//
کدخبر: ۲۴۲۴۱۷ //

بدشانسی دقایق پایانی مجیدی و شاگردانش!

فرهاد مجیدی و شاگردانش اگر کمی خوش شانس بودند می توانستند برنده دربی 92 باشند.

بدشانسی دقایق پایانی مجیدی و شاگردانش!

به گزارش فرتاک نیوز؛ آبی پوشان بازی را با آرایش 2-5-3 آغاز کردند. حسینی در درون دروازه، چشمی ، دانشگر و طاهرخانی  نیز سه مدافع میانی تیم مجیدی بودند. در خط میانی ؛ میلیچ در جناح چپ و غفوری هم در جناح راست به عنوان دو پیستول کناری قرار گرفتند. کریمی  به عنوان  هافبک تدافعی، باقری ، ریگی نیز به عنوان دو هافبک میانی حضور داشتند. در خط حمله هم مطهری و قائدی قرار گرفتند. دقایق ابتدایی بازی توپ و میدان دست شاگردان گل‌محمدی بود، اما رفته رفته شاگردان مجیدی بازی را به دست خود گرفتند . آن ها سعی می کردند که با استفاده از پاس‌های عمقی، قائدی و مطهری را راه بیاندازند . نخستین پلن مجیدی و شاگردانش استفاده از کانال سمت چپ بود . جایی که شیری با اورلب هایش فضای خالی بسیار زیادی را برای بازیکنان آبی پوش ایجاد می کرد . قائدی به همین سبب مایل به چپ بازی می کرد و مطهری نیز در نوک پیکان هجومی قرار می گرفت .

دربی 92

عملکرد موفق قائدی در کانال سمت چپ باعث شد تا سانتر زیبای او با ضربه سر انصاری به تیر دروازه برخورد کند  و در برگشت شوت باقری با اثرگذاری ارسلان مطهری وارد دروازه شود تا آبی ها به گل نخست بازی دست یابند . کادرفنی استقلال به خوبی به این موضوع واقف بودند که سرخ ها با حرکات توی عمق علیپور ، درکنار فضاسازی اوساگونا در پی گلزنی خواهند بود . به همین سبب سعی به بستن فضاهای حیاتی تیم خود داشتند؛ کاری که درنیمه اول خیلی توان انجام آن را نداشته و گپ بین میلیچ و طاهرخانی  ، با سومین گل دربی‌های علیپور همراه شد .

آبی ها در ادامه توانستند با نمایش بسیار خوب باقری و کریمی در جدال های میانی زمین پیروز باشند و فضاهای خالی برای حملات پرسپولیس را پوشش دهند . با شروع نیمه دوم آبی ها دفاعی تر بازی کردند و تحت تاثیر پرس از بالا شاگردان گل محمدی بودند . شاگردان مجیدی با استفاده از توپ های بلند به دنبال خروج از پرس بودند که در چندین صحنه موفق عمل کردند .

فرمول استقلال برای رسیدن به گل دوم خیلی ساده بود و از همان راهی به گل رسیدن که پرسپولیس تمایل به آن داشت . استقلال عقب نشست و سعی به رساندن توپ مهدی قائدی ریزنقش و تکنیکی داشت . فرار قائدی با به خاک کشیدن کامیابی نیا و شیری و دادن یک پاس عرضی تند و تیز ازاو با ضربه تمام کننده ارسلان مطهری همراه بود تا این بازیکن گل دوم خودش و تیمش را به ثمر برساند.

پس از این گل آبی ها به دنبال حفظ نتیجه بودند ، تبدیل سیستم سه پنج دو به پنج چهار یک در راستای همین تصمیم بود. حالا آبی پوشان فضا را درمنطقه حیاتی دروازه خودی از تیم حریف می گرفتند و پرسپولیسی که با یک دفاع همه جانبه روبرو شده بود .شاگردان مجیدی  با پوشش فضا های خالی  و روزنه ها موجود ؛ توپ و میدان را در اختیار سرخ ها قراردادند تا با استفاده از ضد حملات دروازه بیرانوند را تهدید کنند . فشار بی امان سرخ ها در نهایت جواب داد . از نظر فنی عملکرد مجیدی و شاگردانش نمایش بی نقص بود. ولی مهمترین موضوع در مورد استقلال باورنداشتن به پیروزی در مقابل پرسپولیس بعد از یک مدت طولانی بود. آبی پوشان اگر تنها کمی باهوش‌تر و عمل‌گرا‌تر بودند،  بدون‌تردید پیروز میدان می‌شدند .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان