//
کدخبر: ۲۵۷۸۴۱ //

کرونا و خسارت ۲۵۳ میلیارد ریالی به ورزش کرمانشاه

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: شیوع بیماری کرونا 253 میلیارد و 440 میلیون ریال به بخش‌های مختلف ورزش کرمانشاه خسارت وارد کرده است.

کرونا و خسارت 253 میلیارد ریالی به ورزش کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

جلال عزیزی بااشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دوماهه ورزش کشور، اظهار کرد: در این مدت تمام هیات ها، سالن‌ها و باشگاه های دولتی و خصوصی، مسابقات و تمرینات ورزشی به طور کامل تعطیل و به حوزه اشتغال بخش‌های مختلف ورزش خساراتی وارد شده است.

وی تصریح کرد: بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور طی هفته اخیر به احصاء میزان خسارت وارد شده به ورزش استان در پی شیوع این بیماری پرداختیم که طبق برآوردها مجموع خسارت وارد شده حدود 253 میلیارد و 440 میلیارد ریال است.

معاون ورزش و جوانان استان میزان خسارت وارده شده به حوزه اشتغال ورزش قهرمانی را از مجموع برآوردها 22 میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به بخش ورزش همگانی 38 میلیارد و 400 میلیون ریال، ورزش بانوان 23 میلیارد و 470 میلیون ریال، برگزاری دوره های آموزشی هیات های ورزشی دو میلیارد و 975 میلیون ریال و سایر حوزه ها 18 میلیارد و 495 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

وی بابیان اینکه طبق این برآوردها میران خسارت وارده شده به باشگاه های ورزشی خصوصی استان 147 میلیارد و 400 میلیون ریال است، گفت: در مجموع در سطح استان 600 باشگاه ورزشی خصوصی داریم که در دوماه گذشته متضرر شده‌اند.

عزیزی در ادامه از برنامه ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور برای حمایت از این باشگاه ها خبرداد و گفت: طبق این برنامه که از 10 روز دیگر اجرایی می‌شود، مدیران باشگاه های ورزشی خصوصی به ازاء هر فرد بیمه شده تامین اجتماعی در باشگاه خود می‌توانند 160 میلیون ریال وام دریافت کنند.

وی نرخ سود این وام را 12 درصد عنوان کرد و افزود: مدت تنفس وام کمک به باشگاه های ورزشی خصوصی چهار ماهه و مدت زمان در نظر گرفته شده برای بازپرداخت آن 24 ماهه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان