//
کدخبر: ۲۱۹۱۵۱ //

مدیرروستا: بازی با کامبوج بهترین فرصت برای حضور جوان ها بود

علی‌اصغر مدیرروستا، کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که کادر فنی تیم ملی از دیدار مقابل کامبوج بهره لازم را نبرده است.

مدیرروستا: بازی با کامبوج بهترین فرصت برای حضور جوان ها بود
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌اصغر مدیرروستا در مورد برتری 14 بر صفر ایران مقابل کامبوج گفت: این بازی دو نکته مثبت داشت و آن هم تعداد گل‌های بازی تیم ملی بود و نکته مثبت دیگر حضور یک بازیکن جوان که از دل بازی‌های لیگ بیرون آمده است در ترکیب تیم ملی بود که البته این تصمیم به نوعی اجباری بود، از این جهت که قرار بود اشکان دژاگه در ترکیب اصلی باشد و وقتی مصدوم شد، محبی جای او را گرفت.

وی افزود: انتظار من از کادرفنی تیم ملی این بود که در این مسابقه از بازیکنان جوان بیشتری در ترکیب اصلی استفاده می‌شد. فکر نمی‌کنم بازی با کامبوج این قدر اهمیت داشت که ما به تمام نفرات اصلی‌ و باتجربه‌مان بازی دهیم در حالی که بهترین فرصت بود تا جوان‌تر‌ها در این میدان حضور پیدا کنند و ضمن کسب تجربه ترس‌شان هم بریزد. به‌هرحال این فرصت خوب از جوان‌ها گرفته شد و عجیب اینکه تعویض مسعود شجاعی هم جای سؤال داشت. بازیکنی باسابقه او نیازی به این نداشت که در چنین دیداری به عنوان بازیکن تعویضی در میدان حاضر شود. ضمن حفظ حرمت شجاعی باید یک بازیکن جوان فرصت بازی پیدا می‌کرد.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه کامبوج هرگز ضدفوتبال بازی نکرد، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که خیلی در این بازی مشهود بود نوع بازی حریف بود. آنها با وجود اینکه از لحاظ قدرت تیمی قابل مقایسه با ایران نبودند، اما به دفاع اتوبوسی روی نیاوردند بلکه کاملاً باز و اصولی بازی کردند. به این شکل که از همان خط دفاع بازیسازی را شروع کرده و سعی می‌کردند اصول تاکتیکی را رعایت کنند. مطمئن باشید این تیم با همین تفکر چهار سال دیگر پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. همان‌طور که مالدیو چنین مسیری را در پیش گرفت و الان خیلی بهتر از قبل شده است.

مدیرروستا در پایان راجع حضور بانوان در ورزشگاه و تأثیر آن روی روحیه بازیکنان نیز بیان کرد: اینکه بخواهیم فکر کنیم حضور بانوان انگیزه و هیجان خاصی برای بازیکنان در پی داشت کمی احساسی است و شاید درصد کمی مؤثر بود. کامبوج قطعاً حریفی نبود که ما بخواهیم شرایط تیم ملی را در این بازی عالی توصیف کنیم و به عقیده من استفاده درستی را که ما باید از این بازی می‌کردیم، نکردیم و آن هم همان مسئله بود که در مورد عدم استفاده از جوانان در ترکیب اصلی اشاره کردم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان