//
کدخبر: ۲۷۰۳۵ //
گل نخوردن؛

هدف اول سرمربی استقلال در بازی رفت/ کلید صعود در دستان سید مهدی/ جدال دیدنی بهترین بازیکن سال آسیا با رحمتی

استقلال لحظه به لحظه به بازی بزرگ هفته آینده مقابل العین نزدیک می‌شود. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند شانس منصوریان و تیمش را برای گذر از این مرحله افزایش دهد.

هدف اول سرمربی استقلال در بازی رفت/ کلید صعود در دستان سید مهدی/ جدال دیدنی بهترین بازیکن سال آسیا با رحمتی
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به اینکه استقلال میزبان بازی رفت است و باید بازی برگشت را در امارات برگزار کند، کسب پیروزی خانگی اهمیت بسیاری خواهد داشت. منصوریان هم این مهم را عمیقا درک کرده و می‌داند که استقلال باید در خانه نتیجه‌ای به دست آورد که العین شانس آنچنانی در بازی برگشت نداشته باشد. یکی از نکاتی که استقلال باید رعایت کند گل نخوردن است. منصوریان می‌داند که احتساب گل زده حریف در ورزشگاه آزادی تا چه اندازه می‌تواند در حذف تیمش موثر باشد. به همین دلیل او نخستین هشدار را به مدافعان و دروازه‌بان تیمش داده است.

 

البته منصوریان این روزها از عملکرد مهدی رحمتی به شدت راضی است و این دروازه‌بان را ستون تیمش می‌داند. واکنش‌های سیدمهدی در بازی با التعاون عربستان نشان داد که شماره یک در اوج آمادگی به سرمی برد و در وضعیت بسیار ایده‌آلی است.  اما منصوریان به آن اندازه که از رحمتی اطمینان خاطر دارد، از مدافعانش مطمئن نیست و می‌کوشد آنها را به هر شکل ممکن از اهمیت این بازی آگاه سازد. حضور بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا، درترکیب تیم العین امارات کاملا کفه ترازو را به سود این تیم اماراتی در زمان حمله به دروازه استقلال سنگین خواهد کرد. بخصوص اینکه امید نورافکن یکی از مهره‌های دفاعی استقلال در میانه زمین غایب است و این بازیکن جوان و پرانرژی با تیم جوانان ایران به جام جهانی فوتبال رفته است.

 

شاید اگر نورافکن در ترکیب استقلال بود منصوریان با امیدواری‌های بیشتری به مهار عبدالرحمان و حتی برادرش که در همین العین بازی می‌کند، می‌نگریست اما در بازی با العین استقلال از وجود یکی از بهترین مهره‌هایش محروم است و باید از امید ابراهیمی و احتمالا فرشید باقری در پست هافبک دفاعی بهره بگیرد. این دو بازیکن هم توانمندی‌های بسیاری دارند و منصوریان سعی می‌کند هشدارهای لازم را به عناصر دفاعی‌اش بدهد تا در بازی هفته آینده غافلگیر نشود. یکی دیگر از دغدغه‌های سرمربی استقلال مدافعان میانی هستند.  بازیکنانی گاها روی حرکات زمینی بازیکنان حریف غافلگیر می‌شوند. در بازی‌های اخیر استقلال نیز به وضوح دیده شده که جانواریو و پادوانی استقرار مناسبی در زمانی که مهاجمان حریف به قلب دفاع استقلال می‌زنند، ندارند و گاها گیج و سردرگم می‌شوند. تکرار این وضعیت در بازی با العین امارات بسیار مخاطره‌آمیز است و اگر مجموعه بازیکنانی که وظایف دفاعی بر عهده دارند در اجرای دستورات تاکتیکی سست عمل کنند ممکن است استقلال همه آنچه رشته را پنبه کند و در همین تهران با موجی از ناامیدی گام به بازی برگشت بگذارد.

 

حتی پیروزی یک بر صفر هم برای استقلال بهتر از برتری 2 بر یک است و آبی‌ها طبق همان اولویت‌هایی که منصوریان تعیین کرده باید ابتدا دروازه خود را بسته نگه دارند و از گل خوردن بپرهیزند. او به مدافعان و هافبک‌های دفاعی تیمش چنین گفته است: «هدف اول ما گل نخوردن است. این را واضح و شفاف می‌گویم. باید بازیکنان طراح العین را به خوبی مهار کنیم، بخصوص عبدالرحمان. البته آنها بازیکنان خوب دیگری هم دارند. کار ما در واقع مهار همه عناصر هجومی و بازیساز العین است. کمتر از یک هفته تا بازی باقی مانده. از تک تک شما می‌خواهم به نکاتی که می‌گوییم خوب گوش کنید. بازی حساسی داریم که در سرنوشت تک تک ما تاثیرگذار است. امیدوارم که با آگاهی محیطی کافی گام به این بازی بگذارید. در بازی برابر تیم‌های عربی می‌توانیم روی بازی مستقیم هم حساب کنیم. در نیمه دوم و با نزدیک شدن به دقایق پایانی باید روی دروازه این تیم فشار بیاوریم. قدر موقعیت‌ها را بدانیم تا کار را در تهران تمام کنیم. بهترین نتیجه برای ما برد در خانه بدون دریافت گل خورده است. این را تکرار می‌کنم بردن بدون گل خورده.»

 

منبع: فرتاک ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان