//
کدخبر: ۲۲۲۲۳۹ //

سپاهان و سایپا؛ جذاب اما بی‌حاصل

دلایل تساوی بدموقع سپاهان مقابل سایپا را می‌توان در نداشتن تمرکز کافی و استرس بالای شاگردان قعله‌نویی در زدن ضربات نهایی، فرصت‌سوزی پرشمار مهاجمان و آنالیز دقیق تیم سایپا از نقاط قوت سپاهان خلاصه کرد.

 سپاهان و سایپا؛ جذاب اما بی‌حاصل
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 7 دیدار آغاز شده و در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل تیم فوتبال سایپا با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد.

سپاهان در حساس‌ترین بازی هفته هشتم، مقابل سایپا با تساوی بدون گل متوقف شد و 2 امتیاز با ارزش را از دست داد تا فاصله سایر مدعیان قهرمانی با این تیم کمتر از قبل شود. شاگردان قلعه‌نویی در شرایطی تن به این تساوی خانگی دادند که با توجه به شکست تراکتور مقابل صنعت‌ نفت آبادان، بهترین فرصت ممکن برای فاصله گرفتن از نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌‌شان را از دست دادند. تساوی شاگردان قلعه‌نویی و صادقی در این بازی بیش از هر تیمی به نفع شهرخودرو تمام شد که با یک بازی کمتر، تنها 2 امتیاز با صدر جدول اختلاف دارد. زردپوشان اصفهانی با این نتیجه 18 امتیازی شده و با 5 برد و 3 تساوی همچنان در صدر جدول جای دارند.

سپاهان مقابل سایپا یکی از بهترین نمایش‌های خود در این فصل را ارائه داده و در بیشتر فاکتورهای هجومی از جمله مالکیت توپ، تعداد پاس و میزان پاس‌های صحیح و تعداد شوت و شوت‌های در چارچوب عملکرد بهتری از سایپا داشت، اما با این وجود، شاگردان قلعه‌نویی نتوانستند از این برتری بهره ببرند و با آنکه در خلق موقعیت‌های خطرناک و تعداد شوت‌های در چارچوب موفق‌ عمل کردند، هیچ‌کدام از موقعیت‌های به وجود آمده راهی به دروازه سایپا نداشت. در واقع تاکتیک اتخاذی صادقی واگذار کردن مالکیت توپ و میدان به سپاهان، بستن فضاهای حرکتی زردپوشان در عرض زمین و استفاده از خلأهای خط دفاعی سپاهان در ضدحملات بود، شیوه‌ای که با توجه به قدرت بالای خط میانی و دفاعی سایپا در اجرای پرسینگ، منجر به ارائه یک بازی درگیرانه از هر 2 طرف شده و در نهایت سایپا به هدف خود رسید.

سپاهان در این بازی نیاز بیشتری به کسب پیروزی داشت و مجموع عوامل فوق باعث شد تا امیر قلعه‌نویی برای هجومی‌تر شدن تیمش دست به تغییرات زده و به تعداد مهاجمان سپاهان بیفزاید. با این حال سپاهانی‌ها که مقابل سایپا 22 شوت زده و 7 شوت درون چارچوب داشتند، با بی‌دقتی بسیار فرصت‌های به وجود آمده را از دست دادند و یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در این زمینه، استرس و فشار روانی بالای وارد شده به بازیکنان است. سپاهان برای حفظ صدرنشینی تحت فشار زیادی قرار دارد و رقابت نزدیک تیم‌های نخست تا ششم جدول و فاصله امتیازی نزدیک تیم‌ها کار را برای شاگردان قلعه‌نویی سخت کرده و همین امر فشار روانی زیادی را به این تیم وارد می‌کند.

شاگردان صادقی آنالیز کاملی از بازی سپاهان داشته و در طول بازی با پرسینگ بالا راه‌های نفوذی سپاهان را بسته و نیروی هوایی سپاهانی‌ها را به خوبی کنترل کردند. از طرف دیگر مشکل همیشگی سپاهانی‌ها یعنی نداشتن پلن جایگزین برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرده و زردپوشان اصفهانی نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره کافی را ببرند.

شاگردان قلعه‌نویی در فاز دفاعی اما بدون نقص ظاهر شدند. سپاهان در نیمه نخست تحت‌ فشار سنگینی قرار داشت اما عملکرد هوشیارانه و فداکاری‌های مدافعان در کنار نظم دفاعی دقیق سپاهان موجب شد تا سایپایی‌ها در گلزنی ناکام باشند. یکی از موفقیت‌های سپاهان در فصل جاری رکورد جالب 8 بازی بدون گل خورده است که نشان از نظم دقیق و بدون نقص دفاعی این تیم بوده و قطعاً این اتفاق می‌تواند راه قهرمانی را برای زردپوشان هموارتر کند.

در مجموع می‌توان دلایل تساوی بدموقع سپاهان مقابل سایپا را در نداشتن تمرکز کافی و استرس بالای شاگردان قعله‌نویی در زدن ضربات نهایی، فرصت‌سوزی پرشمار مهاجمان و آنالیز دقیق تیم سایپا از نقاط قوت سپاهان دانست.

در آن سو، سایپا نیز برخلاف بازی هفته گذشته مقابل استقلال، شب گذشته بازی خوبی را ارائه داده و حریف دست و پا بسته‌ای نبود. شاگردان صادقی در فاز هجومی موقعیت‌های خوبی را خلق کردند، اما نتوانستند از آن بهره کافی ببرند. در فاز دفاعی نیز شاگردان صادقی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند و با وجود آنکه تحت فشار زیادی قرار داشتند، توانستند یک امتیاز شیرین را به خانه ببرند.

قلعه‌نویی: فوتبال ما را جریمه کرد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه در بازی با سایپا برای این تیم یک پنالتی گرفته نشده گفت: امروز فوتبال ما را 2 امتیاز جریمه کرد.

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل سپاهان برابر سایپا اظهار داشت: نمی‌خواهم راجع به بازی صحبت کنم، چون نمی‌دانم باید چه بگویم. در نیمه دوم یک فوتبال زیبا ارائه کردیم. امروز فوتبال ما را دو امتیاز جریمه کرد.

وی با تبریک به ابراهیم صادقی سرمربی تیم سایپا ادامه داد: امروز بدون حضور پیام نیازمند در نیمه دوم هم می‌توانستیم رکورد بزنیم، چون روند بازی به گونه‌ای بود که روی دروازه حریف بودیم. در چنین شرایطی وقتی توپ‌ها گل نمی‌شود، چه کار باید کنیم؟ از عملکرد تیم در نیمه دوم راضی‌ام، ولی نتوانستیم گلزنی کنیم. فکر نمی‌کنم دروازه‌بان سایپا دیگر بتواند چنین عملکردی داشته باشد. از نتیجه ناراحتم، اما از نوع فوتبالی که ارائه کردیم، لذت می‌برم. امروز یک پنالتی برای ما گرفته نشد. متاسفانه فشارهایی می‌آورند. قطار سپاهان به راه افتاده و برخی آقایان می‌خواهند اینگونه ضرر ببینیم.

سرمربی سپاهان درباره گل نخوردن این تیم پس از گذشت 8 هفته از لیگ برتر و عملکرد خوب پیام نیازمند و خط دفاعی تیمش عنوان کرد: پیام یکی از دروازه‌بان‌های خوب تاریخ ایران است و از نظر اخلاقی هم یکی از بهترین‌هاست و به هر جایی که برسد، حقش است. در نیمه دوم با تغییری که ایجاد کردیم، حملات زیادی داشتیم و مهدی‌زاده هم خوب بازی کرد. امروز موقعیت‌های عجیبی گل نشد و این برایم جای تعجب داشت. ما از اول هم به دنبال کلین‌شیت نبودیم و حالا هم نیستیم.

صادقی: یک امتیاز حساس گرفتیم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: برای تیم جوانی مثل ما بازی مقابل سپاهان سخت است و امروز یک امتیاز حساس گرفتیم.

ابراهیم صادقی پس از پایان دیدار تیمش مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: توانستیم یک امتیاز حساس از تیم خوب سپاهان بگیریم. در نیمه اول خوب بازی کردیم اما در نیمه دوم بیشتر دفاع کردیم. برای تیم جوانی مثل ما بازی مقابل سپاهان سخت است اما خدا را شکر یک امتیاز گرفتیم.

وی افزود: جوانان ما امروز خوب بازی کردند و بازیکنان با تجربه به آنها کمک کردند، اما باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. در نیمه اول موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و در مقابل سپاهان باید به فکر ضد حمله باشیم. در برخی اوقات هواداران سپاهان به وقت تلف کردن بازیکنان ما اعتراض داشتند. من این سبک بازی را دوست ندارم و اگر باعث ناراحتی هواداران سپاهان شده، عذرخواهی می‌کنم.

«سایپا مقابل سپاهان بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت اما به طور کلی عملکردی سینوسی در لیگ برتر دارد و هفته گذشته نیز شکست سنگینی مقابل استقلال متحمل شد، چه راهکاری برای فرار از این عملکرد پر فراز و نشیب دارید؟» سرمربی تیم سایپا در واکنش به این پرسش گفت: ما جوان‌ترین تیم لیگ هستیم و 13 بازیکن رده امید داریم که می‌توانند به عنوان سهمیه امید برای ما بازی کنند. وقتی چند بازیکن اصلی خودمان را از دست دادیم باید صبر کنیم تا تیم شکل خودش را پیدا کند. ما هواداری نداریم، اما سپاهان و حتی تراکتور یک هوادار، یک استان و منابع مالی پشت‌شان هستند. باید به دنبال بازیکن سازی باشیم و برای تیم‌های ملی بازیکن‌سازی کنیم. چه اشکالی دارد بازیکنان ما بیایند و در سپاهان بازی کنند که می‌خواهد برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان