//
کدخبر: ۱۶۴۹۴۰ //

شب رکوردهای مسی

مهاجم بارسلونا در دیدار برابر والنسیا دبل کرد و توانست چند رکورد به نام خودش ثبت کند.

شب رکوردهای مسی
به گزارش فرتاک نیوز،

بارسلونا شنبه شب در هفته بیست و دوم لالیگا برابر والنسیا ۲ بر ۲ مساوی کرد. تیم کاتالانی در حالی که با دو گل از حریف خود عقب افتاده بود، با دبل لیونل مسی نتیجه را جبران کرد. مهاجم آرژانتینی در این شب چند رکورد به نام خود ثبت کرد که میسترچیپ (کارشناس اسپانیایی) به آن پرداخت. او توانست در ۹ بازی اخیر خود گلزنی کند. مهاجم آرژانتینی چنین رکوردی را از سال ۲۰۱۳ به ثبت نرسانده بود. او پیش از این توانسته بود از دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳ در ۱۰ بازی متوالی گلزنی کند.

ستاره بارسلونا برای هشتمین هفته پیاپی در لالیگا گلزنی کرد. این برای دومین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در تاریخ لالیگا به جز مهاجم بارسلونا تنها ایسدرو لانگارا توانسته است چنین رکوردی را دو بار در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۶ تکرار کند. علاوه بر این بازیکن پرودن، ماریانو مارتین، سارا، آنسولا، پیتسی، رونالدو نازاریو، دیگو فورلان، مسی (دو بار) و کریستیانو رونالدو هشت هفته پیاپی گلزنی کردند.

مسی گل نخست بارسلونا را در بازی دیشب از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. او سومین بازیکنی است که در تاریخ لالیگا بیش از ۵۰ گل (از ۶۱ ضربه) از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. رونالدو با ۶۱ گل از ۷۲ ضربه و اوگو سانچس با ۵۶ گل از ۷۱ ضربه بالاتر از مهاجم بارسلونا قرار دارند. ستاره آرژانتینی در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۱۰۹ ضربه پنالتی زده که ۸۴ ضربه به گل تبدیل شده است.

مسی در ۳۲ بازی رسمی خود برابر والنسیا رکورد ۲۷ گل را به ثبت رساند. تنها دو تیم هستند که مسی بیش از والنسیا دروازه‌شان را باز کرده است. او ۳۲ بار برابر سویا و ۲۸ بار برابر اتلتیکو مادرید گلزنی کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان