//
کدخبر: ۲۱۳۹۸۷ //

سورپرایز کالدرون برای برگشت پرسپولیس

محمد حسین کنعانی زادگان سورپرایز کالدرون برای برگشت پرسپولیس به جدول لیگ بود.

سورپرایز کالدرون برای برگشت پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

در شب فرصت سوزی مهاجمین این مدافع مرکزی سرخ های پرسپولیس بود که توانست با یک سوپر گل؛ خاطرات تلخ انتقال جنجالی اش به تیم رقیب سنتی یعنی استقلال در دو فصل گذشته را کم رنگ کند.

بر اساس آمارهای سایت تحلیلی ؛ پرسپولیس همانند بازی با پارس جنوبی در هفته اول، حاکم مطلق دیدار با نفت آبادان در مالکیت توپ و میدان بود.

قهرمان سه گانه فصل قبل با ۵۱۵ پاس با دقت ۸۳% در مقابل ۳۰۰ پاس با دقت ۷۹% برتری محسوسی به برزیل ایران داشت؛ نتیجه پاس های دقیق شاگردان کالدرون مالکیت توپ با ۶۰% برای قهرمان فصل قبل در برابر ۴۰% آبادانی ها بود.

سرخ ها در تعداد شوت در چارچوب با ۱۶ شوت در مقابل ۵ شوت سرتر از جنوبی ها بودند.

شاگردان کالدرون آرژانتینی با ۵ شانس گل در برابر ۲ شانس گل مردان اسکوچیچ برتری نسبی داشتند؛ کالدرون که مربی با تفکرات هجومی است خیلی خوب می داند این تعداد موقعیت برای تیمی که قرار است در لیگ داخلی مدافع قهرمانی و در آسیا در قواره یک مدعی باشد آمار قابل قبولی نیست!

مهاجمین پرسپولیس امروز در نیمه اول خیلی کم از سوی هافبک ها تغذیه شدند و بازی جونیور برزیلی زیاد به چشم نیامد این موضوع دلیل محکمی برای سرمربی پرسپولیسی ها بود تا جای او را با امید عالیشاه عوض کند. جونیور از یازده نمره ۶/۲ گرفت؛ البته ناکامی در گل زدن فقط مخصوص براندائو نبود و علیپور هم زیاد روز خوبی را سپری نکرد ؛ بهتر است آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر فوتبال ایران تمرکزش را به سمت گل زدن و در خدمت تیم بودن هدایت کند تا به آرزوی دیرینه اش یعنی ترانسفر برسد؛ نمره یازده به علیپور ۶/۶ بود.

پرسپولیسی ها ۶ کرنر زدند و نفتی ها یک کرنر ؛ آبادانی ها فقط در تعداد خطا از سرخ ها برتری داشتند ۱۹ خطا در برابر ۱۰ خطا.

مهدی ترابی بهترین بازیکن زمین بود ؛

ترابی در بازی با نفت آبادان با ۴ شوت، ۲ شوت در چارچوب، ۱شوت به تیر دروازه و ۲ پاس کلیدی موثرترین بازیکن پرسپولیس در فاز هجومی بود و با ۵۳ پاس و دقت ۹۱% نقش ویژه ای در کنترل و گردش توپِ پرسپولیس در میانه زمین داشت. شماره ۹ سرخپوشان با ۵ عملکرد دفاعی موفق، در فاز دفاعی هم نقش پررنگی داشت.

کنعانی زادگان؛ شماره ۶ جدید پرسپولیس در اولین تجربه حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس گل زد تا کالدرون در آستانه دربی، سه امتیاز مهم به دست بیاورد. بر اساس آمار یازده کنعانی زادگان، با ۷ عملکرد دفاعی و دقت پاس ۹۱% از بهترین بازیکنان زمین بود و نمره فنی ۷/۷ را به دست اورد ؛ مدافع تنومند سرخ ها بعد از مهدی ترابی بهترین بازیکن تیمش بود.

طالب ریکانی تنها بازیکن صنعت نفت آبادان بود که توانست دروازه پرسپولیس را تهدید کند. بر اساس آمار یازده، شماره ۱۰ نفت ۴ شوت، ۲ شوت در چارچوب و ۲ دریبل موفق داشت و هر ۲ شانس گلزنی نفت را خلق کرد.

نفت آبادان مقابل مدافع عنوان قهرمانی، فوتبالی درگیرانه و فیزیکی ارائه داد و برای نتیجه گرفتن این کافی نیست ؛ اسکوچیچ و تیمش برای پیروزی و یا تساوی در دیدارهای بزرگ نیاز به پلن های بیشتری در فاز هجومی و ضد حمله ها دارند.

پرسپولیس بازی هفته سوم را با پیروزی پشت سر گذاشت تا از قافله صدر جدول عقب نماند و تنها تیم ۶ امتیازی جدول در روزهای پایانی ماه شهریور باشد .

گابریل کالدرون بعنوان یک مربی سرد و گرم کشیده در فوتبال آسیا خوب می داند تیمش هنوز زهر لازم را در فاز هجومی ندارد و برای پوست اندازی‌ تاکتیکی بازیکنانش نیاز به تمرین و دیدار های بیشتری دارند؛ او خوب می داند مهاجمانش نباید در دربی هفته بعد اینهمه موقعیت گل خراب کنند ؛ شهرآورد جای اشتباه کردن نیست!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان