//
کدخبر: ۱۸۳۶۲۶ //

سیل ویرانگر در فوتسال/مس عیارش را در تبریز از دست داد!

کوچ دسته جمعی ستاره‌های تیم فوتسال مس سونگون، هشدار بدی برای فوتسال تبریز و ایران است، جایی که قهرمان ایران باید با دست خالی راهی مسابقات جام باشگاه‌های جهان شود.

سیل ویرانگر در فوتسال/مس عیارش را در تبریز از دست داد!
به گزارش فرتاک نیوز،

باشگاه مس سونگون ورزقان در سال ۱۳۸۹ به وسیله حبیب سلیمی و رضا علیزاده (نماینده وقت ورزقان در مجلس شورای اسلامی) با خرید امتیاز تیم شاهین اهواز تأسیس شد. این تیم در فصل ۹۰–۱۳۸۹ درلیگ دسته دو  با توجه به نتایج ضعیف در آن سال به لیگ دسته سه سقوط کرد. این باشگاه مجددا در فصل ۹۱–۱۳۹۰ دوباره به لیگ دسته دوم صعود کرده و پس از یک فصل حضور در لیگ ۲، موفق به صعود به لیگ دسته اول شد.

* قهرمانی لاله‌های نارنجی آذربایجان با غلبه بر گیتی‌پسند

تیم مس در سال ۹۳ با خرید امتیاز  یک باشگاه لیگ یکی راهی لیگ برتر می‌شود و در سال ۹۵ نائب قهرمان لیگ و در سال ۹۶ به عنوان قهرمان لیگ  برتر و جام باشگاههای آسیا شناخته می‌شود.این تیم در سال ۹۷ در حالی جام قهرمانی را در اصفهان بالای سر می‌برد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که  بتواند قهرمان لیگ برتر شود. با توجه به تساوی که در بازی رفت تبریز به دست آمده بود با این حال، لاله‌های نارنجی آذربایجان توانستند گیتی پسند را مقابل هواداران پرشورش شکست دهند و قهرمان لیگ برتر فوتسال درسال ۹۸-۹۷ شوند.

 

*باشگاه مس یکی از باشگاهای موفق شرکت ملی صنایع مس در یک دهه اخیر

بدون شک باشگاه مس را باید یکی از موفق ترین باشگاه و تیم ورزشی تحت پوشش شرکت ملی صنایع مس ایران طی ۱۰ سال اخیر دانست این  موضوع یک واقعیت است و بر اساس نتایج، عملکردها و موفقیت‌های   این باشگاه که در این چند ساله بدست آورده است. که نمونه آن موفقیت‌های دو فصل گذشته در لیگ برتر فوتسال و جام باشگاههای آسیاست . 

 

*۳ رویداد مهم در سال 98

تیم مس با توجه به  قهرمانی سال ۹۶ در جام باشگاههای آسیا  امسال باید به عنوان نماینده قاره کهن در جام باشگاههای جهان حضور داشته باشند و همچنین با توجه به قهرمانی در لیگ برتر فوتسال در سال  ۹۷ باید به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‎های آسیا حاضر شوند و از طرفی هم باید در لیگ برتر۹۹-۹۸ برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به میدان برود با این همه تفاصیل باشگاه مس ۳ رویداد مهم را در سال جاری پیش روی دارند.

 

*کوچ بازیکنان ملی پوش مس به گیتی پسند

اما متاسفانه این روزها این باشگاه حال خوشی ندارد و در تبریز شاهد اتفاقات عجیبی هستیم، کوچ بازیکنان ملی پوش مس سونگون به اصفهان است در حال حاضر حمید احمدی و محمدرضا سنگ سفیدی؛ دو بازیکن ملی پوش مس هستند که فصل گذشته نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشتند هر دو بازیکن هفته گذشته قرارداد خود را با گیتی پسند نهایی کردند و بر اساس شنیدها هم برخی دیگر از بازیکنان مس هم در حال مذاکره با این باشگاه اصفهانی هستند.

 

*مس عیارش را در تبریز از دست داده!

 همانطور که گفتیم در حالی بازیکنان ملی پوش از این باشگاه یکی پس از دیگری  در حال خداحافظی هستند که تیم مس باید در ۳ رویداد مهم  لیگ برتر ۹۹-۹۸ از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند،مسابقات جام باشگاه‎های آسیا و جام باشگاه‌های جهان را در پیش روی خود دارند و می توان به جرأت گفت این باشگاه سال پرکار و شلوغی را در پیش رو دارد اما به نظر می‌رسد این باشگاه حال خوبی ندارد و هر چه زودتر مدیران شرکت صانیع مس ایران و باشگاه مس باید فکری به حال این تیم کنند.

با این حال، نجفی مدیر عامل باشگاه مس در مصاحبه ای اعلام می کند که هنوز تکلیف باشگاه برای فصل آینده مشخص نیست! گویا باشگاه مس سونگون در  بهارِ زمستانی ۹۸، به خواب عمیقی فرو رفته است.

 

*مسئولان باشگاه مس در خواب بهاری هستند

نجفی در پاسخ به سوالی که «آیا باشگاه مس قصد تیم‌داری در لیگ برتر فوتسال را دارد یا خیر؟»، اعلام میدارد همان‌طور که گفتم هنوز هیچ چیز  در این باشگاه مشخص نیست! حتی وضعیت خود من در این باشگاه  و من منتظر تصمیم هیئت مدیره هستم  و در مورد حضور من و ادامه فعالیت باشگاه هیئت مدیره  تصمیم‌گیری می کند.

 

 * ادامه فعالیت مس در پرده‌ای از ابهام

هانطور که گفتیم تیم مس با توجه به اینکه علاوه برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر باید به میدان برود این  باشگاه نماینده فوتسال ایران در جام  باشگاههای آسیا هستند و همچنین باید برای دفاع از فوتسال قاره کهن (آسیا) در جام باشگاههای جهان حضور پیدا کنند امیدواریم تا دیر نشده هر چه زودتر مسئولان شرکت  ملی صنایع  مس ایران و مسئولان این  باشگاه و فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال به کمک این باشگاه خوب کشور بشتابند که بتوانند حضوری قدرتمند در آسیا و جهان داشته باشند و بار دیگر پرچم خوشرنگ جمهوری اسلامی را بالا ببرند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان