//
کدخبر: ۴۸۴۶۲ //

جادوگر پرسپولیس چرا استقلالی نشد؟

خیلی‌ها بر این عقیده هستند که اگر یک‌سری اتفاق‌ها نمی‌افتاد حالا علی کریمی اسطوره استقلالی‌ها بود.

 جادوگر پرسپولیس چرا استقلالی نشد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 مدتهاست که این حرف دهان به دهان می چرخد:«علی کریمی قرار بود به استقلال برود اما صادق درودگر اجازه نداد و او را پرسپولیسی کرد.» شایعه ای که به جرات می توان گفت باعث دلخوری بسیاری از استقلالی ها از صادق خان شده و معتقدند امروز جای پرسپولیسی ها، آنها باید به علی کریمی افتخار می کردند.

 

برای شفاف شدن این شایعه چند دقیقه ای با صادق درودگر همکلام شدیم تا برایمان شرح دهد دقیقا چه اتفاقی افتاد که کریمی به پرسپولیس پیوست:

 

به صراحت باید بگویم من علی کریمی را به پرسپولیس نبردم و ماجرا آنگونه که تعریف می کنید،نیست. در آن سالها مربی تیم پایه نیروی زمینی بودم و رفاقتی با آقایان علیجانی و پرویز ابراهیمی، مربیان تیمهای پایه نفت، داشتیم و بازیکنان تیمهایمان نیز ما را خوب میشناختند.یک روز علی کریمی و بخشدار محمد شهر کرج ،که از دوستان بنده بودند، به منزل من آمده و از من مشورت خواستند. حرفشان این بود که  پرسپولیس و استقلال هر دو مشتاق به خدمت گرفتن علی کریمی هستند و از من پرسیدند کدام تیم برای آینده علی بهتر است.  به آنها گفتم در استقلال داریوش یزدانی ، سیروس دین محمدی ، سرژیک تیموریان ، محمود فکری ، فرهاد مجیدی ، علیرضا منصوریان  همه هافبک هستند. آن زمان علی کریمی هم در فتح هافبک نفوذی و جلوی علی نیکخو بازی میکرد. به کریمی گفتم در پرسپولیس فقط حامد کاویانپور و حسین عبدی هستند و بهتر میتوانی جا بیافتی. همین راهنمایی را کردم و دیگر کاری به انتخاب علی نداشتم. او هم به حرف من توجه  و پرسپولیس را خودش انتخاب کرد.

 

جالب آنکه دو سال بعد مدیر باشگاه بهمن شدم و این داستان به صورت برعکس اتفاق افتاد.  محمد رضا مهدوی ، ستار همدانی و هادی طباطبایی از پرسپولیس پیشنهاد جدی داشتند و بدشان نمی آمد به آن تیم بروند. یک روز به دفتر من آمده و از من مشورت خواستند. به هر سه گفتم به استقلال بروید! به مهدوی گفتم  زوج هاشمی نسب و رهبری فر که شب و روز با هم هستند، نمی گذارند  خودت را نشان دهی. به طباطبایی گفتم تو برومند را میتوانی بگیری و فیکس شوی ولی عابدزاده تا هست تو ذخیره خواهی ماند و ضرر میکنی. به ستار هم گفتم به دلیل درگیری فیزیکی که با حمید خان در فرودگاه داشتی و از تیم ملی جاماندی به پرسپولیس نرو. اینگونه شد که این سه بازیکن خوب و موثر به استقلال پیوستند. حال قضاوت با شما و خوانندگانتان که من کریمی را از استقلال گرفتم یا داستان به صورت اشتباه در رسانه ها منعکس شده؟

 

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان