//
کدخبر: ۲۰۱۵۶۹ //

خرید بازیکنان بزرگ و گران قیمت؛بارسلونا روی سیتی و PSG را سفید کرد!

بارسلونا طی 5 فصل اخیر بازیکنان گرانقیمت فراوانی را به خدمت گرفته است.

خرید بازیکنان بزرگ و گران قیمت؛بارسلونا روی سیتی و PSG را سفید کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود یک دهه قبل نسل فوق العاده ای از ستاره های پرورش یافته در آکادمی لاماسیا به ترکیب اصلی این تیم راه یافته بودند و بارسلونا با ستاره هایی چون لیونل مسی، ژاوی، آندرس اینیستا، جرارد پیکه و بسیاری دیگر، طی یک دهه 4 بار موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

اما رویه این باشگاه اسپانیایی طی چند فصل اخیر تغییر کرده و آنها تنها به خرید بازیکنان بزرگ و گرانقیمت روی آروده اند. طی 5 سال اخیر و از تابستان 2014، هیچ باشگاهی در دنیا به اندازه بارسلونا با خرید بازیکن به ارزش 969 میلیون پوند از این حیث پر خرج نبوده است. جالب اینجاست اگرچه از پاری سن ژرمن به عنوان باشگاهی پرخرج یاد می شود، اما آنها در رده هفتم تیم های پرخرج قرار دارند.

ستاره های گرانقیمتی چون فیلیپ کوتینیو، عثمان دمبله، آنتوان گریزمان، لوییس سوارز، فرانکی دی یونگ و برخی دیگر، به طور کلی ساختار این باشگاه را تغییر داده اند و دیگر خبری از حضور بازیکنان پرورش یافته در آکادمی در ترکیب نیست. عجیب اینجایست علیرغم خرید این بازیکنان گرانقیمت، بارسلونا در لیگ قهرمانان نسبت به گذشته ناموفق تر بوده و تنها یک بار موفق به کسب قهرمانی شده است.

منچسترسیتی با 894 میلیون پوند، یونایتد با 799 میلیون پوند، چلسی با 785 میلیون پوند، یوونتوس با 779 میلیون پوند و اتلتیکو با 718 میلیون پوند در رتبه های بعدی قرار دارند و جالب اینجاست پاری سن ژرمن تنها 694 میلیون پوند خرید طی این سالها داشته است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۵۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان