//
کدخبر: ۲۵۲۶۹۳ //

درصورت تعطیلی لیگ پرسپولیس تنها تیمی است که لیاقت قهرمانی را دارد

بازیکن سابق پرسپولیس نسبت به شیوه مدیریتی باشگاه انتقاد کرد و آن را دردسر بزرگی در آینده برای آن دانست.

درصورت تعطیلی لیگ پرسپولیس تنها تیمی است که لیاقت قهرمانی را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل حلالی، پیشکسوت پرسپولیس که مدتی نیز هدایت تیم امید این باشگاه را برعهده داشت، نسبت به برخی تصمیمات مدیریتی باشگاه ناراضی است و آن را عاملی برای آبروریزی و ناکامی در آینده می‌داند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش درباره شرایط تیم مدیریتی جدید می‌گوید: کادر مدیریتی جدید کار سختی خواهند داشت. بستر مدیریتی باشگاه کار سختی به طور کلی دارد و ربطی به فرد ندارد. هر کس بیاید مشکل همین است چرا که بستر مناسب فراهم نشده است. در کوتاه مدت نمی شود از باشگاه طلا استخراج کرد. وزارت ورزش به عنوان متولی و جایی که ادعا دارد صاحب این تیم است باید کنار باشگاه باشند. برای استقلال هم همینطور است.

حلالی با انتقاد از شیوه مدیریتی این باشگاه گفت: با چه تفکری یک مدیر می‌آید وقتی یک منبع مالی درست ندارد. مدیریت در باشگاه باید شبیه اوضاع مبارزه با ویروس کرونا باشد، به شکلی که اکنون با این مشکلات فقط برای بقا باید بجنگد. مشکلاتی که طی سالیان اخیر با انباشت بدهی شکل دادند مسلما اوضاع نگران کننده ای برای تیم شکل داده است. هر کس آمده چند میلیارد بدهی به جا گذاشته تا اکنون سقوط و غرق شدن بزرگترین نگرانی باشد. ما افرادی داریم که فقط به دنبال حرف زدن مجازی هستند و اینکه خود را نزد هواداران محبوب کنند.

وی ادامه داد: برای فتح الله زاده هم همینطور است. شما 7-6 ماه می گفتید که باشگاه را به من بدهید و الان که دیدند مشکل دارند به این شکل کنار رفتند. مگر می شود که استقلال و پرسپولیس مشکل نداشته باشد. من الان به فکر قهرمانی تیم نیستم و اینکه آنها بتوانند با یک ثبات مدیریت به موفقیت برسد.

پیشکسوت سرخپوشان صحبت‌هایش را اینچنین ادامه داد و گفت: این تیم ها باید به مردم واگذار شود و چاره دیگری نیست. سهامدار باشگاه باید مردم شوند و مثل رئال مادرید مدیر خود را به عنوان سهامدار انتخاب کنند. این مشکلات باید حل شود. الان بازیکنان خارجی برای رفتن به مرخصی هم پول بلیت به آنها پرداخت نمی شود و وقتی این مشکل وجود دارد چرا باید جذب شود و مایه آبروریزی برای باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس شوند. در این شرایط حداقل از بازیکن داخلی با چند درصد کیفیت پایین تر سود ببرند و مایه آبروریزی نشوند.

حلالی درباره حضور انصاریفرد و در ادامه جدایی  و استعفای او نیز گفت: من هیچ شناختی نسبت به ایشان نداشتم. نه همبازی بودم و نه چیز دیگری. دورادور می شناختم و در جلسات پیشکسوتان ایشان را می دیدم. کار مدیریتی کسی را بخواهید بسنجید باید او را مورد ارزیابی در دوره مدیریت قرار دهید. من اول هم گفتم بستر مناسبی در باشگاه وجود ندارد. اما وقتی ما جایی را قبول می کنیم و تراز منفی 30 تبدیل گرفتم باید آن را در بدترین حالت منفی 20 و اندی تحویل بدهم نه اینکه با تراز منفی 60 تحویل بدهم. او با ما هم صادق نبود و آقای پنجعلی هم می گفت نمی خواهم این فرد را ببینم. او روز اول آمد و گفت آقای پنجعلی شما کاپیتان ما بودید و کمی فرصت بدهید اما بعد صادقانه نیامد بگوید ما مشکل داریم و نمی توانم شش ماه سرویس بدهم و کمک کنید. اگر به این شکل رفتار می کرد ما هم کمک می کردیم نه اینکه هر روز با وعده الکی مواجه شویم. آقای انصاریفرد به این شکل مدیریت کردن صحیح نبود. مگر می شود باشگاه را با چک مدیریت کرد؟ اگر این شکلی است که من هم می توانم 10 باشگاه را مدیریت کنم. فردا هم می روم خانه و پاسخگو نیستم. با این چک‌ها مطمئنا در آینده برای باشگاه دردسر شکل خواهد گرفت.

هافبک سابق پرسپولیس درباره بحث تعطیلی مسابقات و اینکه تیم های رقیب اعتقاد دارند پرسپولیس نباید به عنوان قهرمان در این صورت معرفی شود گفت: از نظر فنی و لیاقت قطعا پرسپولیس تنها تیمی است که لیاقت قهرمانی را دارد. هم قهرمان نیم فصل شد و هم 10 امتیاز جلو است. اعتقاد دارم که لیگ نباید تعطیل شود و قهرمان اعلام شود و آن را نمی پسندم و امیدوارم در ادامه در فرصت مناسب لیگ دوباره برگزار شود. هم استراحت خوبی داشتند و هم مصدومان خیلی از تیم‌ها می‌رسند. ما پرسپولیس هستیم و همیشه در زمین قهرمان شدیم. اما اگر بحث لیاقت باشد اعتقادم روی قهرمانی پرسپولیس است. این تیم چهار سال است که در روند موفقیت بوده. علیرغم تمامی مشکلات مدیریتی فردی به عنوان برانکو یک نسخه مناسب می‌نوشت و هواداران هم حمایت می‌کردند و این موفقیت به دست می‌آمد. همیشه باید یک نفر دستور بدهد و بقیه اجرا کنند و این همان مساله مشکل مدیریتی است که امیدوارم در آینده با مشکل نخوریم. ثبات تیمی که از دوران برانکو شکل گرفته و ادامه دارد رمز موفقیت پرسپولیس است و در شش سال قبل که هر فصل 10-15 تغییر داشته مانع از موفقیت می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان