//
کدخبر: ۱۴۵۶۳۱ //

اظهارات تند و جنجالی مدیرعامل پیشین استقلال علیه فدراسیون و کی روش

مدیریت ضعیف و ناکارآمد فدراسیون فوتبال نمی تواند روی رفتارهای کی روش کنترل داشته باشد.

اظهارات تند و جنجالی مدیرعامل پیشین استقلال علیه فدراسیون و کی روش
به گزارش فرتاک نیوز،

امیررضا واعظ آشتیانی معاون سابق سازمان تربیت بدنی درباره بحث ادامه فعالیت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال با استفاده از ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری بیان کرد:

    من نمی خواهم درباره شخص مهدی تاج صحبت کنم اما در کل برخی افراد در کشور ما تا آن اندازه که به شعار دادن توجه دارند به این شعارها عمل نمی کنند و نکته دیگر بحث خود ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری است. در این ماده قانونی قید شده است افرادی که کمتر از ۳۰ سال در مشاغل دولتی فعالیت کرده اند درصورتی می توانند با بازنشستگی به فعالیت خود ادامه دهند که در همان سازمان خود شاغل شوند. این امر هم تنها به جانبازان و ایثارگرانی مربوط می شود که به درصد جانبازی خاصی رسیده باشند.

چرا برای زیرپا گذاشتن قانون می خواهیم نگاه افکار عمومی به مجریان قانون را تغییر بدهیم

امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد:

    رضا صالحی امیری ادعا کرده مهدی تاج به استناد قانون به فعالیت خود در فدراسیون ادامه می دهد اما باید دید این ماده قانونی با وضعیت تاج انطباق دارد؟ چراما برای زیرپا گذاشتن و دور زدن قانون متوسل به ابزاری می شویم که افکار عمومی به مجریان قانون به شکل دیگری نگاه کند؟ بسیاری از روسای بازنشسته فدراسیون ها در عمل نشان دادند به قانون احترام می گذارند و متوسل به راه دیگری نشدند.

فیفا و AFC به قوانین داخلی کشورها احترام می گذارند

امیررضا واعظ آشتیانی درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران از سوی فیفا و AFC در صورت جدایی مهدی تاج از این فدراسیون اظهار داشت:

    آدرس اشتباه به فیفا داده اند چراکه فدراسیون بین المللی فوتبال، AFC و هر نهاد بین المللی دیگری به قوانین داخلی کشورهای عضو احترام می گذارند. در حقوق بین الملل هیچ نهادی نمی تواند قوانین خود را بر قوانین داخلی کشورها حاکم کند چرا که قانون هر کشوری نه تنها برای مردم آن بلکه برای مجامع بین المللی محترم شمرده می شود.

فدراسیون فوتبال از دولت بودجه می گیرد و خصوصی نیست

او افزود:

    AFC حق تعلیق فوتبال ایران را ندارد چراکه اگر قرار بر این امر باشد فیفا باید تصمیم بگیرد و در صورتی که کار به شکایت کشی برسد دادگاه CAS مرجع تصمیم گیری است. مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کرده که طبق آن بازنشستگان نمی توانند در دستگاه های دولتی و نهادهایی که از دولت به هر شکلی بودجه می گیرند فعالیت کنند. بحث خصوصی بودن فدراسیون فوتبال هم نباید مطرح شود چراکه امکان ندارد فدراسیونی که نماینده یک کشور در فیفا است خصوصی باشد. فدراسیون فوتبال از بودجه دولت ارتزاق می کند.

افرادی که می خواهند قانون را به سود خود تفسیر کنند بحث خصوصی بودن فدراسیون ها را پیش می کشند

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد:

    خصوصی بودن فدراسیون های ورزشی موضوعی من درآوردی است و افرادی که می خواهند از قانون تفسیر به رای کنند چنین کاری انجام می دهند. مگر می شود نام فدراسیون هایی که نمایندگی دولت ها را برعهده دارند خصوصی گذاشت‌؟ چگونه وقتی در مجمع فدراسیون ها اعضایی از وزارت ورزش، وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش و ستاد کل نیروهای مسلح عضویت دارند می توانیم بگوییم آن فدراسیون خصوصی است؟ متاسفانه برخی افراد هنوز تفاوت نهاد عمومی غیر دولتی و نهاد خصوصی را نمی دانند و مصاحبه می کنند. فدراسیون فوتبال هم مانند سایر فدراسیون ها و شهرداری ها نهادی عمومی غیردولتی است و باید تابع قانون باشد. فدراسیون فوتبال باید از لابی کردن برای فرار از قانون که می تواند تاثیر مخرب در جامعه داشته باشد خودداری کنند.

برخی به جای احترام به قانون آن را تخطئه می کنند

امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد:

    قانون برای عده ای خاص نیست بلکه از یک مسئول جزء تا مسئول کلان باید به آن احترام بگذارند. متاسفانه ما شاهد هستیم نه تنها یک عده این کار را انجام نمی دهند بلکه قانون را تخطئه می کنند.

کی روش دنبال عذر و بهانه برای ناکامی احتمالی در جام ملتها است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اقدام های اخیر کارلوس کی روش و دستیارانش اظهار داشت:

    فکر می کنم کی روش متوجه این حقیقت شده که کشورهای آسیایی از رشد قابل ملاحظه ای در فوتبال برخوردار هستند.همانگونه که کره جنوبی، ژاپن و حتی عربستان مانند ایران در جام جهانی نتایج خوبی کسب کردند. این بازی های رسانه ای برای تبرئه کردن خود نسبت به نتیجه نگرفتن احتمالی در جام ملتهای آسیا است. شاید کی روش می خواهد با راه انداختن چنین مسائلی در صورت ناکامی در این رقابت ها عذر و بهانه مناسبی برای توجیه داشته باشد. با این وجود امیدوارم این تحلیل درست نباشد.

کی روش برای از بین برون شائبه ها باید با اوسیانو برخورد کند

امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد:

    اکنون زمانی استاست که کی روش باید حواشی را در تیم ملی کم کرده و در آن آرامش ایجاد کند. اعتقاد و باور من اینست که مدیریت ضعیف و ناکارآمد فدراسیون فوتبال نمی تواند روی رفتارهای کی روش کنترل داشته باشد و او هم تصور می کند هر چه به ذهنش می آید انجام دهد. درگیری اوسیانو کروز با خبرنگار هم استراتژی کی روش برای درگیر نشدن خودش با اهالی رسانه است و از طریق دستیارانش می خواهد حاشیه ساز شود. با این وجود امیدوارم رفتار اوسیانو شخصی بوده باشد و برای اینکه کی روش ثابت کند چنین اتفاقی هماهنگ شده نیست باید با دستیارش برخورد لازم را انجام داده و به او تذکر بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان