//
کدخبر: ۲۷۱۸۷۸ //

پیشنهاداتی برای دوچرخه سواری امن در شهرها! +تصاویر

شاید در حال رفتن به سرکار یا پیاده‌روی در اطراف شهر باشید و یا شاید از ردپای کربنی که از خود در طبیعت ایجاد می‌کنید،

پیشنهاداتی برای دوچرخه سواری امن در شهرها! +تصاویر
به گزارش فرتاک نیوز،

آگاه باشید و به دنبال جایگزین سبزتر برای سفرهای اتومبیلی خود باشید. به هر دلیل وقتش است که این دو چرخه را به کار ببریم (به ویژه حالا که جاده‌ها بیش از پیش خلوت هستند).

 

پیشنهاداتی برای دوچرخه سواری امن در شهرها! +تصاویر

 

 

دوچرخه سواری به هرشکلی برای سلامتی خودتان و سیاره زمین مفید است اما باید به یک سطح از آگاهی و دانش برسید که به طور ایمن بتوانید دوچرخه‌سواری کنید و به خیابان بروید. در این مقاله سعی می‌کنیم راهکارهایی برای ایمن راندن دوچرخه و هوشمندی بر روی دو چرخ را بیاوریم. با ما در لست سکند همراه باشید.

 

کلاه ایمنی و چراغ‌ها، از ضروریات هستند

کلاه ایمنی ممکن است استایل شما را خراب کند اما شما را زنده نگاه می‌دارد، همینطور که چراغ‌های جلو و عقب دوچرخه‌تان باعث می‌شود، دیگران شما را ببینند. نصب کردن رفلکتور یا بازتاب‌دهنده‌ها چه بر روی دوچرخه  چه نصب بر روی بخشی از لباس یک اقدام احتیاطی بسیار خوب است که باعث می‌گردد، در خیابان‌های تاریک یا مکان‌های با نور کم قابل تشخیص باشید.

لوازمی که نیاز است همراه داشته باشید، شامل یک کیف حمل و نقل و یا هرچیز دیگری که برای حمل لوازم کار، مواد غذایی یا چیزهای دیگری که نیاز دارید داخل آن قرار دهید (به زبان فارسی داشتن یک خورجین دوچرخه می‌تواند کارتان را راحت‌تر کند یا یک سبد در جلو یا عقب دوچرخه ). همچنین به همراه داشتن یک بطری آب، چند ابزار ضروری و ضد آفتاب نیز مهم است. در شرایطی که کروناویروس در جهان هنوز وجود دارد، ماسک صورت نیز از ضروریات دوچرخه سواری می‌باشد.

 

یاد بگیرید چگونه با پمپ هوا کار کنید

اگر دوچرخه‌سواری از جمله روش‌های معمول حمل و نقل شما محسوب می‌گردد، درست مانند رانندگی باید به برخی چیزها فکر کنید؛ از جمله برای شرایط اضطراری آماده باشید. در نظر داشته باشید که یک پمپ هوای کوچک (تلمبه کوچک) و یک جعبه ابزار مسافرتی را در خورجین یا سبد دوچرخه‌تان داشته باشید. تلمبه‌های مسافرتی مانند این یکی که در تصویر می‌بینید بسیار مقرون به صرفه هستند و بسته‌بندی آنها به شکلی می‌باشد که حمل آن نیز آسان است. تایر یدکی، اهرم‌های تایر، یک پمپ با اندازه معمولی برای زمانی که احتمالا مغازه‌های لوازم جانبی دوچرخه بسته هستند و مجبور خواهید بود، یک سری تنظیمات جزئی انجام دهید.  

همچنین مهم است که یاد بگیرید چطور لاستیک دوچرخه‌تان را تعویض کنید. بهترین راه برای انجام این کار ثبت نام در یک کلاس تعمیر و نگه‌داری دوچرخه در یک فروشگاه محلی یا کالج محلی است. با این حال در یک لحظه کوتاه، تنها با جستجوی عبارت «نحوه تعویض تایر دوچرخه (مدل دوچرخه‌تان را بنویسید)» در یوتیوپ می‌توانید، طبق دستورالعمل ویدیو تلاشتان را بکنید. برای اینکار به اهرم‌های تایر نیاز دارید. ترجیحا از اهرم‌هایی استفاده کنید که از پلاستیک ظریف ساخته نشده‌ است.

مسیر خود را برنامه‌ریزی کنید و یاد بگیرید

آشنا شدن با مسیرهای دوچرخه‌سواری شهرتان کار بی‌فایده‌ای به نظر می‌رسد زیرا می‌توانید به راحتی نقشه‌های مسیر دوچرخه‌سواری شهرتان را از اینترنت دانلود کنید و هر زمان که نیاز داشتید، نقشه را چک کنید. زمانی که برای یک مسیری برنامه‌ریزی می‌کنید باید با موقعیت و شرایط زمین آشنا باشید. لازم است مسیر را تست کنید و یک برنامه پشتیبان نیز داشته باشید، برای زمانی که ترافیک یا ساخت و سازی در مسیر وجود دارد.

در حالت ایده‌آل، مسیر دوچرخه‌سواری،از کنار مسیر دیگر وسایل حمل و نقل عبور می‌کند و گویی شما نیز مسیر خیابان را دنبال می‌کنید. حتما از مسیرهای دوچرخه و مسیرهای آسفالت و دیگر زیرساخت‌های ویژه دوچرخه که در خیابان موجود است، استفاده کنید. مسیر دوچرخه ممکن است کمی از مسیر معمول شما را خارج کند، یا مجبور باشید پشت چراغ قرمز توقف کنید اما این چند دقیقه توقف‌ها و انحراف برای سلامتی و ایمنی شما لازم است.

برنامه‌های متعددی برای برنامه‌ریزی و ردیابی مسیرهای دوچرخه‌سواری طراحی شده، اما اگر نگران اطلاعاتتان هستید که در این اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها ذخیره می‌شوند، می‌توانید از گوگل‌مپ استفاده کنید. گوگل مپ برای مسیریابی بسیار خوب عمل می‌کند، فقط در زمان مسیریابی مطمئن باشید که مسیر را برای دوچرخه انتخاب کرده‌اید.

تلفن‌همراه خود را حتما در یک کیف یا نگه‌دارنده یا حتی در یک بازوبند قرار دهید و طبق چیزی که برنامه به شما می‌گوید، مسیر را طی کنید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که اعتماد به نفس کافی بگیرید و نگرانی کمتری در مسیر برای ترافیک، تداخل با ماشین‌های دیگر و عابرین را داشته باشید.

 

قابل ‌پیش‌بینی و همچنین مسئول و هشیار باشید

اگرچه نیازی به گفتن نیست اما از قوانینی که همه می‌دانند و از شما به عنوان یک شهروند انتظار می‌رود، پیروی کنید. در زمان رانندگی در ترافیک، از علائم مناسب استفاده کنید، منحرف نشوید، در چراغ‌های راهنمایی که در مسیر وجود دارد، توقف کنید. در قسمت‌هایی که علامت توقف وجود دارد، سرعت را کم کنید.

با رعایت این موارد از غافلگیری‌هایی که ممکن است ایجاد گردد، جلوگیری می‌کنید. حتما از مسیر دوچرخه استفاده کنید و مراقب افراد پیاده باشید. اگر نیاز بود حتی با صدای بلند اعلام کنید که از مسیرتان خارج شوند یا با بوق وجودتان را اطلاع دهید.

از همه مهم‌تر این است که حتما در شرایطی دوچرخه‌سواری کنید که قادر به شنیدن آژیرهای اضطراری، ماشین‌های در حال آمدن و چیزهای مشابه باشید. اگر واقعا نمی‌توانید بر این مشکل غلبه کنید، حداقل یک گوش‌تان را بدون هدفون رها کنید.

 

مانند هر راننده دیگر بر روی فرمان خود قرار بگیرید

کاملا جدی شما به عنوان یک دوچرخه‌سوار، وظیفه دارید که در حالت دفاعی باشید. یک وسیله نقلیه دو تنی خیلی کم احتمالا دارد که شما را در گوشه‌ خیابان ببیند. زمانی که به سمت چپ حرکت می‌کنید، سعی کنید با رانندگان ارتباط چشمی برقرار کنید و اگر مطمئن نیستید که دیده شده‌اید، برای آنها دست تکان دهید. اگرمسیر دوچرخه وجود ندارد، مانند ماشین سواری در خیابان برانید و در این شرایط احتمال زیاد بسیار دیده می‌شوید.

شما در جاده یک وسیله نقلیه محسوب می‌شوید و باید مانند بقیه واکنش نشان دهید. حداقل طول یک دوچرخه با وسایل نقلیه دیگر فاصله داشته باشید و بین اتومبیل‌های متوقف شده و برای خودتان یک فضای اضافه در نظر بگیرید. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید که اتومبیل چه زمانی قصد حرکت دارد.

برای خودتان نیز یک فضا در نظر بگیرید. جدول را در آغوش نگیرید. البته دوچرخه‌سواری در جاده اغلب غیرقانونی است اما بهتر از دوچرخه‌سوار در پیاده‌رو می‌باشد.

امیدواریم این راهکارها برای دوچرخه‌سواری چه در شهر و چه در جاده‌ها به کارتان بیاید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان