//
کدخبر: ۲۰۰۱۶۷ //

نگاهی به لیست عجیب و غریب پرسپولیس/ تلاش برای عبور از برچسب نفر سوم بودن

نقل و انتقالات پرسپولیس چندان مورد توجه هواداران و کارشناسان قرار نگرفته و پیش‌بینی یک چالش بزرگ در آینده در این خصوص دور از انتظار نخواهد بود.

نگاهی به لیست عجیب و غریب پرسپولیس/ تلاش برای عبور از برچسب نفر سوم بودن
به گزارش فرتاک نیوز،

با پایان فصل که با دو عنوان قهرمانی برای سرخ‌‎ها همراه بود، انتظار می‌رفت هواداران این تیم بدون دغدغه در انتظار فصل جدید و رویاپردازی‌های دوباره خود باشند؛ اتفاقی که البته به شکل دیگری دنبال شده و اولین چالش با جدایی برانکو ایوانکوویچ رقم خورد و دردسر این تیم برای انتخاب جایگزین مربی‌ای که جام‌های فراوانی در موزه باشگاه به دست آورد. در ادامه با انتخاب کالدرون به نظر می‌رسید آنها به دنبال مسیری برای آرامش و فرار از این بحران باشند اما حضور عجیب در نقل و انتقالات و تصمیمات غیرکارشناسی به اعتراضی دیگر از سوی هواداران تبدیل شده است.

استراتژی عجیب باشگاه برای انتخاب گزینه‌های حضور در این تیم و جذب و تمدید با بازیکنانی که در ادامه فصل می‌تواند برای آنها چالش بزرگی شکل دهند، اکنون به دغدغه بزرگی تبدیل شده است که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

 

دروازه‌ی امن با اما و اگر

علیرضا بیرانوند بار دیگر به تمرینات تیم بازگشته است اما این حضور با شرط انتخاب احتمالی تیم اروپایی و جدایی شاید به دغدغه دوباره‌ای برای این تیم تبدیل شود. آنها البته بوژیدار رادوشوویچ را نیز در اختیار دارند که در جلسه‌ای با کالدرون نسبت به او اعلام عدم نیاز شده بود و با توجه به قراردادش فعلا به تمرینات بازگشته است. دیگر دروازه‌بان این پست نیز ابوالفضل درویش‌وند بود که در صورت عدم جابجایی نفرات، آنها را به ثبات لازم خواهد رساند و مشکلی از این بابت همانند سه فصل اخیر نخواهند داشت.

 

دفاع میانی؛ مدعیان و شرایط نگران کننده

در دفاع میانی اکنون با جذب حسین کنعانی زادگان معادلات کاملا برهم خورده است. کنعانی زادگان که حضور در جام ملت‌ها را تجربه کرده و مدعی تداوم حضور در تیم ملی است، با ادعای حضور فیکس در این تیم حاضر خواهد شد. این در حالی است که سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان و شجاع خلیل زاده به عنوان یکی از نفرات تاثیرگذار تیم حضور دارند و این مساله کار را سخت‌ خواهد کرد. نفر سوم دغدغه ساز از این پست آغاز می‌شود و باید دید تفکرات کالدرون در نهایت برای حضور در ترکیب کدام بازیکنان خواهد بود. موضوعی که جذب کنعانی زادگان را با چالش و انتقاد بیشتری همراه می‌کند حضور محمد نادری و محمد انصاری است که تجربه و قابلیت بازی در این پست را نیز دارا بودند و در صورت نیاز پرسپولیس می‌توانست روی این دو بازیکن و البته محسن ربیع خواه نیز حساب باز کند.

 

دفاع چپ؛ یک نفر خط می‌خورد

در لیست پرسپولیس و در سمت چپ دفاعی نیز مدعیان زیادی حاضر هستند؛ از محمد انصاری که بعد از بازگشت شرایط حضور در ترکیب را داراست تا نادری که در بازگشت مجدد با توجه به عملکردش طی نیم فصل گذشته، مورد توجه هواداران قرار دارد. شایان مصلح نیز دیگر مدعی این پست است و البته محسن ربیع خواه و فرشاد احمدزاده نیز قادر بودند در صورت نیاز به صورت مقطعی نیاز این پست را برآورده کنند. ترافیک شدید در این پست نیز احتمال خط خوردن یک بازیکن را افزایش می‌دهد.

 

دفاع راست؛ چالش عبور از کاپیتان

در سمت راست به صورت تخصصی در حال حاضر این تیم حسین ماهینی و مهدی شیری را در اختیار دارد. آدام همتی و سیامک نعمتی نیز قادر هستند در صورت نیاز در این پست برای تیم به میدان بروند. طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر احتمال کنار رفتن ماهینی شکل گرفته که البته با توجه به سابقه و انگیزه او بعد از بازگشت از مصدومیت، این مساله کار را سخت خواهد کرد. در این پست سرخ‌ها در حال حاضر دو بازیکن تخصصی و دو بازیکن رزرو در روزهای نیاز در اختیار دارند.

 

هافبک دفاعی؛ بازگشت ربیع خواه

کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی و محسن ربیع خواه در این پست حاضر هستند. با توجه به تاکتیک مدنظر کالدرون باید در انتظار ماند و دید او در نهایت روی کدام بازیکن نظر قطعی خود را اعلام خواهد کرد. نکته عجیب اینجاست که کالدرون طی روزهای اخیر به کیفیت ربیع خواه ابراز علاقه کرده و همین مساله باعث تمدید قرارداد او شده است. با این حال در این پست هم آنها کامل به نظر می‌رسند و شرایط را برای انتخاب سخت می‌کند.

 

هافبک میانی؛ بشار معادلات را برهم می‌زند؟

یکی از پرترافیک‌ترین پست‌های کنونی در لیست پرسپولیس، هافبک میانی است؛ در این پست سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، آدام همتی بهمراه چند بازیکن جوان حاضر هستند. حمید طاهرخانی، سعید حسین‌پور از بازیکنان جوانی هستند که پیش از این فرصت‌هایی کوتاه از سوی برانکو ایوانکوویچ برای نمایش خود کسب کرده بودند. در این جمع البته باید احتمالا بشار رسن و شاید وحید امیری را نیز اضافه کرد تا ترافیک به بالاترین حد خود برسد. بشار رسن طبق اعلام باشگاه به زودی مذاکرات جدید خود را آغاز خواهد کرد و احتمالا با توجه به شرایط سنی و ملی‌پوش بودن مورد توجه دوباره این باشگاه قرار خواهد گرفت. وحید امیری نیز بعد از جدایی از ترابوزان به عنوان بازیکن آزاد آماده مذاکره با تیم‌های خواهان خود است و احتمال اینکه به پرسپولیس بازگردد زیاد است.

در حال حاضر 13 بازیکن در پست هافبک در لیست سرخپوشان است و باید دید نظر کالدرون برای انتخاب نفرات نهایی چه خواهد بود.

 

مهاجم؛ به دنبال گلزن

در پست مهاجم علی علیپور اکنون ستاره این پست محسوب می‌شود که البته همچنان رویای حضور در فوتبال اروپا را دنبال می‌کند. دیگر بازیکنان این پست هم سعید کریمی، امین اسدی و مهدی شریفی حضور دارند و باید دید با توجه به اقدام باشگاه برای جذب مهاجم خارجی، تکلیف این پست نیز چه خواهد بود.

 

با نگاهی به لیست عجیب و غریب پرسپولیس که در برخی از پست‌های با ترافیک حاشیه ساز بازیکن همراه است، باید دید طی روزهای آتی چه اقدامی برای جابجایی آن انجام خواهد شد. باشگاه در شرایطی که اکنون برخلاف دیگر رقبا که حضوری پررنگ در جذب بازیکن داشته‌اند، تنها با جذب دو بازیکن با مشکل برخورده‌ است و این در حالی است که در مشکلات این بخش می‌توان ردپای یک عضو سابق در باشگاه که اکنون با یکی از پیشکسوتان ائتلافی علیه مدیران کنونی شکل داده‌اند به وضوع دید. با این حال اکنون بازیکنان به دنبال جلب اعتماد کالدرون هستند؛ موضوعی که باعث شده تا بازیکنان طی روزهای اخیر و در تمرینات از بالاترین توان خود برای عبور از برچسب نفر سوم بودن در پست تخصصی همراه بوده و آنها به دنبال این هستند تا از لیست خروج فاصله بگیرند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان