//
کدخبر: ۲۶۰۰۸۹ //

یک تصمیم غلط افتخارات سپاهان را زیر سوال برد

بازیکن سابق تیم ملی و سپاهان گفت: من با سپاهان بارها قهرمان ایران شدم و با هم بزرگ شدیم و پیشرفت کردیم، اگرچه مدیران آن زمان با من بد کردند، اما هیچ زمانی نمی خواستم مقابل سپاهان بازی کنم.

یک تصمیم غلط افتخارات سپاهان را زیر سوال برد
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی عقیلی یکی از بهترین مدافعان تاریخ تیم ملی فوتبال و تیم‌های باشگاهی به خصوص در سپاهان بود، مدافعی که در بین هواداران سپاهان هنوز هم بعد از سالها با لقب "هادی کاناوارو" صدا زده می‌شود.

به گزارش ایسنا، هادی عقیلی که مهمان برنامه زنده ۳۸ درجه در فضای مجازی بود در خصوص خداحافظی از تیم ملی گفت: این تصمیم دلی اما سخت بود و در چند مصاحبه ای هم که داشتم در این مورد گفتم. بعد از رفتارهایی که از مدیران وقت سپاهان دیدم و اینکه تصمیم گرفته شود تیم قهرمان را به یکباره به پایین ترین رده در جدول بیاید، شاید هم سناریویی بود برای حذف بازیکنانی مثل من که از آن بی خبر بودیم، اما اتفاقاتی افتاد که سپاهان را برای سالها به نابودی کشاند.

وی افزود: آن زمان از قراردادم با سپاهان یک سال باقی مانده بود و تنها ۳۰درصد قراردادم پرداخت شده بود. تکلیفم مشخص نبود، قراردادی که پرداخت نمی شد و از طرف دیگر هم رضایت نامه ام را نمی دادند حتی مصاحبه کردم و بیانیه دادم  دنبال قرارداد نیستم تنها رضایت نامه ام را بدهید.

مدافع سابق تیم ملی و سپاهان تصریح کرد: تیمی که در اوج آمادگی و قهرمانی بود و فصل بعد هم با گذشت حدود ۷ هفته درصدر بود، تصمیم گرفتند مربی آن را عوض کنند، حسین فرکی رفت و استیماچ آورده شد. مربی که همه عملکردش را دیدند، سال بعد نیز یک مربی دیگر. پیکره تیمی که نتیجه خوبی گرفته بود را عوض کردند. بعد از چند مربی لیستی اعلام کردند که لیست فروش بود که در آن هم اسم من نبود، گفتند مشکل قراردادی دارم و چیزی هم نمی گفتند، گویا تصمیم به نابودیم گرفته بودند و علت آن را هم نمی دانم. در ۱۷ شهریور سال  ۹۶ در پایان زمان نقل و انتقالات قراردادم یکطرفه از سوی سپاهان فسخ شد بدون اینکه از آن اطلاع داشته باشم و آن را به کمیته انضباطی ارجاع داده بودند.

عقیلی گفت: زمستان که به کمیته انضباطی رفتم، چیزی به من گفته شد که شوکه شدم، نمی دانستم واقعا چه کاری انجام دهم. شرایط بسیار بدی بود، شاید اگر زودتر می گفتند تصمیم دیگری می گرفتم، هیچگاه نمی خواستم مقابل سپاهان بازی کنم و نمی خواستم به تیمی بروم و شرط بگذارم که مقابل سپاهان بازی نکنم یا کارتی بگیریم که مقابل سپاهان به میدان نروم، در آن زمان بهانه این بود که قرار است تیم جوان شود و نفرات تیم را عوض کردند، با وجود این که ۳۵ ساله بودم، اما در اوج آمادگی بودم.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این مساله را نمی دانم، ولی ای کاش روزی دلیل این موضوع را همه بفهمیم، حتی برخی موارد را مدیران فعلی هم می توانند پیگیری کنند، از سپاهان تنها نام و لباس آن ماند، جوانان تیم مثل آرمین سهرابیان، سعید قائدی فر، حسین مرادمند و امین جهان عالیان کنار گذاشته شدند. بازیکنان بزریلی به سپاهان آمدند که اضافه وزن داشتند و این بازیکنان با نظر کامل مربی به تیم اضافه شده بودند.

بازیکن سابق سپاهان در خصوص وضعیت تیم های اصفهانی ذوب آهن و سپاهان گفت: اینکه مردم اصفهان فوتبال را خوب می شناسند به این دلیل است که اصفهان دو تیم خوب و بزرگ ذوب آهن و سپاهان دارد، ذوب آهن فکر می کنم ۲ قهرمانی جام حذفی و ۲ قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد و همچنین نایب قهرمانی و تیم ریشه داری است. سپاهان نیز یکی از تیم های پرافتخار فوتبال ایران است. ۵ قهرمانی در لیگ برتر و ۴ قهرمانی جام حذفی فکر می کنم کم نباشد در کنار نایب قهرمانی و جایگاه سومی که داشته است. این دو تیم، تیم هایی بودند که همیشه رقبای جدی برای تیم های تهرانی استقلال و پرسپولیس بودند؛ اما آنچه سپاهان را از ذوب آهن متمایز می کند این است که سپاهان هواداران زیادی دارد. شاید بتوان گفت ۹۵درصد حتی بیشتر از مردم اصفهان طرفدار سپاهان هستند و این اغراق نیست، این موضوع قدرت سپاهان را بسیار بالا می برد و این عامل بسیار تاثیرگذاری است.

یک تصمیم غلط افتخارات سپاهان را زیر سوال برد

عقیلی افزود: شرایط تیم با آمدن امیر قلعه نویی خوب شد، سپاهان فصل گذشته برای لیگ و جام حذفی مدعی بود. جام حذفی در نقش جهان اصفهان مقابل پرسپولیس با یک تراژدی بسیار تلخ تمام شد، اگر سپاهان به فینال می رفت قهرمان می شد. در لیگ برتر نیم فصل اول عملکرد خوبی داشتند، در نیم فصل دوم به ویژه در بازی مقابل پرسپولیس در تهران سپاهان برای برد به میدان نرفت و حتی پرسپولیس هم خوب بازی نکرد، هر دو تیم به شکلی بازی می کردند که انگار از سبک و نتیجه بازی راضی بودند، نتیجه ای که به سود پرسپولیس تمام شد، ولی همین که سپاهان از رده ۱۴ جدول به نایب قهرمانی رسید نتیجه خوبی بود.

وی ادامه داد: امسال، نیم فصل اول سپاهان قهرمان شد مانند فصل گذشته؛ اما دوباره نتایج نوسان داشت هرچند نیم فصل اول هم تا حدی این گونه بود. وقت آن است که قبول کنیم برای سپاهان در آن بازی اتفاق بدی افتاده است و مسئولیت آن تصمیم را بپذیریم و در نهایت نتیجه آن تصمیم را قبول کنیم چرا که درست است.

عقیلی خاطرنشان کرد: در این مساله اسم از کسی نمی آورم و تنها می توانم، بگویم "یک تصمیم غلط افتخارات سپاهان را زیر سوال برد" همه آسیب دیدیم و اذیت شدیم به من صحبت های زیادی گفته شد، مجبور شدم از دوستی بخواهم که یکی از پیامهای خود را که در فضای مجازی گذاشته بود، بر دارد. همه به تیم سپاهان احترام می گذاشتند؛ ولی متاسفانه این تصمیم موجب شد علاوه بر اینکه ۳ امتیاز از بین برود اختلاف سپاهان با پرسپولیس ۱۰ امتیاز شود و این برای همه ناخوشایند است، برای کادر فنی و بازیکنان و هواداران گرفتن فاصله ۱۰ امتیازی خیلی دردناک است.

برانکو به خاطر کرانچار به سپاهان نیامد

وی گفت: احترام زیادی برای برانکو و قلعه نویی قائل هستم. باید به قلعه نویی و کادر فنی اش احترام گذاشت، تلاش زیادی طی این ۲ فصل داشتند و نتایج خوبی گرفتند و به سپاهان کمک زیادی کردند که به شرایط خوب خود برگردد و بهتر است در شرایط فعلی هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان در این خصوص صحبتی نکنند. در حال حاضر قلعه نویی سرمربی است و می گویم احتمال هر چیزی وجود دارد، سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی جام حذفی دارد و یا بتواند ۱۰ امتیاز را در لیگ برتر از پرسپولیس بگیرد و معادلات به هم بخورد، احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد، شاید این کادر ماندگار شود و باید به کادر فنی فعلی احترام گذاشت.

عقیلی افزود: پیش از این هم در سالی که من بازی می کردم و زمانی که کرانچار سرمربی بود به برانکو پیشنهاد سرمربیگری سپاهان شد، یادم می آید که برانکو پیام داد به احترام کرانچار که در سپاهان است جواب منفی می دهم.

ترکیب من و محرم، سوزاندن استعدادها است

مدافع ملی پوش سابق سپاهان همچنین در واکنش به استفاده از ترکیب او و محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان، اظهار کرد: از تصمیم گیری های باشگاه اطلاعی ندارم، اما در مورد ترکیب من و محرم نویدکیا حضور هر دو در یک پست درست نیست و کار اشتباهی است، در حقیقت از تفکرات نویدکیا بی اطلاع هستم، اما آنچه مشخص است این تصمیم به اصطلاح سوزاندن استعداد است و بهتر است احساسات را وارد این قضیه نکنیم و تنها می توانم بگویم علاقه من به مربیگری است.

وی ادامه داد: در آمریکا در حال گذرندان دوره های مربیگری هستم، در آمریکا نیز دوران مربیگری انگلیسی که قوی ترین دوره های مربیگری است تدریس و ارائه می شود که دوره B  آن را گذرانده ام، اما با توجه به این شرایط در حال حاضر این امکان وجود ندارد که دوره های بعدی اجرا شود.

تجربه دوران قرنطینه را دارم

عقیلی در خصوص دلتنگی های بعد از فوتبال و غربت گفت: من در نقش جهان در همان ابتدا بازی کردم و حال و هوای آن را می دانم، مردم اصفهان و ایران به من لطف داشتند و احترام می گذاشتند و این خوشایند بود. به خیلی ها می گویم من به نوعی این دوران قرنطینه داشتم، زمانی که فرد فوتبال را کنار می گذارد از یکسری پرسشها و حرفها فرار می کند و من هم به خانه پناه بردم چرا که جدا شدنم از فوتبال تلخ و بد بود، دلم برای فوتبال تنگ شده است. البته در هم اینجا فوتبال بازی می کنم و هم زمانی که اصفهان بودم صبح های جمعه همراه دوستان در پادگانی در منطقه فرح آباد فوتبال و تنیس بازی می کردم. از فوتبال دور نشدم و پیگیر خیلی موارد بودم تا جایی که شده بازی های سپاهان و برخی تیم های دیگر را دیدم و حتی تیم های لیگ دسته یک که جذاب تر شده است.

وی در مورد رفتن به تیم ملی جوانان و بعد جدایی اش خاطرنشان کرد: با افرادی مشورت کردم، چند نفر از دوستان تشویق به رفتن به تیم ملی جوانان داشتند، با وحید هاشمیان در ارتباط و تبادل اطلاعات بوده و هستم، اعتقاد داشت کار با جوانان خوب است. همزمان شنیدم از تیم امید توسط کرانچار پیشنهاد خواهم داشت که در فدراسیون مطرح و سپس مخالفت شده بود. شنیدم که مسئولان گفته بودند، می خواهیم که حتما یک استقلالی و یک پرسپولیسی در ترکیب کادر فنی تیم استفاده کنیم که حمایت هواداران را هم داشته باشیم که مخالفت شد.

دستیار سابق تیم ملی فوتبال جوانان تاکید کرد: در نقشی که در تیم جوانان داشتم راضی نبودم و برای همین جدا شدم. اما از اینکه توانستم با جوانان با استعدادی که آیندگان فوتبال ایران هستند مقطعی کار کنم خوشحال شدم، شاید در نقش دیگری بتوانم کمک کنم اما در آن پست نمی توانستم از توانایی های خودم هم استفاده کنم.

در پرسپولیس هم بودم اما من و سپاهان با هم رشد کردیم

عقیلی که سابقه بازی در تیم های پرسپولیس و سایپا در ایران را دارد، در خصوص ارتباطش با هواداران سپاهان و این تیم گفت: در جوانان پرسپولیس بودم و برای امید آن ها هم بازی می کردم. علی پروین بازی ام را دید و انتخابم کرد که به تیم بزرگسالان اضافه شوم. دستور داد که سربازی من را بخرند و یکسال برای پرسپولیس بازی کردم و تنها چند عکس از آن روزها دارم. بعد به سایپا رفتم ۳ سال در سایپا بودم و بعد سپاهان، همزمان از استقلال و پرسپولیس باز هم پیشنهاد داشتم، اما سپاهان را انتخاب کردم. با مشورتهایی که کردم و دوست داشتم به تیم ملی بروم، این گونه احساس کردم که در سپاهان بهتر دیده شوم.

وی افزود: سال اول در سپاهان خوب نبود، اما ارتباطی که بین من و هواداران ایجاد شد، دیگر خودم را سپاهانی می دیدم، هر سال از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم، اما دوست داشتم در سپاهان بمانم و از این بابت خوشحالم. من و سپاهان با هم رشد کردیم و دوبار در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شدم، سخت است که یک مدافع انتخاب شود که در نهایت فقط در جمع کاندیدا بودم که این هم موضوع مهمی بود. با سپاهان قهرمان شدم و برای تیم ملی هم بازی می کردم و ارتباط خیلی خوبی با هم داشتیم، بنابراین دلیلی برای رفتن از این تیم نمی دیدم.

عقیلی در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص تیم ملی و خداحافظی اش از تیم ملی گفت: اگر به عقب برگردم، مطمئنا از تیم ملی نمی رفتم و خداحافظی نمی کردم، اما در ارتباط با امضا نامه باز هم  آن نامه را امضا نمی کردم. می دانید که مهدی رحتمی با وجود اینکه نامه را امضا کرد به تیم ملی برنگشت. رابط بین من و کارلوس کی روش در این زمینه جواد نکونام بود. در قطر که بودم نکونام به من زنگ زد، همان ابتدا گفتم که می خواهم از آقای کی روش معذرت خواهی کنم چون مربی خوبی بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفته بودم، جواد بعد از چند دقیقه تماس گرفت که کی روش گفته هادی نیازی به عذرخواهی از من ندارد و فقط از مردم عذرخواهی کند، اما رحتمی باید عذرخواهی کند و قرار شد به برنامه نود برود که اتفاقا به این برنامه رفت، اما عذرخواهی نکرد و شرایط بدتر شد.

تکلیف لیگ باید زودتر مشخص شود

وی در ارتباط با وضعیت فعلی لیگ برتر ایران گفت: برایم جالب است که تیم های پایین جدول اصرار به انجام نشدن بازی ها دارند، اگر تیم آن ها بالای جدول بود همین نظر را داشتند؟ تیم های فولاد خوزستان، استقلال، سپاهان، پدیده و تراکتور برای جایگاه بهتر شرایط  خوبی دارند و ممکن است فصل آینده این شرایط را به دست نیاورند.

وی افزود: در حال حاضر یکسری برنامه ها در حال برگزاری است به خصوص در رسانه ها و دیگر مراکز، اگر این برنامه ها اجرا می شود پس لیگ هم برگزار شود. اما بهتر است که زودتر این تصمیم گرفته شود، بحث تیم های سقوط کننده، اسپانسرها، قرارداد بازیکنان بسیار مهم است و ممکن است زندگی آن ها را تغییر دهد. بسیاری از لیگ های معتبر در حال شروع کردن دوباره بازی ها هستند. البته که باید مراقب سلامت بازیکنان باشیم.

عقیلی گفت: بازیکنان تیم ها کمی تمرین دارند و می توانند با فرصت مناسبی که به تیم ها داده می شود به آمادگی بهتر برسند و البته یکسری مسائل را رعایت کنند. مثلا شادی پس از گل دسته جمعی نداشته باشند و یا تمرینات دو نفره کششی با رعایت برخی نکات می توان تصمیم درستی گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان