تاریخ انتشار: 1397/03/01 11:20
کد خبر: 146972

انتخاب ایران بجای سوئد؛ دلیل این کار قدوس مشخص شد!

ستاره ایرانی الاصل تیم استرشوندس سوئد از اینکه چرا ایران را به جای سوئد برای بازی ملی انتخاب کرده، توضیح داد.
انتخاب ایران بجای سوئد؛ دلیل این کار قدوس مشخص شد!

به نقل از سایت SVT Sport سوئد، امروز سامان قدوس به همراه تیم ملی ایران عازم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می شود که ممکن بود او به همراه سوئد باشد.

قدوس درباره انتخاب ایران این طور گفت: انتخاب جایگزینی به غیر از ایران را نداشتم. زمانی که ایران را انتخاب کردم سوئدی ها از من ناراحت شدند که سوئد را انتخاب نکردم. در آن زمان از سوی رسانه ها و جهت مختلف تحت فشار زیادی قرار گرفتم.

قدوس در پاسخ به سوال «چه چیزی نیاز داشتی تا سوئد را انتخاب کنی؟» گفت: چه بسا می توانستند مرا تحت نظر داشته باشد حداقل احساس می کردم که مرا زیرنظر دارند. آنها هیچ تماسی با من نگرفتند تا می دانستم به سوئد نزدیک یا اینکه دور هستم. اما ما در ماه ژانویه ارتباط دوسویه داشتیم.

ستاره ایرانی در مقابل درباره احترام طرف مقابل یعنی ایران در دعوت کردنش این طور گفت: در مقابل من از سوی طرف ایرانی با احترام زیادی مواجه شدم. برعکس سرمربی تیم ملی سوئد کارلوس کی روش، سرمربی ایران با من تماس تلفنی داشت و با احترام با من صحبت کرد. البته پس از این تماس تلفنی نیز من منتظر بودم و پاسخی به آنها ندادم. این اتفاق در زمانی بود که با گالاتاسرای ترکیه بازی داشتیم و هنوز زمان زیادی به آغاز مسابقات لیگ اروپا وجود داشت. زمان کافی برای انتخاب داشتم.

قدوس درباره اینکه چطور کی روش او را قانع کرد، گفت: کی روش در نهایت موفق شد مرا قانع کند. او به من درباره پستی که قرار است در ترکیب ایران بازی کنم توضیحاتی داد. او از سبک بازی تیم ملی برایم گفت و از موفقیت هایی که می توانم به همراه تیم ملی ایران داشته باشم، حرف زد. البته او فقط مرا از لحاظ کلامی قانع نکرد بلکه واقعا می خواست من به تیم ملی ایران بیایم.

وی در ادامه درباره دعوت شدن به تیم ملی سوئد پیش از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و پوشیدن پیراهن ایران گفت: در آن زمان این طور نبود که بتوانم ایران یا سوئد را انتخاب کنم. ایران تنها جایگزین بود. زمانیکه ایران را انتخاب کردم سوئد از من ناراحت شد. فشار های زیادی از سوی رسانه ها و مردم سوئد در آن زمان به سوی من روانه شد. مردم از داستانم اطلاعی نداشتند. به همین خاطر در آن زمان نامه ها و ایمیل های زیادی را دریافت کردم. آنها از من خواستند که سوئد را ترک کنم و فقط از این کشور خارج شوم. هیچ تهدید جانی نداشتم ولی با توجه به اینکه من در اینجا متولد شده و رشد کرده بودم انتظار داشتند سوئد را انتخاب کنم.

قدوس در پایان درباره اینکه او آخرین نفری نخواهد بود که این اتفاق برایش افتاده در توصیه به دیگران گفت: من چیزی برای نصحیت کردن دیگران ندارم. اما این خوب است که سوئد خیلی خوب با این مسائل کنار آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45gk5m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 کی روش پست جدیدی برای این بازیکن در ترکیب تیم‌ملی در نظر گرفت