//
کدخبر: ۱۷۴۰۴۵ //

بزرگترین اشتباه برانکو ، کار دست پرسپولیس می دهد

کارشناسان فوتبال معتقداند که قرار دادن گادوین منشا، بازیکن پیشین پرسپولیس در لیست فروش این تیم، بزرگترین اشتباه برانکو ایوانکوویچ بود.

بزرگترین اشتباه برانکو ، کار دست پرسپولیس می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

دیدار مقابل السد از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس چه در فاز حمله و چه در فاز دفاع، شرایط خیلی خوبی داشت. شاگردان برانکو در این دیدار خیلی زودتر از السد می‌توانستند توسط بودیمیر به گل برتری برسند و این درحالی بود که تیم قطری هم در شرایطی در لحظات آخر بازی به گل رسید که حداقل استحقاق شاگردان برانکو از این دیدار دیگر کمتر از یک امتیاز نبود. در مجموع کیفیت بازی که پرسپولیس در خانه السد انجام داد، به مراتب امیدوار‌کننده و بهتر از حریف قطری بود.  معتقدم از زمانی که پرسپولیس منشا را از دست داده با مشکل بزرگی در ترکیب و بازی‌هایش مواجه شده است.

در این مدت در چند مصاحبه اعلام کرده‌ام که برانکو یک مربی خوب و حرفه‌ای محسوب می‌شود اما باید قبول کند از دست دادن گادوین منشا و رفتن این بازیکن از پرسپولیس بزرگ‌ترین لطمه را به این تیم زد. در واقع گادوین جنگ‌های اصلی را انجام می‌داد و باعث می‌شد بازیکنان کناری‌اش به‌راحتی گلزنی کرده و حتی طی فصل اخیر نیز علیپور آقای گل شود.  زمانی که بنده شاگرد علی پروین بودم، این مربی نیز با همین روش دو قهرمانی پیاپی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. در همان سال‌ها پایان رافت دقیقا مثل منشا جنگ‌های هوایی و زمینی را با موفقیت پشت‌سر می‌گذاشت و در کنار او بازیکنانی مانند علی کریمی و ادموند بزیک گلزنی می‌کردند. بنابراین این اشکال در پرسپولیس وجود دارد و به جرات می‌توانم بگویم که منشا به‌تنهایی پرسپولیس را به فینال برد.

در بازی با السد دیدید بارها بین خط دفاعی و میانی پرسپولیس فاصله ایجاد می‌شد و همین مساله باعث ‌شد عفیف و بونجاح روی دروازه پرسپولیس خطرساز شوند. این همانجا بود که منشا با دوندگی بالایش تاثیرگذار می‌شد و این خطرات را خنثی می‌کرد.   از سوی دیگر سن سیدجلال هم بالارفته و فکر می‌کنم خودش هم متوجه باشد امسال سال آخرش با پرسپولیس می‌تواند باشد، با این حال او همان قدرت رهبری را داشت و توانست تا لحظات پایانی به‌خوبی تیمش را هدایت کند. در صحنه گل هم درست است که بونجاح از روی سر سیدجلال ضربه سر زد اما اشتباه اصلی را بازیکن سمت چپ پرسپولیس مرتکب شد که اجازه داد پاس گل در آن صحنه برای بونجاح ارسال شود.  ترکیب بودیمیر و علیپور در خط حمله پرسپولیس به خاطر عدم دوندگی و کمک به خط میانی باعث شده خلأهای زیادی در جریان بازی پشت کمال ایجاد می‌شد و آنجا کسی نبود تا آن فضا را پر کند و به این دلیل السدی‌ها از همین نقطه حملات خود را طراحی می‌کردند.

در مجموع این مسابقه‌ای نبود که ۳ امتیازش به السد برسد و در خوشبینانه‌ترین حالت باید امتیازات تقسیم می‌شد اما جذابیت‌های فوتبال و یک لحظه غفلت شاگردان برانکو باعث شد این تیم دست خالی قطر را ترک کند و این همان تنبیهی است که فوتبال می‌کند، باید مراقب باشی و تا لحظه آخر که داور سوت را می‌زند، از فرصت‌هایت به‌نحو احسن استفاده کنی. شاید اگر توپ بودیمیر گل می‌شد، جریان بازی تغییر می‌کرد.  درنهایت اینکه درست است که الان پرسپولیس قعرنشین گروهش به شمار می‌رود اما معتقدم اگر بازی بعدی را ببرد، می‌تواند به جدول رقابت‌ها بازگشته و همچنان برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا امیدوار باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان