//
کدخبر: ۲۰۷۵۹۱ //

خارجی های استقلال زیر ذره بین/بعضی ها خوب،بعضی ها عجیب

در سه فصل اخیر بازیکنان خارجی متعددی جذب تیم استقلال شده‌اند که کارنامه آنها و مربیانی که اقدام به جذب شان کردند قابل نقد و بررسی است.

خارجی های استقلال زیر ذره بین/بعضی ها خوب،بعضی ها عجیب
به گزارش فرتاک نیوز،

«هروویه میلیچ» بازیکن اهل کشور کرواسی رسما با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست تا دومین بازیکن خارجی این فصل آبی پوشان باشد که با نظر مستقیم استراماچونی جذب این تیم شده است.

به همین بهانه طی گزارشی به بررسی عملکرد همه بازیکنان خارجی آبی پوشان در سه فصل گذشته می پردازیم و با بررسی عملکرد آنها، عملکرد مربیانی که درخواست جذب این بازیکنان را داده بودند را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

رابسون و پادوانی

استقلال فصل شانزدهم را با هرایر مگویان که از فصل قبل اختیار داشت آغاز کرد و با نظر منصوریان دو مدافع برزیلی جذب شدند. لئوناردو پادوانی و رابسون جانواریو مدافعان برزیلی بودند که به ترکیب آبی پوشان اضافه شدند.

رابسون جانواریو مدافع جوانی بود که در سن ۲۲ سالگی به آبی پوشان پیوست عملکردی مطلوب در لیگ برتر و آسیا داشت و مشخص شد سطح توانمندی‌اش از مدافعان ایرانی بالاتر است. این مدافع بعد از یک فصل موفق در استقلال به لیگ برتر پرتغال منتقل شد تا ثابت شود او خریدی موفق برای تیمش بود.

لئوناردو پادوانی دیگر مدافع جدید و خارجی آبی پوشان بود که با نظر منصوریان به استخدام این تیم در آمد. وی که سابقه بازی در سپاهان، فولاد و نفت تهران را هم داشت، در قلب خط دفاعی آبی پوشان عملکردی خوب و مطمئن داشت و از ارکان دفاعی این تیم در لیگ برتر و آسیا بود. پادوانی در لیگ هفدهم هم برای استقلال بازی‌های خوبی انجام داد و در نهایت طی حادثه‌ای در اهواز از ناحیه جمجمه و گردن آسیب دید و با از دست دادن سلامتی‌اش ناچار به کنار گذاشتن فوتبال شد.

رابسون و پادوانی تنها خارجی‌هایی نبودند که توسط منصوریان استقلالی شدند. در نیم فصل همان سال یک اعجوبه ازبکستانی به اسم سرور جباروف استقلالی شد که آبی‌ها با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مواجه شدند تا این بازیکن به ناچار برای نیم فصل به سپاهان برود. جباروف فصل بعد به استقلال بازگشت و بهترین عملکرد ممکن را از خود به جای گذاشت تا جایی که خیلی از کارشناسان بر این باور باشند که او بهترین خارجی همه تاریخ باشگاه استقلال است.

دو خرید خوب و چند خرید عجیب

وینفرد شفر کارش در استقلال را با دو خارجی باقی مانده از تیم منصوریان از هفته نهم فصل هفدهم آغاز کرد. او در حالی که پادوانی و جباروف را در اختیار داشت، در نیم فصل اقدام به جذب یک اعجوبه گلزنی به اسم «مامه تیام» کرد. مهاجمی که هرچند خیلی کم و تنها یک نیم فصل برای آبی پوشان بازی کرد، اما خاطره گلزنی‌های فراوان این ماشین گلزنی هرگز از حافظه تاریخی آبی ها پاک نخواهد شد.

تیام اولین و بهترین بازیکن خارجی بود که در زمان مربیگری شفر استقلالی شد و پس از او دیگر خریدهای خارجی به جز یک بازیکن به اسم پاتوسی چنگی به دل نزدند.

«بویان نایدنوف» یکی از عجیب ترین و ضعیف ترین بازیکنان خارجی همه تاریخ باشگاه استقلال بود که توسط شفر به استقلال پیوست و این خرید عجیب و سئوال انگیز با دو خرید عجیب تر تکمیل شد.

«مارکوس نیومایر» و «الحاجی گرو» هافبک و مهاجمی بودند با اصرار شفر استقلالی شدند و با کمترین بازدهی از این تیم جدا شدند.

«همام طارق» هافبک ملی پوش و عراقی را هم می توان در زمره خریدهایی گذاشت که در مجموع نمره قبولی گرفت و پس از آن ایسماعیل گونکالوس، یک مهاجم کاملا معمولی بود که او هم با نظر شفر به تهران آمد و با عملکردی نه چندان چشمگیر تهران را ترک کرد.

تیام اولین و بهترین خرید خارجی شفر بود اما تنها خرید خوب او نبود. «آیاندا پاتوسی» هافبک اهل افریقای جنوبی که در زمان شفر پیراهن استقلال را بر تن کرد هم یکی از بازیکنان خارجی خیلی خوب تاریخ باشگاه استقلال به حساب می آید که او هم تنها نیم فصل برای آبی پوشان بازی کرد.

پاتوسی در لیگ هجدهم در آمار با تنها نیم فصل بازی، بهترین و امتیاز آور ترین بازیکن استقلال شد.

مدافع و مهاجم جدید

استراماچونی هم کارش را در استقلال با خرید دو بازیکن خارجی آغاز کرد. شیخ دیاباته مهاجم اهل کشور مالی و هروویه میلیچ مدافع اهل کشور کرواسی انتخاب های این مربی ایتالیایی هستند. عملکرد این دو بازیکن در طول فصل از نظر فنی مورد نقد کارشناسان و هواداران قرار خواهد گرفت تا مشخص شود استراماچونی در خرید بازیکن خارجی در نهایت چه نمره ای خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان