//
کدخبر: ۲۶۷۲۵۲ //

ژاپن به سامانه دفاعی آمریکا «نه» گفت

وزیر دفاع ژاپن می گوید که دولت این کشور طرح استقرار سامانه موشکی زمینی «ایجیس آشور» آمریکا در استان های یاماگوچی و آکیتا را لغو کرده است.

ژاپن به سامانه دفاعی آمریکا «نه» گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 «کونو تارو» که پیشتر اعلام کرده بود طرح استقرار این سامانه متوقف شده است روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت ملی با حضور «آبه شینزو»، نخست وزیر و برخی از اعضای کابینه، علت این تصمیم را توضیح داد.

حزب اصلی حاکم لیبرال دموکرات ژاپن صبح روز پنجشنبه یک نشست امنیتی برگزار کرد کونو گفت که این شورا در مورد این موضوع گفت و گو کرده و تصمیم گرفته که این برنامه را کلاً لغو کند او به خاطر سردرگمی پیش آمده عذرخواهی کرد.

کونو افزود با توجه به اوضاع کنونی در دریای چین شرقی، تمرکز ناوشکن های مجهز به ایجیس تنها بر دفاع موشکی از لحاظ امنیت ملی هوشمندانه نخواهد بود.

او بر ضرورت بازبینی اقدامات میان برد و دوربرد تاکید کرد و قول داد که دولت و این حزب برای بحث درباره یک استراتژی امنیت ملی شامل یک سامانه دفاع موشکی جایگزین همکاری کنند.

«اونودرا ایتسونوری»  وزیر دفاع پیشین که اکنون ریاست گروه امنیت ملی حزب حاکم لیبرال دموکرات را بر عهده دارد گفت که این حزب یک تیم پروژه تشکیل خواهد داد تا برای دفاع موشکی چارچوب جدیدی ایجاد کند.

به گزارش  ایرنا، این وزارتخانه قبلا می خواست سامانه دفاع موشکی ایجیس آشور را در استان شمالی آکیتا و استان غربی یاماگوچی مستقر کند تا عملا تمام ژاپن را پوشش بدهند.

مکان های نامزد برای این استقرار پادگان آموزشی موتسومی متعلق به نیروی زمینی نیروهای دفاع از خود در شهر هاگی در استان یاماگوچی و همچنین پادگان آموزشی آرایا در شهر آکیتا بود اما مطالعات میدانی ضعیف این وزارتخانه و عدم ارائه توضیحات کافی ساکنان آکیتا را خشمگین کرد و باعث شد این وزارتخانه دوباره از اول دنبال مکان های جدیدی بگردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۲۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان