//
کدخبر: ۲۵۸۴۲۸ //

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال: یکی از نهادهای شفاف در ایران فدراسیون فوتبال است

خزانه دار فدراسیون فوتبال گفت: در لایحه‌ای که به ویلموتس ارائه کردیم، به او گفته‌ایم که از شما طلب هم داریم و باید این مطالبات به ما برگشت داده شود.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال: یکی از نهادهای شفاف در ایران فدراسیون فوتبال است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی سلیمانی در جمع خبرنگاران درخصوص مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا اظهار داشت: به تازگی فیفا از همه فدراسیون‌های جهانی اطلاعات مالی و پیش‌بینی‌های تجاری قبل و بعد از کرونا را مطالبه کرده و ما نیز جداول مربوط را پر کردیم و آن را در زمانبندی مناسب ارسال کردیم. 

وی افزود: مطمئن هستم فیفا بعد از دریافت این جداول تجزیه و تحلیل‌های لازم را نسبت به هر فدراسیون مشخص خواهد کرد و به هر فدراسیون نیز مبلغی را تخصیص می‌دهد. 

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که آیا این رقم مثل پاداش جام جهانی مشخص است، گفت: پاداش جام جهانی هم مشخص نبود. این پاداش‌ها به این شکل بود که 16 تیم اول 8 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کردند. اینگونه نیست که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران مثل فدراسیون فوتبال آلمان یا آفریقای جنوبی نگاه کند. هر فدراسیون براساس اطلاعاتی که ما نیز داریم، تجزیه و تحلیل خواهد شد و به نسبت هزینه‌هایی که دارد، کمک‌هایی به آنها انجام خواهد شد. 

سلیمانی با تأکید بر اینکه اطلاعی از زمان برگزاری مجمع ندارد، گفت:‌ صورت‌های مالی آماده است و حسابرس نیز آن را تأئید کرده است. آماده هستیم که این حسابرسی‌ها را به اعضای مجمع ارسال کنیم و وقتی دبیرکل تاریخ مجمع را مشخص کند، این صورت‌های مالی را در اختیار مجمع قرار می‌دهیم و 21 روز فرصت دارند تا نقطه‌نظراتشان را مطرح و به اعضای مجمع عنوان کنند. 

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه راهکار برای دریافت مطالبات از فیفا چیست، عنوان کرد: از زمانی که آقای نبی به فدراسیون آمده، با توجه به تجربه زیادی که در فوتبال دارد،‌اقداماتی انجام دادیم که فیفا حساب فدراسیون فوتبال ایران را تأیید کند، اما هنوز فیفا با ما به توافق نرسیده است. دلیل این موضوع نیز این است که هنوز از نظر فنی به نتیجه نرسیده‌اند. حتی چند شرکت معتبر داخلی را برای پرداخت معرفی کردیم، اما هنوز هیچ‌کدام از حساب‌های ما تأیید نشده است. 

وی تصریح کرد: نشستی را به همراه آقای نبی با نمایندگان بانک مرکزی داشتیم و قرار است یک بانک عامل فیفا را متقاعد کند که اقداماتش را در ایران به صورت شفاف انجام می‌دهد. اجازه بدهید این قضیه نهایی شود تا بعد از آن در موردش صحبت کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که شایعاتی در مورد واریز پول توسط باشگاه گل گهر سیرجان به حساب مارک ویلموتس مطرح شده است، گفت: خوشبختانه داستان ویلموتس شفاف و مشخص است. ما پول را از طریق وزارت ورزش و همکاری دو وزیر تأمین کردیم. الان هم بابت این موضوع بدهکار هستیم. این نکته را هم اشاره کنم، اگر 10 روز دیرتر پول را به ویلموتس پرداخت می‌کردیم، خود فیفا قبول کرده بود که این پول را به ویلموتس پرداخت کند. متأسفانه آن زمان کار به  بازی با عراق کشید و این مربی هم ما را تحت فشار گذاشته بود. شاید اگر ما آن پول را به ویلموتس نمی‌دادیم، فیفا همه روند پرداخت را انجام داده بود. الان هم همه چیز مشخص است و ما پول را گرفته‌ایم و به محض اینکه حساب باز شود، بدهی‌مان را به و یلموتس پرداخت می‌کنیم. در خصوص بحث باشگاه گلگهر سیرجان نیز اصلاً بحثی مطرح نیست. 

سلیمانی در پاسخ به این سؤال که موجودی این فدراسیون در شرایط فعلی چقدر است، گفت: ما اعتباراتی نزد فیفا داریم که تا زمانی که آنها این اعداد را به ما تخصیص ندهند به حسابمان واریز نخواهد شد. چند روز پیش یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود فدراسیون 7 هزار دلار در آنجا پول دارد، ولی در واقع قضیه اینگونه نبود و مطالبات ما از فیفا چند میلیون دلاری است. این را تأکید می‌کنم مطالبات ما هنوز به فدراسیون تخصیص داده نشده و ما هنوز از سال 2010 از فیفا طلبکار هستیم. به محض اختصاص این رقم‌ها، هم بدهی فدراسیون پرداخت می‌شود و هم دوباره پروژه‌های عمرانی را فعال خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: ما نه تنها از فیفا بلکه از ای‌اف‌سی هم مطالباتی طلب داریم و بابت خوابگاه بانوان همین الان قسط دوم دریافتی‌مان را به خاطر تحریم‌ها نگرفتیم. علاوه بر 300 هزار رینگت، 500 هزار رینگت دیگر نیز طلبکار هستیم و قطعاً فدراسیون منابعی دارد، اما مشکلات مالی هم داریم که نباید آن را منکر شد. 

وی در خصوص اینکه هنر فدراسیون برای دریافت این مطالبات چیست، گفت: من فکر می‌کنم روزهای خوبی در پیش داریم. با وجود اینکه مشکلات زیادی داشتیم، اما خیلی به این مسائل اشاره نشده و باید اشاره کنم درآمدهای ما بابت تبلیغات محیطی در یکی دو سال گذشته چند ده برابر شده است. این مدیریت را سازمان لیگ انجام داده و اگر از همین محل چنین درآمدهایی داشته باشیم، هم وضعیت باشگاه‌ها بهتر می‌شود و هم فدراسیون ذینفع خواهد بود.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا فوتبال‌دوستان دیگر نباید نگران بدهی به ویلموتس باشند، گفت:‌چون حقوق ویلموتس پرداخت شده، مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست. زمانی که قصد فسخ قرارداد ویلموتس را داشتیم، ‌اصلا بحث فسخ قرارداد وجود نداشت. ما  حتی مطالبات وی را یک ماه بیشتر نیز پرداخت کردیم، حتی در لایحه‌ای که به این مربی ارائه کردیم، به او گفته‌ایم که از شما طلب هم داریم و باید این مطالبات به ما برگشت داده شود. 

سلیمانی خاطرنشان کرد: ویلموتس طبق قراردادش باید سه ماه از طلب خود را دریافت می‌کرد و فکر می‌کنم او به دنبال این است که سه ماه از قراردادش را دریافت کند. دادخواست 6 میلیون یورویی این مربی نیز منطقی نیست و با اطلاعاتی که من دارم، اگر حتی ادعای ما ثابت نشود، نهایت پرداختی ما به این مربی سه ماه حقوق است. 

خزانه‌دار فدراسیون در خصوص اینکه آیا دستگاه‌های نظارتی در فدراسیون فعال هستند یا خیر، گفت: طی سال‌های گذشته همیشه شرایط همین بوده و حالا هم همین دستگاه‌ها در فدراسیون حضور دارند. آنها در جریان مکاتبات هستند و با شایعاتی که در مورد انعقاد قراردادها به وجود می‌آید، آنها اطلاعات تکمیلی را از ما می‌گیرند. تصور من این است که یکی از نهادهای شفاف در مملکت ما فدراسیون فوتبال است چون اصلا نمی‌شود چیزی را پنهان کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۴۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان