//
کدخبر: ۱۹۸۶۸۳ //

شوک بزرگ رییس کمیته نقل و انتقالات به ۱۴ تیم لیگ

رییس کمیته نقل و انتقالات معتقد است که چهارده باشگاه برای حضور در لیگ برتر بایستی مجوزات لازم را از کمیته تعیین وضعیت و انضباطی اخذ کنند.

شوک بزرگ رییس کمیته نقل و انتقالات به ۱۴ تیم لیگ
به گزارش فرتاک نیوز،

صبح امروز فریبرز محمودزاده روی خط تلفنی رادیو تهران حضور پیدا کرد و در ارتباط با چالش های نقل و انتقالات توضیحاتی ارائه داد.

محمودزاده ابتدا در خصوص اینکه فصل نقل و انتقالات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت کفت:

    « فصل نقل وانتقالات از ۲۳ خرداد ماه آغاز شد و حد اکثر تا تاریخ ۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، یعنی یک بازه ۸۴ روزه که این مدت جزو قوانین آیین نامه های حرفه ای دنیا و فیفا است که تاکید شده است که بازه زمانی نقل و انتقالات تابستانی بایستی حداکثر ۸۴ روز باشد و ما هم طبق این پروتکل همین مدت را در نظر گرفتیم . به این ترتیب حداقل تا ۴ یا ۵ هفته از شروع مسابقات لیگ برتر تیم ها مجاز هستند تا بازیکنانی را به جمع خودشان اضافه کنند.»

فریبرز محمودزاده در ادامه در ارتباط با اینکه اکثربازیکنان درحال بستن قرارداد داخلی هستند درصورتی که می توانند با حضور در دفتر هیئت فوتبال شهرو استان مورد نظر، قرار داد قرارداد رسمی ببندند اظهار داشت :

    « من صحبت شما را به دو بخش تقسیم می کنم . بخش اول که باید بگویم چیزی به نام قرارداد داخلی وجود ندارد. لطفا از همه بازیکنان و باشگاه ها می خواهم که عرفی که سابقا در لیگ برتر رواج داشته است را دیگر تکرار نکنند. »

فریبرز محمودزاده همچنین در ادامه همین موضوع خاطر نشان کرد:

    « قرارداد زمانی رسمی است که امضایی بین بازیکن و باشگاه مورد نظر انجام میشود یعنی حتی اگر قرارداد بین باشگاه و بازیکن و یا مربی به عنوان کار فرما و یا بازیکن و مربی به عنوان کارمند ارسال هم نشود این قرارداد رسمی است و در دعاوی حقوقی می تواند منجر به صدور رای شود. این قرارداد رسمی که بین طرفین امضا می شود همان مرحله اول یعنی عقد قرارداد است که بعد از مذاکره انجام می شود . اما مرحله نهایی که ثبت قرارداد است یعنی رجیستر شدن بازیکن برای صدورمجوز، آن زمانی است که حائز شرایط نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی باشد که الان هم در ان هستیم. با توجه به این که بازیکنان برای قرارداد به دفاتر هیئت ها رجوع نمی کنند و طبق معمول این چند ساله گذشته همواره باشگاه ها کار را به دقیقه نود می سپارند فدراسیون مصوبه ی را تصویب کرد که دیگر این کار صورت نپذیرد. »

در فصل جاری مصوبه بسیار خوبی که ریاست محترم فدراسیون و ریاست محترم سازمان لیگ در دو هیئت رئیسه مصوب کردند و آن هم این است که حداقل ۱۴ بازیکن را می بایستی باشگاه های لیگ برتر تا ۱۴ روزمانده به شروع مسابقات لیگ برتر حتما باید قراردادشان را ثبت کنندو اگر این روند اداری طی نشود آن تیم حذف می شود. دلیل آن هم اتفاق بسیار تلخی بود که در فصل گذشته در لیگ دسته اول افتاد . یعنی باشگاه نفت تهران در هفته اول حضور نیافت و ما در آیین نامه های مان خلائ قانونی داشتیم و نمی توانستیم نفت تهران را کنار بگذاریم و یک باشگاه دیگر را جایگزین کنیم مجبور بودیم تا هفته دوم هم صبر می کردیم . اما این نوید را به شما می دهم که دیگر اتفاق تلخ در هیچ لیگ دیگری اتفاق نمی افتد به دلیل اینکه تا ۱۴ روز مانده به شروع مسابقه باید ۱۴ بازیکن چه در لیگ برتر و لیگ دسته یک هم ۱۰ روز مانده به شروع مسابقه قراردادشان را ثبت نهایی کنند .

فلسفه ۱۴ بازیکن هم از ۱۱ بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره می آید.

فریبرز محمودزاده با اشاره به بحث پرونده های باشگاه ها تاکید کرد:

    « راجع به بحث پرونده های باشگاه توجه باشگاه ها را جلب می کنتیم به این نکته که هر قراردادی ثبت نخواهد شد به این دلیل که باید آنها مجوزات لازم را از کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی بگیرند، که تا این لحظه فقط دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان اصفهان در هر دو کمیته تعیین وضعیت و انضباطی این خصوص مشکلی ندارند . و همچنین گل گهر سیرجان هم فقط در کمیته انضباطی مشکلی ندارند و باید مجوزش را از کمیته تعیین وضعیت بگیرد و۱۲ باشگاه دیگر باید به هر دو کمیته رجوع کنند.»

فریبرز محمودزاده درپایان با گفتن یک نکته تکمیلی تصریح کرد:

    « یک نکته تکمیلی دیگر که باید اشاره کنم این است که در این چند روز بحثی در رسانه ها مطرح می شود که چرا این مسائل در گذشته صحبت می شد اما اجرا نمی شد؟ در تمام دنیا منع ثبت قرارداد را از طریق فیلترهای حقوقی اجرا می کنند و آن هم شامل حال بحث ثبت قرارداد بازیکنان جدید است . بگذارید یک مثال بین المللی بزنم . مگر غیر از این است که باشگاه پرسپولیس دو پنجره از نقل وانتقالات محروم بود اما چرا این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ایران حضور داشت. به دلیل اینکه رجیستر شدن کلیت یک تیم به بازیکنانی است که تحت قرار داد یک تیم هستند ومانعی برای رقابتها برایش ایجاد نخواهد شد چون حق طبیعی یک باشگاه است که از بازیکنانش استفاده کند. اما ما هم مثل قوانین دنیا ثبت قرارداد جدید را مانع می شویم. یعنی اگر پنجره نقل وانتقالات برای یک تیم بسته می شد حق بستن قرارداد (جدید) را نداشت تاکید می کنم حتی بازیکنی که متعلق به یک باشگاه باشد و قراردادش به اتمام برسد این بازیکن هم چون بازیکن جدید نیست می تواند حتی با باشگاهش تمدید هم بکند. پس همه ۱۴ باشگاهی که ما مطرح کردیم برای ثبت قرارداد و بازیکنان جدید است و خواهشا این هشدار را باشگاه ها جدی بگیرند. باید هر چه سریع تر برای رفع اقدام چنین مشکلاتی اقدام کنند.»

فریبرز محمودزاده درخصوص باشگاه های بدهکار گفت :

    « باشگاه های بدهکار هم شامل حال همین می شود و نمی توانند با بازیکنان جدید ثبت کنند. یعنی اگر باشگاهی بیست بازیکن از فصل گذشته دارد هیچ مشکلی برای ادامه حضور در چهار چوب مسابقات لیگ برتر و یا هر مسابقات دیگری ندارد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان