//
کدخبر: ۲۶۱۶۲۳ //

افزایش نگرانی‌ها از آغاز موج دوم ویروس کرونا در شهر ووهان

رسانه‌های چینی از تلاش مقامات این کشور برای جلوگیری از آغاز موج دوم ویروس کرونا در شهر ووهان خبر می‌دهند.

افزایش نگرانی‌ها از آغاز موج دوم ویروس کرونا در شهر ووهان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، رسانه رسمی چین اعلام کرد درحالی که شهر ووهان چین به عنوان منشا ویروس کرونا نگران آغاز موج دوم این ویروس مرگبار است مقامات این شهر در ماه آوریل و می 3 میلیون نفر از مردم این شهر را تحت آزمایش کرونا قرار دادند و قصد دارند که این آزمایش را بر روی تمام افراد دیگر این شهر نیز انجام دهند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از مقامات شهر ووهان اعلام کرد افرادی که قبلا  آزمایش نشده اند وافراد قبلا مبتلا نشده و در مجتمع های مسکونی قرار داشته و یا در مناطق پرجمعیت قرار دارند در اولویت هستند.

نگرانی ها درباره شیوع موج دوم ویروس پس از آن تشدید شد که شهر ووهان گزارشاتی از مبتلایان خوشه ای را برای اولین بار پس از لغو قرنطینه در 8 آوریل منتشر کرد.

این مبتلایان افرادی بدون نشانه قبلی بودند که ناقل ویروس بودند اما تب و یا نشانه های دیگری از ابتلا نداشتند.

نگرانی ها درباره شیوع دوباره ویروس کرونا در چین درحالی افزایش یافته که الجزیره روز چهارشنبه گزارش داد شهر جیلین چین بعد از تایید موارد ابتلا به

ویروس کرونا قرنطینه شد. مقامات این شهر محدودیتهای مسافرتی را اعمال کرده، مناطق مسکونی را قرنطینه کرده و تجمع در این شهر را ممنوع اعلام کرده اند.

مقامات بهداشتی پکن که شاهد تایید ابتلای 13 مورد به ویروس کرونا بوده اند نسبت به کاهش هوشیاری مردم در برابر این ویروس هشدار دادند.

لی هیاچائو، رئیس کمیسیون بهداشتی پکن در کنفرانس رسانه ای خود گفت: حتی پس از آنکه 13 بیمار بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، این به معنی از بین رفتن ریسک ابتلا نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان