//
کدخبر: ۱۶۴۰۹۶ //
هادی طباطبایی: نگران پسا‌کی‌روش نباشیم

نظر استقلالی معروف در مورد کی روش و نتایج او

سنگربان اسبق تیم ملی در حالی که مشکلات فوتبال ایران را ناشی از عدم وجود ساختارمی داند معتقد است تا کار پایه ای در فوتبال صورت نگیرد همچنان باید منتظر این اشتباهات غیرحرفه ای باشیم .

نظر استقلالی معروف در مورد کی روش و نتایج او
به گزارش فرتاک نیوز،

هادی طباطبایی بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال تهران بعد از حذف تیم ملی ایران در برابر ژاپن با اعتقاد به اینکه نباید همیشه به دنبال نتیجه باشیم گفت:« مشکل فوتبال ما این است که فقط به دنبال نتیجه ایم و وقتی که سیستم به این صورت باشد و نتیجه حاصل نشود ناگهان همه چیزبرهم می ریزد ، مردم سرخورده می شوند و متاسفانه تمام ارکان فوتبال تحت تاثیر قرارمی گیرد.»

وی در ادامه افزود:« وقتی  قرار است ما در بعد قهرمانی به مسائل نگاه  کنیم این را هم باید در نظربگیریم که  نگاه قهرمانی نیازمند  یک سری شرایط وامکانات ویژه است که امروزه تیم های پیشرفته دنیا برای به دست آوردن قهرمانی از این شرایط بهر ه می برند .»

طباطبایی که در مقطعی  مربی تیم ملی امید هم بوده در خصوص فوتبال ایران نظراتش را این گونه پی می گیرد:«  در گذشته اگر قهرمان می شدیم به این خاطر بود  که فوتبال در سال های دور ، پیشرفتی نکرده بود و چنین امکاناتی موجود نبود .اما از زمانی که فوتبال به این شکل امروزی درآمده، شرایط برای قهرمانی دیگر سخت شده است . به هرحال فراموش نکنید  که  تیم های دیگرهم در حال برنامه ریزی هستند و فوتبال را به شکل مدرن دنبال می کنند .»

وی در خصوص استحقاق فوتبال ایران در این جام اظهار کرد:«در واقع ما شایسته ترین تیم برای قهرمانی این مسابقات بودیم  ولی آیا اگرمی توانستیم به قهرمانی برسیم چیزی به فوتبال ما اضافه می شد؟

 ما تا زمانی که  منتظر این باشیم که یک سری از استعداد ها در کنار هم قرار بگیرند فوتبال ما درست نمی شود .  ما وقتی در فوتبال ایران استعداد های فراوانی داریم که می توانیم آن ها را پرورش دهیم ، چرا باید منتظر یک اتفاق باشیم که عده ای در یک زمان خاص مثل نسل 98  یا همین نسل کنونی دور هم جمع شوند.»

 طباطبایی که حدود 15 بازی ملی در کارنامه دارد در خصوص  خداحافظی کارلوس کی روش اعتقاد دارد:«ببینید چند وقت است که  چنین سوالی در محافل  فوتبالی مطرح می شود که اگر کی روش نباشد فوتبال ما ضرر خواهد کرد. برای من جای سوال است  که آیا فوتبال ما باید قائم به یک فرد باشد که اگر کی روش نامی نباشد فوتبال بهم خواهد ریخت؟ پس ساختار فوتبال ما چه می شود؟  

ما  نباید نگران پسا کی روش باشیم چون او فقط یک تیم درست کرده است. او که نمی توانست ساختار را ایجاد  کند.»

شیر کپنهاگ همچنین اضافه کرد:« ما باید برای فوتبالمان ساختار تعریف کنیم . شما ببینید ژاپن با 9 تغییر می آید و به فینال آسیا می رود  چون که چرخه این فوتبال به درستی کار می کند .

 من معتقدم در حال حاضراصلا صلاح نیست که به دنبال مقصر بگردیم . من باز هم می گویم تیم امسال ما شایسته قهرمانی  بود .»

وی درارتباط با دیدار آخرتیم ملی مقابل ژاپن گفت:«تیم ملی ایران تا قبل ازرویارویی  با ژاپن  با تیم هایی بازی کرد که از لحاظ تجربه در مرتبه  پایینی قرارداشتند و به همین جهت مرتکب اشتباه می شدند.   مهاجمان هم ازهمین موضوع استفاده می کردند مثل دیدار با عمان و چین  .

اما بازی با ژاپن دو تیم با تجربه روبروی هم قرار گرفتند و معمولا در بازی ها اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد .   به اعتقاد من شکل بازی طوری بود که اگر ما آن اشتباه را مرتکب نمی شدیم ژاپن قادر نبود دروازه تیم ما را باز کند. درنیمه اول فرصت بیشتری نسبت به ژاپن داشتیم اما یک لحظه و یک اشتباه باعث به وجود آمدن آن گل شد.»

طباطبایی دلیل این اشتباهات را صرفا عدم وجود نگاه  ریشه ای به فوتبال می داند واعتقاد دارد:« ما وقتی که می گوییم  فقط یک تیم داریم وفاقد ساختاریم یعنی همین .باید بچه ها را از سنین پایین آموزش بدهیم تا این اشتباهات پیش نیاید.»

وی  همچنین درباره کارنامه و دستاورد کی روش خاطر نشان کرد:«در باره  کی روش هم باید بگویم نباید به صورت صفر تا صدی به  این مقوله بنگریم .باید ببینیم در کنار این نتایج چه خدماتی را برای فوتبال ما به بار آورده است . صرفا نباید همین لحظه را ببینیم ضمن اینکه یاد بگیریم  تا  احساسات در قضاوت هایمان تاثیر نگذارد.»

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان