//
کدخبر: ۲۴۱۸۷۸ //

خطر بزرگی که استقلال را در دربی ۹۲ تهدید می کند

استقلال بعد از یک هفته طلایی که با سه برد مقابل الکویت، الریان و نفت مسجدسلیمان همراه شد، در حالی به استقبال دربی می‌رود که با دو مشکل بزرگ مواجه است؛ مصدومیت مهره‌های کلیدی و خستگی.

 خطر بزرگی که استقلال را در دربی 92 تهدید می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سفرهای متعدد و فشردگی بازی‌ها چنان عامل خستگی و تبعات آن را پررنگ کرده که فرهاد مجیدی در روزهای منتهی به دربی که هر جلسه تمرینی می‌تواند برای یک تیم گره‌گشا باشد، دیروز تصمیم گرفت تمرین را تعطیل کند تا بازیکنانش کمی از این فشار جسمانی خارج شوند.

اگرچه مشکل خستگی با کمی استراحت کمرنگ می‌شود اما مصدومیت چند بازیکن کلیدی، از آن مسأله‌هایی است که فرهاد مجیدی را برای دربی نگران می‌کند.

نفر سوم خط دفاع استقلال کیست؟

اولین دغدغه کادر فنی استقلال، نفر سوم زنجیره دفاعی است؛ در شرایط فعلی روزبه چشمی و محمد دانشگر دو مهره اصلی فرهاد مجیدی در خط دفاعی هستند اما برای یافتن نفر سوم، ابهام‌های زیادی وجود دارد. عارف غلامی و سیاوش یزدانی تازه از مصدومیت خارج شده‌اند و هنوز شرایط 90 دقیقه بازی کردن را ندارند. شاهین طاهرخانی اگرچه در سه بازی اخیر استقلال در ترکیب 11 نفره بوده ولی به کار گرفتن او در بازی حساسی مثل دربی، یک ریسک بزرگ است. گزینه دیگر فرشید باقری است که در بازی با نفت مسجدسلیمان در این پست غیرتخصصی به کار گرفته شد و بالاخره آخرین انتخاب استقلال در این خط، نیکولای بودوروف است که آخرین خرید خارجی استقلالی‌هاست. بودوروف مدافع باتجربه‌ای است که کارنامه روشنی دارد و 50 بازی ملی برای بلغارستان انجام داده. این مدافع 33 ساله اگر بدن آماده‌ای داشته باشد، احتمالاً به طاهرخانی و فرشید باقری ترجیح داده می‌شود.

یکی دیگر از چالش‌های پیش روی فرهاد مجیدی در انتخاب ترکیب اصلی، یافتن مهره‌ای جایگزین برای فرشید اسماعیلی است که او هم به دلیل مصدومیت، بخت ناچیزی برای رسیدن به دربی دارد. در مرکز زمین، جایگاه مسعود ریگی و علی کریمی غیرقابل تغییر به نظر می‌رسد و این دو که تبدیل به یکی از بهترین زوج‌های خط میانی شده‌اند، مقابل پرسپولیس به میدان می‌روند. در چپ و راست، هروویه میلیچ و وریا غفوری هم حضوری تضمین شده در ارنج 11 نفره دارند اما برای انتخاب نفر پنجم خط میانی، گزینه‌های زیادی وجود ندارد.

استقلال در فصل نقل و انتقالات برای تقویت این پست می‌خواست آیاندا پاتوسی را به خدمت بگیرد که در آن ناکام بود. حالا تنها بازیکنی که می‌تواند پشت دو مهاجم قرار بگیرد، آرش رضاوند است. یک گزینه دیگر آن است که شبیه بازی با الریان، فرهاد مجیدی فرشید باقری را به ریگی و کریمی اضافه کند تا عملاً با 3 هافبک مرکزی بازی را آغاز کند. در هر حال، اگر مربیان استقلال قصد شگفتی‌سازی در ترکیب اصلی را نداشته باشند، از میان فرشید باقری و آرش رضاوند، یک نفر جانشین فرشید اسماعیلی خواهد شد.

دیاباته به دربی می‌رسد یا نه؟

بعضی‌ها معتقدند خبر آسیب‌دیدگی شیخ دیاباته، یک نوع جوسازی روانی برای فریب پرسپولیسی‌هاست اما اگر به آنچه به صورت رسمی منتشر شده وفادار باشیم و مهاجم بلندقامت استقلالی‌ها را از دربی کنار بگذاریم، عملاً هیچ گزینه‌ای به جز ارسلان مطهری در کنار مهدی قائدی وجود ندارد. مطهری در دو دیداری که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده، فراتر از حد انتظار بوده و با 3 گل، به سرعت جایگاهش را در استقلال تثبیت کرده است.

فرهاد مجیدی وقتی فوتبالیست بود در رویارویی با پرسپولیس، برای استقلالی‌ها یک بازیکن خاطره‌انگیز بود. او حالا برای اینکه در اولین دربی مربیگری عمرش همان خاطرات را تکرار کند، ابتدا باید برای این دغدغه‌ها، راه‌حلی کارآمد د اشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان