//
کدخبر: ۱۸۵۳۰۶ //

ضرر مالی سنگین ستاره های منچستر یونایتد با از دست رفتن سهمیه

ناکامی شیاطین سرخ برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای برخی از بازیکنان این تیم با ضرر‌های مالی هنگفتی همراه خواهد بود.

ضرر مالی سنگین ستاره های منچستر یونایتد با از دست رفتن سهمیه
به گزارش فرتاک نیوز،

و به نقل از نشریه دیلی‌میل، تساوی یک - یک منچستریونایتد درخانه هادرزفیلد، برای شیاطین سرخ حکم میخ آخر بر تابوت رؤیای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را داشت. این اتفاق به معنای کاهش قابل توجه درآمد تعدادی از ستار‌ه‌های این تیم است. اکثریت بازیکنان منچستریونایتد با این تیم قراردادی دارند که مطابق آن در صورت ناکامی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، حداکثر تا 25 درصد از حقوق‌شان را از دست خواهند داد. تساوی  من‌یونایتد با توجه به پیروزی چلسی در فاصله یک هفته به پایان فصل هم رسیدن به جمع 4 تیم بالای جدول را برای شیاطین سرخ غیرممکن کرد و این به ضرر آن دسته از بازیکنان تیم تبدیل شد که بیشترین حقوق را می‌گیرند.

پل پوگبا هافبک فرانسوی که امسال بازی‌های پرفراز نشیبش صدای هواداران را درآورده و شایعه رفتنش به رئال مادرید شنیده می‌شود، طبق قراردادی که با منچستریونایتد دارد به سبب ناکامی این تیم در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بخش قابل توجهی از درآمدش را از دست می‌دهد. او با حقوق 300 هزار پوند در هفته، یکی از بازیکنانی است که بیشترین ضرر را از قرار نگرفتن تیم در 4 رده بالای جدول متحمل می‌شود. مجموع رقمی که پوگبا تا پایان فصل آینده از دست می‌دهد به 1.8 میلیون پوند می‌رسد.

 طبق آماری که سایت فوتبال لیکس ارائه کرده است، منچستریونایتد با پوگبا قراردادی بسته است که در آن برای این هافبک فرانسوی 1.875 میلیون پوند به عنوان پاداش صعود به لیگ قهرمانان در نظر گرفته شده است. همچنین گزارش شده که درآمدهای تبلیغاتی او در صورت رفتن تیم به لیگ قهرمانان هم از 2.87 میلیون پوند به 3.125 میلیون پوند افزایش پیدا می‌کند.

پوگبا اما تنها بازیکنی نیست که از ناکامی من‌یونایتد برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ضربه می‌خورد. الکسیس سانچس، یکی از بدترین و در عین حال پردرآمدترین بازیکنان تیم با حقوق 500 هزار پوند در هفته هم به سبب این اتفاق از 125 هزار پوند تا 375 هزار پوند ضرر مالی می‌کند، البته اگر او در اولدترافورد بماند. بازیکن دیگری که از نرفتن منچستریونایتد به لیگ اروپا بیشترین ضرر را متحمل می‌شود، روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی این تیم است که هفته‌ای 250 هزار پوند حقوق می‌گیرد و حقوقش به 187 هزار پوند کاهش پیدا می‌کند. نفر بعدی دروازه‌بان اسپانیایی تیم داوید دخیا است که حقوقش از 200 هزار پوند در هفته به 150 هزار پوند کاهش پیدا می‌کند. فِرد، بازیکن برزیلی که حقوقش از 175 هزار پوند به 131 هزار پوند کاهش می‌یابد هم نفر دیگر در لیست زیان دیده‌های ناکامی منچستریونایتد است.

نه تنها بازیکنان منچستریونایتد بلکه خود باشگاه هم از عدم کسب سهمیه ضرر قابل توجهی را متحمل خواهد شد. نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای این باشگاه به منزله از دست دادن پاداش 65 میلیون پوندی حق پخش تلویزیونی است. همچنین منچستریونایتد طبق قراردادی که با آدیداس دارد اگر دو فصل پیاپی نتواند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد، 30 درصد از رقمی که هر سال از اسپانسر آلمانی‌اش می‌گیرد را از دست می‌دهد. از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان فصل جاری هم البته به معنای از دست رفتن بیش از 20 میلیون پوند از درآمد 750 میلیون پوندی شیاطین سرخ با آدیداس خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان