//
کدخبر: ۱۹۳۰۷۲ //

شکستن رکورد کاسیاس، هدف در دسترس راموس

یک پیروزی دیگر، تعداد پیروزی های راموس در بازی های ملی را از ایکر کاسیاس عبور خواهد داد.

شکستن رکورد کاسیاس، هدف در دسترس راموس
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از مارکا، 7 سال قبل و در روز 30 می 2012، تیم ملی اسپانیا با تک گل داوید سیلوا در سویا چین را شکست داد تا ایکر کاسیاس با کسب نود و پنجمین پیروزی خود به همراه لاروخا، از رکورد 94 برد لیلیان تورام به همراه تیم ملی فرانسه گذر کرده و به رکورددار تعداد پیروزی در بازی های ملی در جهان تبدیل شود. 

کاسیاس در آخرین بازی ملی خود در اولین روز از ماه ژوئن سال 2016 به پیروزی 6-1 مقابل کره جنوبی رسید تا بعد از انجام 167 بازی، به 121 پیروزی ملی رسیده باشد. رکوردی که اکنون و بعد از گذشت 3 سال، توسط هموطن او در آستانه فروپاشی است.

در جریان هفته سوم رقابت های مقدماتی یورو 2020 امشب (جمعه) اسپانیا مهمان جزایر فارو خواهد بود و راموس که در 163 مسابقه ملی خود به 121 پیروزی دست یافته، می‌تواند با کسب یک پیروزی دیگر و ثبت رکورد 122 پیروزی، در بین همه بازیکنان ملی پوش تاریخ فوتبال رکورددار شود. 

بعد از راموس و کاسیاس، نفرات سوم و چهارم این فهرست نیز اسپانیایی هستند؛ ژاوی هرناندز در 133 بازی ملی به 100 پیروزی رسید و آندرس اینیستا نیز در 131 بازی موفق به کسب 96 پیروزی شد. البته این دو دیگر در تیم ملی اسپانیا حضور ندارند و در حقیقت نزدیک ترین بازیکن فعال دنیای فوتبال به سرخیو راموس، کریستیانو رونالدو است که بعد از 157 بازی به همراه پرتغال، 92 برد کسب کرده است.

راموس اولین بازی ملی خود را در روز 26 مارچ 2005 و با حضوری 45 دقیقه ای در جریان پیروزی 3-0 شاگردان لوئیس آراگونس مقابل چین به ثبت رساند. 14 سال بعد، راموس در آستانه تبدیل شدن به باسابقه ترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا است.

در شرایطی که به نظر نمی‌رسد کاسیاس دوباره به تیم ملی بازگردد (او هنوز رسما از فوتبال ملی کناره گیری نکرده) راموس با انجام 163 بازی تنها 4 بازی با برابر شدن با رکورد ایکر مقدس فاصله دارد. اگر راموس در بازی های آتی اسپانیا حضوری کامل داشته باشد، بعد از پشت سر گذاشتن دیدار مقابل فارو، سوئد و رومانی، او می‌تواند در بازی روز 8 سپتامبر 2019 در ال‌مولینون خیخون مقابل همین فارو به رکورد 167 بازی کاسیاس برسد. 

بعد از بازی برگشت مقابل فارو، اسپانیا در روز 12 اکتبر در اسلو مهمان نروژ خواهد بود و راموس در آن بازی می‌تواند با انجام صد و شصت و هشتمین بازی رسما از کاسیاس عبور کرده و به باسابقه ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شود. 

هدف بعدی راموس، عبور از دوران ملی کاسیاس (از نظر تعداد سال های حضور در تیم ملی) خواهد بود. کاسیاس اولین بازی ملی خود را در روز 3 ژوئن 2000 مقابل سوئد انجام داد و آخرین بازی ملی را در روز یک ژوئن 2016 برابر کره جنوبی پشت سر گذاشت تا دوران ملی او، دو روز قبل از رسیدن به 16 سالگی به پایان برسد. راموس اکنون بیشتر از 14 سال در تیم ملی حضور داشته و در مارچ 2021 می‌تواند از این رکورد هم عبور کند. 

به جز کاسیاس، در تاریخ فوتبال ملی اسپانیا تنها بازیکنانی نظیر ریکاردو زامورا (1920 تا 1936)، لوئیس سوارز (1957 تا 1972) و فرانسیسکو خنتو (1955 تا 1969) توانسته اند در مدت زمانی بیشتر از راموس پیراهن تیم ملی اسپانیا را به تن داشته باشند. 

زمانی که راموس در سن 18 سالگی نخستین بازی ملی خود را برای اسپانیا انجام می‌داد، خواکین کاپاروش سرمربی او در سویا بود. کاپاروش درباره خصوصیات راموس می‌گوید:

آمار و ارقام همه چیز را درباره او می‌گویند، افتخاراتی که او به همراه رئال مادرید و اسپانیا کسب کرده است، اما شخصیت و شیوه بازی او بالاتر از همه این رکوردها قرار می‌گیرد. حتما باید شخصیت خاصی داشته باشید که در 16 و یا 17 سالگی به همراه تیم اصلی تمرین کنید. 

جدا از استعدادش، راموس روحیه ای بسیار قوی داشت، در همان سن کم می‌توانست به بازیکنان تیم اصلی انگیزه تزریق کند. او اینگونه به دنیا آمده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان