//
کدخبر: ۲۵۳۲۵۵ //

کاهش دستمزدها به لیگ برتر رسید؟

بازیکنان تیم های بزرگ در لیگ های معتبر با وجود اینکه قرار است ادامه ی لیگ در ماه های آتی از سر گرفته شود بخشی از دستمزد خود را بخشیدند.

کاهش دستمزدها به لیگ برتر رسید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حالا برای برخی این سوال مطرح شده در حالی که قرار است در ماه های آتی لیگ ادامه پیدا کند بخشش دستمزد به چه معنی می تواند باشد؟ واقعیت این است به دنبال شیوع ویروس کرونا و هم چنین تعطیلی بازی های لیگ برتر درآمد باشگاه ها در ماه های اخیر با سقوط سهام آنها در بازار بورس کاهش یافته و طبیعتا اگر این رفتار از سوی بازیکنان صورت نمی گرفت باشگاه ها در پرداخت دستمزدها با مشکل مواجه می شدند. یکی از این تیم ها بایرن مونیخ بود. بازیکنان این تیم به صورت خودجوش و بعد از جلسه ای که با مدیر باشگاه برگزار کردند، اعلام داشتند در ماه های آتی 20 درصد از دستمزد خود را دریافت نخواهند کرد.

رفتارهای صورت گرفته در فوتبال اروپا همان طور که بدان اشاره شد به صورت خودجوش بوده. بوده برخی از تیم هایی که قصد داشتند این کار را انجام دهند و با مخالفت بازیکنان روبرو شدند که یکی از این تیم ها بارسا بود چرا که بازیکنان این تیم بر این باورند؛ وقتی قرار است بازی ها ادامه پیدا کند و بازیکنان موظف هستند در همه بازی ها به میدان بروند دیگر کاهش  دستمزد معنی ندارد و آنها ترجیح می دهند گذشت از بخشی از دستمزد را صرف کمک به افراد بی بضاعت در این شرایط داشته باشند.

اما حالا بخوانید خبری که در این باره در فوتبال آسیا منتشر شده است؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا به فیفا پیشنهاد داده تا دستمزد 3 ماه آینده بازیکنان و مربیان فوتبال در لیگ های آسیایی 15 تا 30 درصد در هر ماه کاهش پیدا کند و در صورت لغو کامل لیگ 40 تا 50 درصد دستمزدها کاهش پیدا کند.

در صورت موافقت فیفا با پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا این طرح در لیگ برتر ایران هم اجرایی خواهد شد و حالا باید دید واکنش ها در ایران چگونه خواهد بود. تا کنون بازیکنان هیچ تیم لیگ برتری ایران به بهانه ی شیوع ویروس کرونا دستمزدهای خود را کاهش نداده اند. البته باید به این نکته اشاره کرد بازیکنان در لیگ برتر ایران به صورت ماهانه دستمزد نمی گیرند. بازیکنان در ایران قرارداد سالانه امضاء می کنند و بر اساس قانون این دستمزد سالانه را در سه قسط ابتدای فصل، نیم فصل و پایان فصل دریافت می کنند و اگر قرار هم باشد بخشی از قرارداد خود را به صورت حقوق ماهانه دریافت کنند قسمت کمی را شامل می شود. نزدیک به 20 درصد.

فیفا هنوز هیچ رایی برای تعطیلی بازی های لیگ برتر در کشورهای مختلف صادر نکرده است. واقعیت این است شیوع ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. حتی برنامه ریزی برای آینده. لیگ برتر ایران تا پایان فروردین ماه تعطیل شده است. لیگ های معتبر اروپا هم تا پایان ماه آوریل یعنی 11 اردیبهشت تعطیل هستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان