//
کدخبر: ۲۶۱۶۲۷ //
خلیلیان: وزارت بهداشت فعلا موافق نیست؛

احتمال بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی درجه یک

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزش می‌گوید باید تدابیر خاصی برای باشگاه‌های بدنسازی درجه یک در نظر گرفته شود تا اجازه فعالیت پیدا کنند.

احتمال بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی درجه یک

به گزارش فرتاک نیوز، مهرزاد خلیلیان در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اصل برای ما سلامت مردم است، اظهار کرد: معیشت مردم خیلی مهم است، اما جان انسان‌ها اهمیت بیشتری دارد. اشاره‌ای هم برخی مربیان قهرمان ما کردند که رعایت پروتکل‌ها در لفظ راحت است ولی در عمل سخت خواهد بود.

او ادامه داد: نمی‌توانیم فقط باشگاه‌های درجه یک و دو را ببینیم. باید قبول کنیم برخی باشگاه‌ها از حداقل استانداردها برخوردار نیستند و شاید در مناطقی هستند که امکاناتی مثل کوتاهی سقف و نداشتن تهویه مناسب را دارند که بیشترین دغدغه وزارت بهداشت این موضوع است، اما با این وجود امیدوار هستم در هفته جاری با برگزاری جلسات متعددی بتوانیم پروتکل‌های دقیق‌تری در نظر بگیریم تا وزارت بهداشت را قانع کند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: بدنسازی ورزش گروهی نیست ولی اشکالی که وزارت بهداشت می‌گیرد این است که از یک وسیله‌ی بدنسازی، تعداد زیادی از ورزشکاران استفاده می‌کنند. همکاران‌مان در فدراسیون‌های پزشکی ورزشی و بدنسازی استدلال‌هایی آوردند که بتوانیم هر وسیله را بعد از هر بار استفاده، ضد عفونی کنیم. شرایط تهویه و سقف را در نظر بگیریم و به باشگاه های درجه یک این امکان را بدهیم.

خلیلیان با بیان اینکه نباید اجازه ورود تعداد زیادی از افراد را به باشگاه‌ها بدهیم، ابراز کرد: فکر نمی‌کنم اگر باشگاه‌ها هم باز شوند، تعداد انبوهی از مردم به آنجا بروند، اما با این وجود اگر ما بتوانیم به باشگاه‌های درجه یک نظارت کافی داشته باشیم تا از نظر بهداشتی، گندزدایی و ... تجهیزات کامل را داشته باشند، شاید مجوزهای لازم را بدهند.

او در خصوص فعالیت بعضی باشگاه‌های بدنسازی عنوان کرد: اگر برخی باشگاه‌ها باز شده بودند، با نظارت‌های لازم و توسط بازرسین و ادارات کل ورزش استان‌ها تعطیل شده‌اند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: اگر گزارش مستندی مبنی بر فعالیت باشگاه‌ها بیاید، بازرسان ادارات کل و همکاران ما به گوش هستند تا برخوردهای لازم را انجام دهند. البته قبول داریم که نظارت‌ها ۱۰۰ درصد نیست ولی نسبی است. باید خود باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی کمک کنند تا این اتفاق کمتر بیفتد.

خلیلیان با بیان اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها رعایت شود، گفت: اگر حجم انبوهی از ورزشکاران در رشته‌های انفرادی حضور پیدا کنند، خلاف پروتکل و عقل و درایت است و ریسک ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان