//
کدخبر: ۲۷۳۳۱۹ //

تقابل سرنوشت‌ساز امشب استقلال - سپاهان در آزادی خالی از تماشاگر/ جنگ برای کسب سهمیه

دیدار حساس استقلال تهران و سپاهان تلاش برای کسب سهمیه خواهد بود.

تقابل سرنوشت‌ساز امشب استقلال - سپاهان در آزادی خالی از تماشاگر/ جنگ برای کسب سهمیه

زهره فلاح زاده: دیدارهای استقلال - سپاهان همیشه جذاب و دیدنی بوده و شاید یکی از دلایل آن این بوده که ۲ تیم همواره در کورس قهرمانی بوده‌اند. البته این بار داستان کمی متفاوت است. استقلال و سپاهان قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرده‌اند و حالا برای کسب سهمیه آسیایی باید بجنگند. استقلال و سپاهان در حالی امشب به دیدار یکدیگر می‌روند که آبی‌های پایتخت تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان و تراکتور در رده دوم قرار گرفته‌اند. به همین دلیل است که این دیدار حکم ۶ امتیاز برای هر ۲ تیم دارد. هر تیمی که بتواند پیروز میدان شود، شانس بیشتری را برای گرفتن سهمیه آسیایی دارا می‌شود.

روی هر ۲ نیمکت مربیانی با پیشینه پر‌افتخار به رنگ آبی نشسته‌اند. یک طرف امیر قلعه‌نویی با دنیایی از تجربه و طرف مقابل فرهاد مجیدی با تجربه کم اما پر از انگیزه.

در بازی‌های استقلال - سپاهان تا امروز برخلاف دیدارهای سپاهان و پرسپولیس، خوشبختانه خبری از جنجال‌های خونین روی سکوها نبوده و البته آبی هم تاکنون آلوده نشده است. جنجال‌های این بازی بیشتر درون زمین بوده؛ جایی که حتی در دیدار رفت، استقلالی‌‌ها با سرمربیگری آندرآ استراماچونی می‌توانستند برنده از زمین اصفهانی‌ها خارج شوند اما داور خطای هند آشکار کی‌روش استنلی، مهاجم خارجی سپاهان را ندید تا همین باعث شود این دیدار به درگیری ختم شود. البته اکبریان، داور این دیدار چند ماه بعد به اشتباه بزرگ خود اعتراف کرد.

دیدار امشب علاوه بر جنگ بر سر کسب سهمیه، از آن جهت که زمزمه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال هم در فصل آتی شنیده می‌شود، مهم است؛ دیداری که مجیدی می‌خواهد به مدیران استقلال و هوادارانش ثابت کند می‌تواند سپاهان پر‌مهره را شکست دهد و ضمانتنامه حضورش برای فصل بعد را هم از آنها امضا بگیرد.

تیم مجیدی آخرین پیروزی داخل خانه‌اش به چهارم اسفندماه مقابل ذوب‌آهن برمی‌گردد؛ دیداری که با نتیجه ۲-۱ به سود آبی‌ها به پایان رسید. پس از شروع بازی‌ها استقلالی‌ها هیچ کدام از دیدارهای خانگی‌شان را پیروز نشدند و مقابل تراکتور، سایپا و نساجی به تساوی رسیدند. باید دید شاگردان مجیدی باز هم در دوران کرونایی گرفتار طلسم تساوی در خانه می‌شوند یا این دیدار به باطل شدن این طلسم مقابل سپاهان منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:
شایان مصلح از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد
http://fartaknews.com/n/1NBj
اختصاصی/ آقای مصلح؛ تکرار اشتباه حماقت است!/ توییترخودت منتشر کرده بود+تصاویر
http://fartakvarzeshi.com/n/16hO
سپاهان به دنبال رفع محرومیت شایان مصلح در برابر استقلال
http://fartaknews.com/n/1NEL
آقای مصلح؛ تکرار اشتباه حماقت است!/ بچگانه‌ترین سنگر، تکذیب است!+تصاویر
http://fartaknews.com/n/1NCW
آقای یزدانی؛ هر سخن جایی و‌هر نکته مکانی دارد/جنجال ستاره استقلال و چند نکته مهم
http://fartakvarzeshi.com/n/16hY
 

در طرف مقابل، با شروع مجدد لیگ برتر، سپاهان هم در هیچ یک از دیدارهای خارج از خانه‌اش پیروز نشده و مقابل سایپا مساوی کرده و برابر تراکتور هم شکست خورده است. تیم قلعه‌نویی این بار به فکر جبران نتایج بد خارج از خانه خود است؟

البته آبی‌های پایتخت و زردپوشان دیار اصفهان کمتر از ۱۰ روز دیگر، این بار در رقابت‌های جام حذفی باید به مصاف هم بروند تا تکلیف ۴ تیم نهایی این تورنمنت هم مشخص شود؛ دیداری که با پیروز شدن در آن، تیم برنده یک گام به قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیایی فصل بعد نزدیک‌تر می‌شود.

دیدار امشب حداقل برای سرمربی آبی‌ها دیدار مرگ و زندگی خواهد بود. شاید در صورت باخت استقلال، مدیران این تیم عزم‌شان را برای تغییر کادر فنی در فصل بعد بیشتر جزم کنند، بنابراین مجیدی کار دشواری هم داخل زمین و هم خارج از زمین دارد. باید دید چه تیمی برای گرفتن سهمیه تلاش بیشتری می‌کند، البته اگر مثل دیدار رفت به تساوی کشیده نشود؛ تساوی‌ای که برای دیگر مدعیان یعنی تراکتور و شهرخودرو بهترین نتیجه و فرصت برای گرفتن یا نزدیک شدن به جایگاه این ۲ تیم است.

 

▪️امیدهای مجیدی به «دیاباته»

سرمربی استقلال امیدوار است شیخ دیاباته بتواند برابر سپاهان هم گلزنی کند. ۲ تیم با امتیاز مشابه و فقط به خاطر تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم جا خوش کرده‌اند و هر کدام که بتوانند شنبه پیروز میدان باشند تا حدودی خیال‌شان بابت حضور در لیگ قهرمانان راحت خواهد شد. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال که در بازی‌های گذشته امتیازاتی را از دست داده فقط به پیروزی برابر سپاهان فکر می‌کند و امیر قلعه‌نویی هم که می‌داند اگر تیمش دچار لغزش شود شهر‌خودرو و تراکتور می‌توانند جای او را بگیرند، نمی‌خواهد مقابل شاگرد سال‌های نه چندان دور خود امتیاز از دست بدهد. سرمربی استقلال برای دیدار برابر سپاهان یک برگ برنده دارد و آن کسی نیست جز شیخ دیاباته که در بین هواداران استقلال از محبوبیت خاصی برخوردار است. دیاباته توانست در دیدار برابر پارس‌جنوبی پایه‌گذار پیروزی آبی‌پوشان شود. دیاباته به روزهای اوج خود بازگشته تا خیال مجیدی بابت حضور در زمین و گلزنی‌اش آسوده باشد. به نظر می‌رسد دروازه‌بان و خط دفاعی سپاهان با حضور این مهاجم آماده روز سختی را تجربه کنند؛ آن هم در شرایطی که دیاباته ۱۱ گله است و می‌تواند با گلزنی مقابل سپاهان به سمت آقای گلی در لیگ ایران خیز بردارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: وطن امروز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان