//
کدخبر: ۱۳۷۷۰۷ //

مارک آندره تراشتگن، شماره ۱ فعلی فوتبال جهان

مرد شماره یک بارسلونا این روزها تمام مفسران فوتبال جهان را به تحسین از خود وا داشته است.

مارک آندره تراشتگن، شماره 1 فعلی فوتبال جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 اگر مصدومیت لئو مسی را از دیدار دیشب سویا و بارسلونا فاکتور بگیریم این دیدار تماما متعلق به سنگربان آلمانی بلوگراناها بود.

در حالی که این روزها تیبو کورتوا در دروازه رئال مادرید با واکنش های مضحک خود سوژه کاربران اینترنتی شده است، همتای آلمانی اش در پیراهن بارسلونا با عکس العل هایش مانند یک برلیان در قاب چشم فوتبالدوستان می درخشد. او دیشب نیز در جریان پیروز 4-2 تیمش برابر سویا، دو سوپر واکنش نشان داد تا هم تیمی هایش با اتکا به او در بازی بمانند در نهایت از این جدال سخت به سلامت عبور کنند.

مارک آندره تراشتگن تنها با 12 میلیون یورو از گلادباخ به بارسلونا پیوست تا ذخیره کلودیو براوو باشد اما رفته رفته کاری کرد که دروازه بان شیلیایی این باشگاه را ترک کند و حالا او در قامت یک فوق ستاره در تیمش می درخشد. او با 24 مهار در این فصل یکی از تاثیر گدارترین دروازه بان های لالیگا بوده است و در هر بازی میانگین 2.7 را به ثبت رسانده است.

-338877

 

سنگربانی آلمانی آبی و اناری ها بارها و بارها با واکنش های عجیب و غریبش موجبات پیروزی تیم را فراهم کرده است تا جایی که پس از بازی برابر اتلتیکو بیلبائو در فصل گذشته، لیونل مسی اعتراف کرد که پیروزی های ما در دیدار های این چنینی به علت حضور تراشتگن درون دروازه است که خیال همه ما را برای حمله کردن راحت می کند.

تراشتگن در پایان بازی دیشب ایستاده از سوی کاتالانی ها تشویق شد و امروز توییتر باشگاه او را بهترین بازیکن میدان لقب داد اما اسپایدرمن بارسا به این ها راضی نمی شود و به دنبال جایگاه ثابت در ترکیب تیم ملی آلمان است. شاید اگر چندی پیش در خصوص بهترین دروازه بان جهان سوال پرسیده می شد همگان دخیا، نویر و ناواس را مثال می زدند اما با آغاز این فصل گلر آلمانی ثابت کرده است می تواند بالاتر از سایرین قرار گیرد و به نظر می رسد فصل تغییر در فوتبال آلمان رسیده و حالا شایسته ترین فرد برای پوشیدن پیراهن شماره 1  ژرمن ها، تراشتگن است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش 11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۷۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان