//
کدخبر: ۲۲۸۰۵۹ //

زاهدی‌فر زیر تیغ استقلال و سپاهان

مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم و شاید مهم‌ترین بازی نیم فصل به لحاظ جدولی تحت‌الشعاع اعتراض دو باشگاه استقلال و سپاهان به داور برگزیده کمیته داوران قرار گرفته است.

 زاهدی‌فر زیر تیغ استقلال و سپاهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم و شاید مهم‌ترین بازی نیم فصل به لحاظ جدولی تحت‌الشعاع اعتراض دو باشگاه استقلال و سپاهان به داور برگزیده کمیته داوران قرار گرفته است. باشگاه استقلال دو روز پیش با انتشار بیانیه‌ای به اشتباه‌های مکرر زاهدی‌فر در بازی‌های فصل گذشته اشاره کرد و این داور را به شدت به نقد کشید.

باشگاه استقلال در شرایطی نسبت به این انتخاب اعتراض کرده که زاهدی‌فر به دلایل واهی از شرکت در تست‌های آمادگی پیش فصل خودداری کرده که باشگاه استقلال نیز در بیانیه خود به این موضوع مهم اشاره داشته اما این اعتراض برای باشگاه استقلال تبعاتی به همراه داشته و مسئول رسانه‌ای این باشگاه به دلیل موضعگیری علیه داور به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فرا خوانده شده است.

نگرانی باشگاه استقلال از آن نقطه نشأت می‌گیرد که در این بازی مهم زاهدی‌فر بار دیگر تصمیم اشتباهی علیه این باشگاه اتخاذ کند تا باشگاه استقلال در اثرگذارترین بازی نیم فصل از کورس عقب بماند. استقلالی‌ها می‌دانند که اگر بازنده این بازی باشند شاید برای رسیدن به صدر جدول تا پایان نیم فصل دیگر شانسی نداشته باشند و نتوانند خود را به رتبه نخست برسانند به همین دلیل پیشدستی کرده‌اند تا شاید باعث تغییر داور این بازی شوند و یا اینکه زاهدی فر را در آستانه این بازی تحت فشار قرار دهند تا تصمیم اشتباهی به ضررشان نگیرد.

اما در عین حال که باشگاه استقلال نسبت به انتخاب زاهدی‌فر واکنش نشان داده؛ باشگاه سپاهان هم در بیانیه‌ای به اشتباه‌های زاهدی‌فر در بازی‌های این تیم اشاره داشته تا به نوعی نشان دهد که آنها نیز از جانب داور برگزیده کمیته داوران ضررهایی متحمل شده‌اند.

این واکنش در شرایطی رسانه‌ای شده که باشگاه اصفهانی در بیانیه خود در نهایت از انتخاب زاهدی‌فر حمایت و اعلام کرده که مشکلی با قضاوت این داور در بازی مهم شنبه هفته آتی ندارد. سپاهانی‌ها اما دست گذاشته‌اند روی بازی نیمه نهایی جام حذفی که زاهدی‌فر داوری‌اش را برعهده داشت.

باشگاه سپاهان در واقع زاهدی‌فر را مسئول از دست رفتن جام حذفی می‌داند و اعتقاد دارد که اشتباه‌های کشنده این داور موجب لطمات جبران‌ناپذیر به این باشگاه شده است. هرچند که سپاهانی‌ها کوشیده‌اند با سیاست خاصی پاسخ باشگاه استقلال را بدهند و به ظاهر خود را در نهایت موافق زاهدی‌فر جا بزنند اما پیدا است که آنها نیز از این داور خاطرات خوشی در ذهن ندارند و با نگرانی گام به ال‌کلاسیکوی ایرانی که شنبه هفته‌ آتی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود، می‌گذارند.

حالا باید دید کمیته داوران با انتخاب خود برای یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل چه می‌کند؟! آیا زاهدی‌فر همچنان از سوی تصمیم‌گیران کمیته داوران و فدراسیون فوتبال رأی اعتماد می‌گیرد و به این بازی خواهد رسید و یا اینکه زیر فشار‌های زیرکانه دو تیم داور دیگری سر از این بازی درمی‌آورد. کمیته داوران معمولاً زیر فشار‌ها کوشیده تصمیم خود را اجرایی کند و تحت تأثیر تحرکات و اعتراض‌های تیم‌ها قرار نگیرد.

هرچند که در تاریخ بازی‌های لیگ برتر بی‌سابقه هم نیست که کمیته داوران ناگهان داور دیگری را برای بازی‌ها برگزیند. به هرحال این بازی با بیانیه باشگاه استقلال و سپس باشگاه سپاهان وارد تنش‌های تازه‌ای شده که این ماجرا‌ها قطعاً کار را برای داور بازی سخت و دشوار خواهد کرد. باید دید که اگر زاهدی‌فر در نهایت باز هم از سوی کمیته داوران تأیید شد برای این بازی چه تدابیری را می‌اندشید تا از سوی دو تیم متهم به قضاوت بد نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۰۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان