//
کدخبر: ۲۷۸۳۶۱ //

بازگشت رقابت‌های حضوری شطرنج پس از گذشت ۶ ماه

فدراسیون جهانی شطرنج از برگزاری مجدد مسابقات کاندیداهای فیده که نیمه کاره رها شده بود، خبر داد.

بازگشت رقابت‌های حضوری شطرنج پس از گذشت ۶ ماه

 در فروردین ماه امسال با توجه به شیوع کرونا مسابقات کاندیداهای فیده که در روسیه برگزار پیگیری می شد، نیمه‌کاره رها ماند. درحالی که اکثر رقابت‌ها در زمان اولیه شیوع این بیماری لغو شده بود مسابقات کاندیدهای فیده  یکی از معدود رویدادهای ورزشی بود که به دلیل کرونا لغو نشده بود. در حالی که بازیکنان از وضعیت خود ابراز ناراحتی کرده بودند، برگزارکنندگان و  فدراسیون جهانی معتقد بودند که به دلیل تعداد کم شرکت کنندگان (هشت نفر) و عدم حضور تماشاگر، این خطرات محدود است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ بعد از فشار بازیکنان در باره برگزاری این مسابقات، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج اعلام کرد که این مسابقات متوقف شده است. همچنین دولت روسیه اعلام کرده بود که با شروع ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (هشتم فروردین) روسیه ترافیک هوایی را با سایر کشورها قطع کرده است  بنابراین فیده نمی‌تواند بازگشت بازیکنان را به خانه‌هایشان تضمین کند.
اما حدودا پس از گذشت ۶ ماه فدراسیون جهانی شطرنج در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مسابقات رسمی کاندیداها از اواسط آبان از سرگرفته خواهد شد. قرار است دور هشتم این مسابقات از یکم نوامبر پیگیری شود. میزبان این رقابت‌ها همانند هفت دور نخست شهر یکاترینبورگ روسیه است. 
حتی فدارسیون جهانی شطرنج تفلیس را به عنوان میزبان دوم این رقابت‌ها در نظر گرفته تا در صورت نبود امکانات در روسیه، مسابقات خود را گرجستان دنبال کند. فیده اعلام کرده است که به دنبال میزبان سوم این رقابت ها بوده تا اگر روسیه و گرجستان نتوانند به دلیل شیوع کرونا میزبان این رقابت ها باشند، مسابقات در شهر سوم برگزار شود. 
 فدراسیون جهانی معتقد است  که میلیون‌ها هوادار منتظر دیدن بهترین بازیکنان شطرنج و عملکرد آنان در صفحه شطرنج بوده و می‌گوید که با وجود شرایط دشوار و شیوع کرونا از هیچ تلاشی دست نکشیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان