//
کدخبر: ۲۵۸۹۷۰ //

دهقانی: فکری به من گفت که پتانسیل بازی در اروپا را داری

بازیکن تیم فوتبال نساجی گفت: فکری به من گفت که پتانسیل بازی در اروپا را داری و می‌توانی لژیونر شوی.

دهقانی: فکری به من گفت که پتانسیل بازی در اروپا را داری
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت باشگاه نساجی مازندران، اغراق نیست اگر رضا دهقانی وینگر جوان، تکنیکی و سرعتی نساجی مازندران را یکی از بهترین‌های این تیم در فصل جاری بخوانیم. او در ۲۱ هفته گذشته توانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد و رضایت هواداران پرشمار نساجی را جلب کند.

دهقانی از سوی حمید استیلی به تیم امید کشورمان هم دعوت شد و با ارائه نمایش‌های فوق‌العاده (به‌رغم بازی در پست غیرتخصصی) ستاره تیم کشورمان هم لقب گرفت اما افسوس که این تیم اسیر بی‌تجربگی شد و نتوانست به المپیک صعود کند.

امروز فرصتی دست داد که با این جوان و خوش‌اخلاق دقایقی همکلام شویم.

رضا جان! برای آن دسته از طرفداران نساجی که شاید کامل تو را نشناسند یک بیوگرافی از خودت بگو؟

رضا دهقانی هستم، متول ۱۷ دی‌ماه ۱۳۷۶ اصفهان که البته اصالت بختیاری دارم.

کمی هم از شروع فوتبال و سوابق خودت برای ما صحبت کن؟

راستش را بخواهید من فوتبالم را از رده‌های پایه و زیر ۱۰ سال در باشگاه سپاهان آغاز کرده و زیر نظر مربیانی چون آقایان رحمتی، جهانگیری، اورنگی، توکلی و... کارکردم تا به رده ملی رسیدم. ابتدا به تیم ملی نونهالان دعوت شده و زیرنظر استاد خودم آقامصطفی قنبرپور کار کردم. به همراه ایشان به تیم ملی نوجوانان رفتم و درادامه توسط آقای امیرحسین پیروانی به تیم ملی جوانان دعوت شدم. در این مقطع دچار بدشانسی شده و به‌دلیل مصدومیت بازی‌های جوانان را از دست دادم و...

و توسط استیلی به تیم امید دعوت شدی.

قبل از آن‌هم زمان آقای کرانچار یکی دو باری دعوت شده بودم اما خیلی در آن مقطع به من توجهی نشد که البته به ایشان به‌عنوان مربی حق می‌دهم. حالا زیاد بازی نکردن من در لیگ عامل اصلی بود یا سلیقه مربی، نمی‌دانم ولی به آن تصمیم هم احترام می‌گذارم.

در تیم استیلی با وجود بازی در پست غیرتخصصی یک گل زیبا به ازبکستان زدی، بهترین بازیکن آن دیدار معرفی شدی و حتی خیلی‌ها تو را ستاره تیم امید خواندند؟

حیف شد. می‌توانستیم ازبکستان را ببریم و حتی به نظرم به المپیک صعود کنیم اما ... نشد دیگر! حمیدخان استیلی خیلی برای آن تیم زحمت کشید و همیشه با ما رفتار برادرانه‌ای داشت. هنوز هم با هم در ارتباطیم و سراغ یکدیگر را می‌گیریم.

نگفتی در پست هافبک دفاعی در تیم امید چطور کنار آمدی درحالی که همه ما می‌دانیم تو وینگری؟

در تیم ملی نوجوانان در پست هافبک وسط بازی کرده و چندان با این پست بیگانه نبودم ضمن آن که به‌عنوان یک بازیکن آن هم رده ملی و تیم امید موظف بودم هرجایی سرمربی صلاح بداند بازی کرده و درخدمت تیم کشورم باشم.

از تیم امید فاصله بگیریم و برگردیم به نقل و انتقالات تابستانی. چه شد که نساجی را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کردی و به‌عنوان بازیکن قرضی از سپاهان به این تیم آمدی؟

 آقای مهاجری از زمانی که در ماشین‌سازی مربیگری می‌کرد، شناخت لازم را داشت و من را می‌خواست. تابستان هم وقتی ایشان دوباره من را خواست، با امیرخان قلعه‌نویی صحبت کردم. امیرخان هم خیلی بزرگوارانه با من صحبت کرد و حتی گفت در سه جام باید بجنگیم، بمان و به تو بازی هم می‌رسد اما از ایشان خواهش کردم اجازه بدهد جایی بروم که فوتبالم بیشتر به چشم بیاید و امیرخان اجازه داد و واقعاً خوشحالم انتخاب بسیارخوبی داشتم و به نساجی آمدم. جا دارد از هر دو مربی عزیز تشکر کنم.

با نساجی شروع طوفانی داشتی، البته منظور ما اغلب بچه‌های تیم است اما به یکباره دچار کمی نزول شدید و... خودت توضیح می‌دهی؟

تیم ما فصل را خیلی خوب شروع کرد و چند بازی ابتدایی هم عالی بودیم. به‌نظرم عامل اول بدشانسی ما دربازی‌ها بود که توپ‌های نساجی گل نمی‌شد و ضربات حریفان با خوش‌شانسی تبدیل به گل می‌شد. یک مقدار هم مشکلات مدیریتی تمرکز بچه‌ها را به‌هم ریخته بود تا اینکه بالاخره این مشکل با درایت آقای حدادیان و حضور آقای علی امیری حل شد. مهندس حدادیان مالکیت تیم را به عهده گرفت که جا دارد همین‌جا از ایشان تشکر کنم. آقای حدادیان و آقای امیری واقعاً به بازیکنان و جوان‌ترهای تیم ازجمله خود من توجه خاصی داشته و دارند. به نظرم فوتبال مازندران باید به‌خاطر داشتن چنین افراد و مدیرانی به خود ببالد.

آقای مهاجری به‌دلیل بیماری ازسمت خود استعفاء داد و محمود فکری جانشین او شد. اولین حرفی که سرمربی مازندرانی نساجی به تو زد، چه بود؟

آقای محمود فکری نیازی به تعریف من ندارد. ایشان مربی کارنامه‌دار و بادانشی است که کادر فنی قوی و شناخته‌شده‌ای هم دارد. آقای فکری در دوران بازی هم بزرگ و کاپیتان استقلال بوده است. روز اولی که با هم دیدار داشتیم حرفی به من زد که هنوز درگوشم زنگ می‌زند!

چه حرفی؟

آقای فکری به من گفت که پتانسیل بازی در اروپا را داری و می‌توانی لژیونر شوی. این حرف ایشان خیلی به من روحیه و انگیزه داد تا در تمرین و مسابقات نساجی بهتر و جدی‌تر کار کنم.

حالا واقعاً به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

بعد از اتمام بازی‌های تیم امید پیشنهاداتی از پرتغال و بلژیک داشتم اما من در حال حاضر فقط و فقط به نساجی و موفقیت این تیم دوست‌داشتنی فکر می‌کنم. ضمن آنکه بازیکن قرضی هستم و با سپاهان قرارداد دارم.

بازی کردن برای تیم پرطرفدار نساجی مازندران سخت است یا آسان؟

نه سخت است و نه آسان بلکه هیجان‌انگیز است! بازی در ورزشگاه شهید وطنی یک حس خاص و شورانگیزی دارد. نساجی واقعاً هواداران فوتبال‌فهم و بافرهنگی دارد. واقعاً افتخار می‌کنم و لذت می‌برم برای تیمی بازی می‌کنم که چنین طرفداران با معرفتی دارد.

خودت هم ازجمله بازیکنانی هستی که در استادیوم شهید وطنی بهتر بازی می‌کنی. دلیلش چیست؟

اغلب همبازیانم در نساجی همین شرایط را دارند. وقتی برای نساجی آن هم در وطنی بازی می‌کنی یک انرژی خاصی از روی سکوها به تو منتقل می‌شود که وصف‌نشدنی است. حسی که فقط کسانی درک می‌کنند که با پیراهن نساجی در ورزشگاه وطنی قائمشهر بازی کرده باشند.

الگوی فوتبالی رضا دهقانی کیست؟

در ایران به فوتبال محرم نویدکیا و علی کریمی خیلی علاقه دارم و در خارج از کشور هم فوتبال نیمار و امباپه را می‌پسندم.

راستی با کُرونا چه‌کار می‌کنی؟

- واقعاً دوران بسیار سختی را می‌گذرانیم و این ویروس زندگی همه را بهم ریخته است. خود من هم تمرینات مربیان و کادرفنی نساجی را از راه دور و به‌صورت آنلاین دنبال کرده و اگر فرصتی پیش بیاید در زمان خلوت یک پارکی نزدیک منزل پیدا کرده و می‌دوم تا از لحاظ جسمانی خیلی افت نکنم.

در دوران قرنطینه خانگی چاق که نشدی؟

(می‌خندد) نه! وزن ایده‌آل خودم را حفظ کردم و حواسم هست!

به عنوان سوال آخر می‌خواهیم بپرسیم هدف اصلی و بزرگ رضا دهقانی در فوتبال چیست؟

من در همه رده‌های ملی دعوت شده و سابقه پوشیدن پیراهن تیم کشورم را داشته‌ام. تنها هدف باقی مانده پوشیدن پیراهن تیم ملی است و تلاش می‌کنم به آن برسم.

فکر می‌کنی بتوانی به همراه تیم ملی مسافر جام جهانی قطر شوی؟

 چرا که نه؟ خواستن توانستن است و آرزوی بزرگ من این است که مسافر جام جهانی قطر شوم. المپیک توکیو که متاسفانه نشد اما امیدوارم با ارائه بازی‌های خوب به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده و به امید خدا مسافر جام جهانی قطر شوم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۹۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان