//
کدخبر: ۲۴۲۶۲۰ //

نگاهی به غیرمنطقی‌ترین حرف‌های مطرح‌شده بعد از داربی پایتخت

نگاهی به غیرمنطقی‌ترین حرف‌های مطرح‌شده بعد از داربی پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

داربی روز پنجشنبه انصافا مسابقه قشنگ و مهیجی بود، اما بعد از پایان این بازی، یک کورس عجیب در زمینه به زبان آوردن اظهارات غیرمنطقی بین اهالی2 تیم به‌وجود آمد؛ حرف‌هایی که شنیدن آنها زیبنده ژانر به این بزرگی نیست.

  دفاع اتوبوسی؟ شما ببخشید
یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی از اینکه استقلالی‌ها پس از گل دوم‌شان به‌طور فشرده دفاع کرده بودند، ابراز گلایه کرد و از طعنه مشهور «دفاع اتوبوسی» سود برد. این احتمالا یعنی آقا یحیی دوست داشته استقلال با وجود برتری در دیدار به این مهمی، باز هم جلو بازی کند و دنبال بهبود تفاضل گلش باشد! طبیعتا تیمی که در داربی گل می‌زند، عقب بازی می‌کند. پرسپولیس 2 داربی دوران برانکو را با تک گل علی علیپور و احمد نوراللهی در نیمه اول برد و در هر2 بازی هم نیمه دوم را همینطور دفاعی و بسته بازی کرد. حالا چطور از استقلالی که آن همه هم غایب کلیدی داشت، می‌توانستیم انتظار داشته باشیم حتی بعد از برتری بی‌محابا حمله کند؟ تازه خود یحیی در بازی با تراکتور بعد از جلو افتادن از حریف دقیقا همین فوتبال را بازی کرد و بازیکنانش فقط حدود 250پاس به هم دادند.
    شادی از تساوی؟ بی‌خیال آقا
وجه مشترک مصاحبه بسیاری از بازیکنان و مدیران استقلال کنایه به خوشحالی پرسپولیسی‌ها از تساوی دیرهنگام بود. این در حالی است که همه جای دنیا وقتی تیمی در دقایق آخر از شکست در داربی فرار می‌کند، طبیعتا شادی مضاعفی خواهد داشت. شاید یک تیم با تفکر و ذهنیت کسب پیروزی به میدان بیاید، اما شرایط بازی طوری پیش برود که در آستانه باخت قرار بگیرد. در این صورت طبیعی است که آن تیم به شکل ویژه از به ثمر رسیدن گل تساوی و فرار از شکست شادمان باشد. لابد استقلالی‌ها انتظار داشتند بازیکنان پرسپولیس بعد از گل بشار رسن رو به دوربین‌ها اشک بریزند و بگویند: «نه، نه، ما فقط دنبال برد بودیم. این مساوی قبول نیست.»
    خستگی قائدی؟ یعنی چی؟
اصلا عجیب نیست که یک مربی ترکیب اشتباه بچیند یا تعویض اشتباه انجام بدهد، اما تلاش برای توجیه این تصمیمات معمولا کار را بدتر می‌کند. فرهاد مجیدی اشتباه کرد مهدی قائدی را از زمین بیرون کشید؛ آن هم درحالی‌که این بازیکن تند و تیز در روز خوبش بود و می‌توانست روی ضدحملات، دروازه پرسپولیس را تهدید کند. پس از خروج قائدی از زمین، پرسپولیسی‌ها با خیال راحت‌تری حمله کردند و بعد از به تساوی کشیده شدن دیدار هم از این بابت حسابی از فرهاد مجیدی انتقاد شد. سرمربی استقلال اما در توجیه تعویضش به خستگی قائدی اشاره کرد؛ درحالی‌که این بازیکن فقط 21سال دارد و واقعا عجیب است اگر قرار باشد او در این سن، در فاصله 5روز با مسابقه قبلی (که تازه آنجا هم کامل بازی نکرده بود) توانایی حضور 90دقیقه‌ای در زمین را نداشته باشد. خب آقا اشتباه کردی، یک کلمه بگو معادلات ما درست از آب در نیامد؛ تمام.
    مبارک کی باشد واقعا؟
مهدی ترابی که از ترابی نیم‌فصل اول یک دنیا فاصله دارد، بعد از بازی گفته: «استقلال به یک امتیاز هم قانع بود. این مساوی مبارک‌شان باشد.» این در حالی است که استقلال در داربی 2 بار از حریف جلو افتاد و در طول مسابقه شانس‌های مسلم بیشتری هم برای گلزنی داشت. پرسپولیس در کل بازی غیر از 2 گلی که زد شاید فقط روی کاشته و ریباند احمد نوراللهی موقعیت داشت، اما استقلال روی
 2 شوت فنی و محکم قائدی و یک ضربه سر ارسلان مطهری که به شکل عجیبی گل نشد باز هم می‌توانست دروازه حریف را باز کند. از ترابی انتظار می‌رود مثل 2‌ماه پیش ستاره زمین باشد، نه میکسد‌زون!

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان