//
کدخبر: ۹۷۳۷۵ //

استکلهم تابستانی، شهری که آرزویش را دارید

خورشید استکهلم در تابستان انگار که هیچوقت غروب نمی کند و این روزهای بلند و دلنشین، این شهر را مقصد ایده آلی برای تابستان کرده اند.

استکلهم تابستانی، شهری که آرزویش را دارید
به گزارش فرتاک نیوز،

 شهر استکهلم ۱۴ جزیره پراکنده دارد که در حصار یک دریاچه و پل های زیادی هستند که راه اتصال این جزیره ها به هم است. مسیرهای فوق العاده دوچرخه سواری، فروشگاه هایی که نمی توانید چشم از آن ها بردارید، شیرینی های سوئدی و فیکا! تابستان، فصل جشن برای مردم محلی است، که از تاریکی زمستان رها شده تا از این چند ماه رویایی نهایت استفاده را ببرند. آنها به بیرون می روند و با فعالیت هایی مثل پیک نیک، قایقرانی، کافه گردی و … خود را سرگرم می کنند.

    دوچرخه سواری

استکهلم یک شهر دوچرخه دوست است و در ابتدا پیشنهاد ما تورهای دوچرخه سواری است تا شهر را بیشتر بشناسید. ماجراجویان استکهلم در تابستان تورهای دوچرخه سواری خصوصی و گروهی برگزار می کنند که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و به کشف شهر بپردازید.

    قایق سواری

یکی از کارهای محبوبی که مردم محلی و گردشگران اجام می دهند، گشت و گذار در شهر توسط قایق است. شما می توانید قایق های موتوری را روزانه اجاره کنید؛ این قایق ها که به راحتی می توانید آن ها را برانید، دارای میز و صندلی نیز هستند که پیک نیک در آن ها از «باید» هاست!

    پیاده روی

اگر ترجیح می دهید که پیاده روی کنید، استهکلم در تابستان جای بسیار مناسبی است که یک راهنمای محلی می تواند شما را به محله های مختلف شهر ببرد. مثلا تور پیاده روی الیزابت داود (Elisabeth Daude) همه چیز را، از تاریخ معماری شهر گرفته تا بهترین مکان برای صرف توسکاکاکا toscakaka (یک نوع کیک معروف مغز دار)، به شما نشان خواهد داد.

    خرید

برندهای سوئدی زیادی در شهر هستند که ارزش آن را دارند که به خاطرشان شهر را زیر و رو کنید! از فروشگاه هایشان در جزیره های Södermalm گرفته تا دیگر نقاط شهر همگی بسیار عالی هستند. برند هسترا (Hestra) که دستکش تولید می کند، مغازه زیبایی در مرکز شهر استکهلم دارد که از سال ۱۹۳۶ توسط همین خانواده مدیریت می شده است. پارچه های فوق العاده سوئدی در Svensk Hemslöjd پیدا خواهند شد و کارخانه فلزهای گران‌بهایSkultuna ، برای شمعدان های قیمتی و دکمه سردست های زیبایش، معروف شده است.

    موزه گردی

یکی از تفریحات محبوب دیگر، موزه گردی است که شما را با تاریخ، فرهنگ و طبیعت استکهلم آشنا می کند. یکی از موزه های این شهر ، Fotografiska  است که بسیار محبوب می باشد. این موزه، یک نمایشگاه بر پایه عکاسی است که آثاری از هنرمندان مختل دارد و علاوه بر آن کافه‌ی بسیار دلنشینی در طبقه بالای آن خواهید یافت که نمای بسیار زیبایی از دریاچه و شهر را به شما نشان می دهد.

    غواصی

استکهلم برای آن هایی که می خواهند ماجراجویی های خود را داشته باشند، گزینه های دیگری نیز دارد. از سال ۲۰۱۴، توریست های زیادی می توانستند در میان کشتی های ته اقیانوس، غواصی کنند. چیزی جالب تر از این نیست که در اعماق دریاف توپ های گوناگون، سرامیک، مجسمه ها و … را ببینید که از ۳۰۰ سال پیش همانجا جا خوش کرده اند. اگر ترجیح می دهید که خیس نشوید، می توانید قایقی اجاره کرده و توسط یک روباتی که دوربین به آن وصل است، این جاذبه های زیر آبی را ببینید.

04Dalaro

کجا غذا بخوریم؟

    رستوران Oaxen Krog

Oaxen Krog رستوران هیجان انگیزی در استکهلم است که تجربی و بلند پروازانه محسوب می شود. این رستوران کوچک در کنار اب واقع است، پنجره های بزرگ دارد و منظره زیبای جزیره Beckholmen لذت بخش ترین بخش آن است. سرآشپز Magnus Ek غذاهای خوشمزه و پیشرفته شمالی را در یک آشپزخانه اپن، درست می کند. غذاهای این رستوران عمدتا دریایی هستند که در میان مردم محلی شهرت خاصی دارند.

    رستوران Operakällaren و  Bakfickan

خانه اپرای استکهلم جایگاه مشهورترین رستوران شهر است: Operakällaren که از اواخر قرن ۱۹ شروع به کار کرد. فضای بزرگ سنگ مرمری این رستوران با ناهارخوری های چوبی و شومینه های دوست داشتنی، جایی است که شما قرار است در آن غذایی دلچسب میل کنید. غذاهای این رستوران محلی هستند که در میان آن ها می توان به جوجه خاص استکهلم اشاره کرد. اگر بخواهید از غذاهای محلی مثل کیک های گوشتی با توت فرنگی یا گوشت گاو Rydberg استفاده کنید، این محل خوبی برای صرف آن هاست.

    رستوران Matbordet

یکی از بهترین سرآشپزهای شهر استکهلم، Mathias Dahlgren است که ۳ رستوران دارد. جدیدترین و غیر رسمی ترین مورد Matbordet است که غذاهای بسیار خوشمزه ای سرو می کند. شب ها می توانید گوشت گوسفند با ترافل های تابستانی میل کنید که علاوه بر آن ریواس و بستنی وانیلی هم محبوبند. ویژگی خاص رستوران این است که یک میز ناهار خوری مشترک در آن وجود دارد که تجربه غذا خوردن در کنار دیگر مردم، بسیار جالب و به یادماندنی خواهد بود.

    رستوران Ulla Winbladh

این رستوران در جزیره Djurgården، یک پارک ملی که از مرکز استکلهم ۳۰ دقیقه پیاده روی دارد، قرار گرفته است و غذاهای سنتی سوئدی را در فضایی روستایی سرو می کند. معمولا در این رستوران دوچرخه سوار، کوله گردها و مردمی را می بینید که پیاده به اینجا آمده اند تا غذاهایی مانند ماهی سالمون را امتحان کنند. کارمندان این رستوران بسیار مهربان هستند و منوی آن پر از غذا و دسرهای جورواجور است.

    کافه Rosendals Trädgård

بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی از رستوران قبلی (Ulla Winbladh) وقتی به فضای سبز بیشتری وارد می شویم، کافه جالبی قرار گرفته که مردم محلی عاشقش هستند. صندلی های فضای باز آن حس پیک نیک به شما می دهند و درخت های سبز اطراف استکهلم در تابستان شما را محو خود خواهند کرد. در این کافه می توانید ناهار و چای میل کنید که منوی آن شامل انواع ساندویچ و شیرینی است. فراموش نکنید که به مغازه مزرعه آن بروید که لوازم باغبانی جالبی دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۷۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان