//
کدخبر: ۲۶۸۹۷۵ //

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا: شکست دادن چین در فضا باید اولویت نخست باشد

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا رقابت فضایی با چین را از مهمترین چالشهای قدرت های جهانی برشمرد و افزود که تهدید فضایی چین واقعی است.

رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا: شکست دادن چین در فضا باید اولویت نخست باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا رقابت فضایی با چین را از مهمترین چالشهای قدرت های جهانی برشمرد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «نیوز مکس» «نیوت گینگریچ» رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه گفت: «ما در آغاز یک رقابت فضایی بزرگ هستیم. این آمریکاست که علیه چین در رقابت برای ایجاد سامانه های سفر تجاری به فضا، ایستگاههای فضایی در کره ماه و در نهایت تسخیر سیارات است.»

 گینگریچ گفت که هیچ موضوعی مهمتر از پیروزی در رقابت فضایی نیست و در این مسیر باید بخش دولتی و خصوصی با ناسا و شرکتهایی چون «اسپیس ایکس» همکاری کند.

وی در ادامه به تلاشهای چین و کمک دولت این کشور به شرکتهای چینی برای رشد و توسعه  صنعت فضایی اشاره کرد  و مدعی شد که چین در حال نسخه برداری و سرقت فناوری فضایی روسیه و آمریکاست.

گینگریچ گفت: «پکن به سرعت در حال افزایش قابلیتهای فضایی خود است و تهدید فضایی چین یک واقعیت است  و اجازه دادن به چین جهت پیشبرد امور فضایی در نهایت به ضرر بشریت تمام می شود.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا  ۲۸ خردادماه ۹۷  به پنتاگون دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داد. نیروی فضایی آمریکا در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل  یک سند راهبردی را به امضا رساند که استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا از سوی آمریکا را به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی علیه روسیه به حساب می‌آورد.

«سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروی هوافضای روسیه نیز در مصاحبه با روزنامه رسمی ارتش این کشور خبر داد، روسیه تا سال ۲۰۲۴ یک سامانه فضایی هشداردهنده درباره حملات موشکی مستقر و عملیاتی می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان