانان و یک مدال برنز آسیایی در رده جوانان آسیا در رشته پرتاب چکش شدم، با توجه به اینکه مدال من اولین مدال دختران ایران در مسابقات جوانان آسیا بود به من لقب دختر تاریخ ساز آسیا داده شد.

آرانی ادامه داد: امسال شرایط تیم دو و میدانی زنان سپاهان بسیار عالی است و تا الان در مسابقات کشور اول بودیم و چندین بار موفق به جا به جایی رکورد ملی و باشگاهی شدیم.

وی افزود: دو سال است که رکورد  دار پرتاب چکش کشور هستم، یک ماه پیش در مسابقات جایزه بزرگ خانم رستمی با پرتاب چکش به فاصله 55 متر و 69 سانتیمتر  رکورد من  را 23 سانتیمتر  جا به جا کرد ولی من در مرحله دوم لیگ توانستم دو بار رکورد را جا به جا کنم، یک بار رکورد 56 متر و 66 سانتیمتر و در پرتاب آخر رکورد 57 متر و 15 سانتیمتر را به ثبت رساندم.

photo_2020-09-22_13-12-23

این عضو تیم دو و میدانی سپاهان به خانم های جوانی که قصد ورود به ورزش قهرمانی را دارند گفت: اگر به ورزش قهرمانی وارد شدید باید تا هدف نهایی خود پیش بروید و برای این کار باید روحیه مضاعف داشته باشید، ورزش قهرمانی فراز و نشیب های زیادی دارد و نباید زود نا امید شد .

آرانی ضمن تقدیر از زحمات مربیان خود گفت: در آخر از مربیانم آقایان کاوه و صادق موسوی به خاطر زحماتی که برای من کشیدند تشکر می کنم و حمایت های باشگاه سپاهان از ورزش بانوان به ویژه رشته دو و میدانی ستودنی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: سایت باشگاه سپاهان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان