//
کدخبر: ۱۸۶۹۴۷ //

تنها حسن حذف زودهنگام پرسپولیس از آسیا

سرخپوشان که در2 فصل گذشته تا نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته بودند، خیلی دوست داشتند امسال گام آخر را هم بردارند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند، اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه پرسپولیس حتی پیش از پایان مرحله گروهی از گردونه مسابقات کنار رفت.

تنها حسن حذف زودهنگام پرسپولیس از آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

 حذف قرمزها را اگر 100قسمت کنیم، قطعا 99قسمت آن تلخ و سیاه است، اما این تراژدی بزرگ حداقل یک حسن برای سرخپوشان دارد؛ اینکه کمی از سنگینی برنامه‌های چند سال گذشته پرسپولیس کاسته می‌شود. قرمزها در 2 فصل گذشته به راحتی قهرمان لیگ شدند، اما امسال جان‌شان به لب رسیده و هنوز هم مشخص نیست بتوانند هت‌تریک‌شان را کامل کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل قهرمانی‌های راحت پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم این بود که تیم برانکو در آن زمان دغدغه پیشروی در لیگ قهرمانان آسیا را نداشت و برنامه‌اش مخصوصا در نیم‌فصل اول بسیار سبک بود. به این ترتیب آنها توانستند در دور رفت امتیازات بسیار زیادی به‌دست بیاورند و از این ذخیره مطمئن، در نیم‌فصل دوم استفاده کنند. به‌عنوان مثال سرخپوشان در پایان نیم‌فصل اول لیگ گذشته 36امتیاز به‌دست آوردند که فاصله‌ای 7امتیازی با تیم دوم جدول یعنی پارس‌جنوبی جم را نشان می‌داد. آنها به‌طورر متوسط از هر بازی دور رفت  2/4امتیاز کسب کردند که یک معدل خیره‌کننده است. امسال اما پرسپولیس نیم‌فصل اول را با کسب 31امتیاز به پایان برد و همین فاصله 5امتیازی اگر امروز وجود می‌داشت، از مدت‌ها قبل خیال هواداران را بابت قهرمانی راحت می‌کرد. برای نمونه پرسپولیس امسال در دور رفت متحمل 3 تساوی پیاپی برابر استقلال خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان شد، چرا که ذهن و روح و روان بازیکنان این تیم درگیر مراحل حذفی لیگ قهرمانان بود. اوج ضرر این تداخل هم در بازی رفت با سایپا به قرمزها وارد شد؛ مسابقه‌ای که در فاصله یک هفته تا بازی رفت فینال برابر کاشیما، در زمین ناهموار تختی تهران برگزار شد و پرسپولیس بی‌تمرکز، 2 امتیاز کلیدی از دست داد. حالا اما توفیق اجباری حذف از آسیا باعث می‌شود پرسپولیس در دور رفت لیگ نوزدهم تمرکز بیشتری روی لیگ داشته باشد. این سبک‌تر شدن تقویم همچنین کمک می‌کند اندکی از حس «فوتبال‌زدگی» سرخپوشان بعد از دو سه سال حضور مستمر در چند تورنمنت کاسته شود. ما اگر جای رقبای پرسپولیس بودیم به جای خوشحالی از حذف این تیم در مرحله گروهی، آرزو می‌کردیم آنها تا یک‌چهارم یا نیمه‌نهایی پیش بروند و آنجا اوت شوند!

 برانکو و حفظ ثبات

آنچه بالا گفته شد البته به تنهایی کافی نیست. مسئله مهم‌تر این است که باشگاه پرسپولیس بتواند برانکو را نگه دارد و مثل فصول گذشته با تغییرات اندک فصل را آغاز کند. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت سرخپوشان در این سال‌ها آن بوده که رقبا معمولا تغییرات زیادی در تیم‌شان ایجاد می‌کنند و مدتی طول می‌کشد تا به هماهنگی مطلوب برسند. پرسپولیس اما اسکلتش را حفظ کرده که این مسئله در موفقیت سرخ‌ها نقش کلیدی داشته است. اگر برانکو بماند، انتظار می‌رود پرسپولیس لیگ نوزدهم نیز با تغییرات کمی نسبت به نسخه کنونی اکران شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۹۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان