//
کدخبر: ۲۵۷۵۱۲ //

روشن: جای مدیران باشگاه بودم پول شفر را نمی‌دادم تا استقلال محروم شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: هیچوقت از بازیکن حمایت نمی‌کنم ولی اگر اسماعیلی مصاحبه کرده و مطالباتش را خواسته، پیشکسوتان نباید علیه او موضوع بگیرند چون در این چند وقت چند مدیر عوض شده‌ است.

روشن: جای مدیران باشگاه بودم پول شفر را نمی‌دادم تا استقلال محروم شود
به گزارش فرتاک نیوز،

باشگاه استقلال این روزها درگیر پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی، شکایت کادر فنی و بازیکنان اسبق، و همچنین پرداخت مطالبات بازیکنان فعلی این تیم است که همین موضوع احمد سعادتمند را با چالش‌هایی روبرو کرده است. مدیرعامل جدید باشگاه استقلال که در بدو ورود با کوهی از مشکلات مواجه شده در صدد حل ماجرا است اما در این بین به خاطر عدم پرداخت مطالبات انتقاداتی به وی نیز صورت گرفت. مصاحبه فرشید اسماعیلی با یکی از رسانه‌ها اوج انتقادات به سعادتمند بود ولی برخی از پیشکسوتان این باشگاه از مدیرعامل فعلی حمایت کردند.

با این حال حسن روشن صحبت‌های را انجام داده که به نظر می‌رسد عقاید وی برخلاف برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال است.

متن گفت‌وگوی صریح روشن را در زیر می‌خوانید.

*به سعادتمند گفتم چرا رفتی و چرا برگشتی

وی در بخش ابتدایی صحبت‌های خود با اشاره به حضور سعادتمند در باشگاه استقلال به عنوان مدیرعامل جدید اظهار داشت:پیش از عید بود که سعادتمند بود که با من تماس گرفت و اعلام کرد می‌خواهد مدیرعامل استقلال شود. من هم به او گفتم که متوجه نشدم چرا از استقلال رفتی و حالا چرا برگشته‌ای اما مواظب خودت باش. یک ساعت بعد از این موضوع هم شنیدم برادر او به رحمت خدا رفته است!

*سعادتمند باید از کارمندانش کار بخواهد و یقه بگیرد

وی افزود: یک بار هم به همراه فردی به نام سیروس جعفری قرار بود با سعادتمند دور هم باشیم و ناهار صرف کنیم. به همین دلیل به دفتر وزارت ورزش رفتیم و به او گفتم شایعه شده تو پرسپولیسی هستی اما اگر استقلالی هستی یادت باشد کار کردن در این باشگاه مثل آب خوردن است به شرط آنکه هر کسی که استخدام می‌کنی پولش را بدهی و به جایش از او کار بخواهی. اگر این کار را انجام دادی می‌توانی یقه‌اش را بگیری که چرا در کارش کوتاهی کرده است مطمئن باش ما هم از تو با این رویه حمایت می‌کنیم وگرنه اگر قرار باشد مرتب به دنبال صدور احکام باشی هیچ کاری را پیش نمی‌بری.

* قراب می‌گفت افتخاری بهترین مدیر استقلال است

روشن یادآور شد:‌زمانی بهروز منتقمی رئیس تربیت بدنی مازندران بود و سعادتمند هم در آنجا سمت داشت. یک روز با آنها تماس گرفتم و گفتم زمین ورزشگاه نوشهر خراب است و لطفا اگر می‌شود به آن رسیدگی کنید. دستشان درد نکند که زحمت کشیدند و آمدند و دستی به سر و روی زمین کشیدند. من سعادتمند را از آن سال می‌شناسم اما به او توصیه کردم اگر با پدرت هم کار می‌کنی با او تعارف نداشته باشی. یادم می‌آید در جلسه‌ای که در حضور وزیر ورزش با فتحی و برخی پیشکسوتان داشتیم جواد قراب گفت افتخاری از همه مدیران بهتر است. که من هم جلوی وزیر به او گفتم هم تو و هم افتخاری این کاره نیستید. 

*وضع کارگرجم از همه خراب‌تر است ولی به دیدار مدیران نمی‌رود

پیشکسوت تیم استقلال با اشاره به نشست‌هایی که احمد سعادتمند با پیشکسوتان این باشگاه می‌گذارد گفت: هر مدیری که می‌آید پیشکسوتان بلافاصله سراغ او می‌روند. بدون تعارف بگویم وضعیت اکبر کارگرجم از همه این پیشکسوتان خراب‌تر است اما به خاطر چندرغاز این طرف و آن‌طرف نمی‌رود. من هم از این کارها بلد نیستم. اگر هم دیدید سر و کله‌ام دور و بر باشگاه پیدا نشده به این خاطر است که دعوتم نکردند و اگر هم می‌کردند نمی‌رفتم.

* به سلطانی‌فر گفتم زمان ما هیچکس مدیرعامل را نمی دید

روشن تصریح کرد: یک روز به وزیر ورزش گفتم زمانی که خسروانی مدیرعامل باشگاه استقلال بود هیچ کسی تا یک سال او را نمی‌دید. چون او ساختار درست کرده بود و معاونانش راست می‌گفتند و کمیته فنی‌اش به وی گزارش می‌دادند. اصلا بازیکن و مربی و پیشکسوت نمی‌توانستند مدیرعامل را پیدا کنند چون همه کارها روتین انجام می‌شد. ولی الان همه اولین نفر به دیدار مدیرعامل می‌روند. به نظرم این کارها خوب نیست. 

*مدیری که مسئولیت قبول می‌کند باید به وعده‌اش عمل کند

وی با اشاره به مصاحبه برخی از بازیکنان استقلال پیرامون عدم دریافت مطالبات‌شان از این باشگاه که فرشید اسماعیلی هم یکی از آنهاست، گفت: بازیکن جماعت همیشه به دنبال پولش است. فکر می‌کنم امید روانخواه، از 11 سال پیش هنوز از استقلال طلبکار است. بازیکنان معمولا اینکارها را انجام می‌دهند. ولی آنها هم قرارداد بسته و حق دارند. وقتی مدیری مسئولیت قبول می‌کند باید تاوانش را پس بدهد و به وعده‌ای که می‌دهد، عمل کند. 

*جای باشگاه بودم پول شفر را نمی‌دادم تا استقلال محروم شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: الان شنیده‌آم باشگاه باید پول شفر را بدهد و بدهی‌های زیادی دارد. من اگر جای مدیران باشگاه بودم پول شفر را نمی‌دادم تا محروم شود. اگر یک بار این اتفاق بیفتد و مدیران مقصر مشخص و معرفی و مجازات شوند، دیگر کسی بدهی بر جای نمی‌گذارد. چند سال است که این دو تیم پرطرفدار دچار چنین مشکلاتی هستند؟ ‌آیا هوادار استقلال هر سال باید استرس داشته باشد که تیمش محروم می‌شود؟ آن کسی که قرارداد شفر را بسته و پول او را نداده حالا باید مجازات شود. 

* دریافت کمک از یک خارجی نشین از پایه اشتباه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است باشگاهی مثل استقلال از فردی خارج نشین برای پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی خود درخواست کمک کند یا خیر گفت: اولا که باید دید  این فرد که می‌خواهد کمک کند کیست و چه نیتی دارد. دوم اینکه این کار کلا اشتباه است. من به سعادتمند قبلا گفته بودم استقلال آنقدر بزرگ است که خودش می‌تواند خرج خودش را در بیاورد به شرطی که سالم کار شود.

*نوری کیست و کجا بوده که دور و اطراف استقلال پیدایش شده است؟

روشن در خصوص انتقاداتی که برخی از پیشکسوتان استقلال مثل فنونی‌زاده و نوری به فرشید اسماعیلی بابت مصاحبه‌ای که برای دریافت مطالبات بازیکنان انجام داده صورت داده‌اند، عنوان کرد: مگر پیشکسوتان با باشگاه قرارداد بسته‌اند؟ بازیکن با باشگاه قرارداد بسته و باید طلبش را داد. در این چند وقت اخیر چند مدیرعامل تغییر کرده‌اند و مطالبات بازیکنان عقب افتاده است. البته خودتان می‌دانید من هیچ وقت از بازیکنان حمایت نمی‌کنم اما نباید کاملا یک طرفه رفت و حقیقت را باید گفت. بازیکن روی پولی که قرار بود از باشگاه بگیرد حساب کرده است. اگر من جای بازیکن استقلال یا همین فرشید اسماعیلی جوان که شما گفتید بودم قراردادم را منتشر می‌کردم تا مردم ببینند. یا مثلا مصاحبه می‌کردم که تماشاگران بدانند چند وقت است مطالباتم به تاخیر افتاده است. وقتی مدیری قراردادی را قبول می‌کند باید به آن پایبند باشد. اینکه سعادتمند با این بازیکنان قرارداد نبسته کاملا درست است اما الان او مدیرعامل باشگاه استقلال شده است. مهدی فنونی‌زاده تا یک چیزی می‌شود انتقاد می‌کند چون فوری او را به باشگاه دعوت می‌کنند. محمد نوری هم همینطور. اصلا این محمد نوری کجا بوده و چه کسی است که این همه در مورد استقلال حرف می‌زند؟ مدتی است که او دور و بر استقلال پیدایش شده و دلیل این را نمی‌دانم اما این نشان می‌دهد وقتی جایی صاحب نداشته باشد همین می‌شود. 

* پیشکسوتان علیه بازیکن یک طرفه موضع نگیرند

وی خاطرنشان کرد: بازیکن حق دارد و باشگاه هم کمیته انضباطی دارد. اما اینکه پیشکسوتان علیه بازیکنان موضع بگیرند کاری یکطرفه است. یادم می‌آید زمانی فردی به نام بزرگی اعلام کرد چون تو مصاحبه کرده‌ای باشگاه شکایت کرده است. من هم گفتم حرف حق را زدم نه حرف ناحق. به هر جایی هم که دوست داشتید شکایت کنید. شما تصور کنید باشگاه بخواهد از بازیکنانش استفاده کند اما مطالبات آنها را ندهد. معلوم است که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من از بازیکن جماعت هیچ وقت حمایت نکردم ولی یک جایی باید قبول کرد که بازیکن هم قرارداد دارد و روی پولش حساب کرده است.

*جباری بزرگ است و باید توی دهن برخی‌ بزند!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به فردی به نام علی جباری در این باشگاه گفت: علی جباری بزرگ باشگاه استقلال است و اگر از من سؤال می‌کنید باید توی دهن برخی از افراد بزند که حرف‌های بی‌ربط می‌زنند. من با علی جباری بزرگ شدم و برایم زحمات زیادی کشیده است. جباری اسطوره استقلال بوده و پسر و دخترش را از دست داده و شاید باور نکنید چند سال است که مریض است اما عشق او به این باشگاه کم نشده است.یادم است یک زمان در بیمارستان ارتش بستری بود و من به عیادت او رفتم و سعی کردم به آن بیمارستانی‌ها بفهمانم که جباری چه کسی است. در آخر هم یک اتاق مخصوص وی‌آی‌پی در نظر گرفتند اما بعد از اینکه جباری از بیمارستان مرخص شد از من تشکر کرد که رنگم سرخ شد و به او گفتم تو بزرگ من هستی و هر حرفی بزنی قبول می‌کنم. حالا هم به علی جباری می‌گویم این پیشکسوتان را دور هم جمع کند و به آنها بگوید حرف حق بزنند. وقتی صحبت‌ها داخل یک کمیته برود هر کسی احساس صحبت نمی‌کند و خودش را جای بقیه می‌گذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان