//
کدخبر: ۲۷۱۳۹۲ //

حمله یحیی به رکورد برانکو

دنیای ورزش تورنتو نوشت: یحیی گل محمدی امیدوار است که باوجود تعداد بازی کمتر، آمار بهتری را نسبت به کالدرون ثبت کند و با عبور از 66 امتیاز در فصل جاری، رکورد برانکو را هم بشکند.

به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی موفق شد از سد فولاد خوزستان هم عبور کند و تنها یک امتیاز برای قهرمانی می خواهد. یحیی که در دوره نخست مربیگری در پرسپولیس هم تا آستانه کسب جام پیش رفته بود، این بار هم استرس این را داشت که دوباره در آخرین لحظات موفقیت را از دست بدهد اما پیروزی مقابل فولاد تیم او را در جایگاهی قرار داد که حتی ممکن است پیش از بازی با نفت مسجدسلیمان نیز قهرمانی اش قطعی شود.

 

حمله یحیی به رکورد برانکو

 

 

اگرچه کالدرون پرسپولیس را در صدر جدول به یحیی گل محمدی تحویل داد اما او کار بسیار سختی داشت. حضور یک مربی ایرانی پس پنج سال در جمع سرخ ها، اتفاقی بود که فارغ از نام این مربی، خیلی مطلوب هواداران نبود. از طرف دیگر نوع جدایی گابریل کالدرون سبب دلخوری بخشی از هواداران شده بود که اگرچه ارتباطی به گل محمدی نداشت اما می‌توانست برای او نیز تبعات داشته باشد. همچنین از همه مهم تر، پرسپولیسی ها با قرعه بسیار سختی مواجه بودند که تیم کالدرون را هم زمین گیر کرده بود و همین نکته آخری از هرچیز دیگری خطرناک تر جلوه می‌کرد.

اما قرمزها با کادرفنی جدید مدعیان قهرمانی را یکی پس از دیگری مغلوب کردند و در دربی نیز بی شکست باقی ماندند تا با 8 برد از 9 بازی، صدرنشین قاطع لیگ برتر باشند. کالدرون پرسپولیس را در صدر جدول اما اختلاف مدعیان با سرخ ها بسیار کم بود ولی پیروزی های متوالی سبب شد تا آن ها 15 امتیاز از نزدیک ترین تعقیب کننده خود یعنی تراکتور جلوتر باشند و در آستانه سریع ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر قرار گیرند.

گابریل کالدرون در 16 بازی لیگ برتری با پرسپولیس 34 امتیاز کسب کرد اما حالا یحیی در 9 بازی 25 امتیاز کسب کرده و در صورتی که تیم او 3 پیروزی و یک مساوی دیگر هم به دست بیاورد، با تعداد بازی کمتر، امتیاز بیشتری را از کالدرون ثبت خواهد کرد. به عبارتی کالدرون 75% امتیازهای ممکن را به دست آورد اما یحیی تاکنون 92.5% امتیازات را به خزانه سرخ ها در جدول لیگ برتر واریز کرده که آمار بسیار خوبی است.

در تاریخ لیگ برتر بیشترین تعداد امتیازی که سرخپوشان در یک فصل کسب کردند، در لیگ شانزدهم بود که با 66 امتیاز قاطعانه قهرمان شدند. حالا شاید با کسب 8 امتیاز دیگر، شاگردان گل محمدی بتوانند از رکورد برانکو نیز عبور کنند و تاریخ ساز شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان