//
کدخبر: ۱۴۱۵۰۵ //
رده بندی فوتبالی مدارس

بخشنامه فوتبالی وزیر آموزش و پرورش و چالش های پیش رو

تصمیم آموزش و پرورش برای پخش مسابقه فوتبال در مدارس از زاویه ای می تواند تغییری بر رویه ها و مقررات خشک و دست وپاگیر حاکم بر مدارس باشد اما از سوی دیگر با توجه به امکانات موجود, وضعیت های مختلفی را می توان در مدارس برای پخش مسابقه فوتبال مشاهده کرد.

بخشنامه فوتبالی وزیر آموزش و پرورش و چالش های پیش رو
به گزارش فرتاک نیوز،

دانش آموزان صبح امروز در حالی روانه مدارس شدند که تمام تلاش آنها در روزهای گذشته از کمپین تعطیلی شنبه تا کامنت های متعدد برای آقای وزیر در صفحه شخصی اش به تعطیلی امروز ختم نشد.

اما اصرار آنها برای تعطیلی امروز به پخش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا مربوط است که تیم پرسپولیس به عنوان نماینده ایران به مصاف تیم کاشیما ژاپن خواهد رفت و ساعت بازی 9.30 صبح و دقیقا همزمان با فعالیت مدارس است.

دانش آموزان از روزها قبل با مراجعه به صفحه شخصی وزیر آموزش و پرورش درخواست تعطیلی مدارس را مطرح کردند.درخواست هایی که تعداد آنها آنقدر زیاد بود که وزیر آموزش و پرورش را ناگزیر از پاسخگویی به دانش آموزان کرد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به درخواست دانش آموزان در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد: تعطیلی مدارس که ممکن نیست اما از مدیران محترم می‌خواهم چنانچه امکانات لازم را داشته باشند شرایط پخش مسابقه را در مدارس فراهم کنند.

پس از آن هم بخشنامه ای از سوی دفتر وزیر ابلاغ شد با این مضمون که  با عنایت به برگزاری بازی فینال فوتبال جام باشگاه‌های آسیا ساعت 9.30 صبح روز شنبه مورخه 12 آبان 97 و اشتیاق وافر دانش‌آموزان به تماشای مسابقات ورزشی، مقتضی است با توجه به عدم تعطیلی واحدهای آموزشی نسبت به پخش مستقیم این مسابقه بر اساس ظرفیت و امکانات آموزش و پرورش در کلیه مدارس و تمام مقاطع (دخترانه و پسرانه) مطابق ضوابط و مقررات برنامه ریزی و اقدام نمایند.

البته برخی معلمان می گویند قبل از بخشنامه وزیر در شورای مدرسه تصمیم گرفته بودند مسابقه فوتبال را برای بچه ها پخش کنند.

در این رابطه یکی از معلمان منطقه 18 شهر تهران می گوید: قبل از بخشنامه وزیر, شورای مدرسه تصمیم به پخش مسابقه فوتبال داشت اما با توجه به اینکه مدرسه امکانات لازم را ندارد از طریق رادیو مسابقه را برای دانش آموزان پخش می کنیم هر چند که برای آنها جذابیتی نخواهد داشت.

برخی مدارس نیز که اوضاعشان بهتر است و امکانات لازم را در اختیار دارند, سالن آمفی تئاتر مدرسه را برای پخش مسابقه فوتبال آماده کرده اند.در مقابل مدارس دیگری هم هستند که با وجود داشتن امکانات, آموزش را در اولویت می دانند و از روزهای گذشته به دانش آموزان اولتیماتوم داده اند که خبری از پخش فوتبال نیست و آنها باید در کلاس درس حاضر باشند و مشغول امتحانات میان ترم!

و صد البته که تعداد زیادی از مدارس هم فضای مناسب و تجهیزات مورد نیاز برای پخش مسابقه فوتبال را ندارند. دانش آموزان هم در پیام های متعددی که برای وزیر آموزش و پرورش ارسال کرده اند از نبود امکانات در مدرسه برای پخش مسابقه فوتبال گفتند. مدارس در این وضعیت دو راه بیشتر دارند یا باید از پخش مسابقه منصرف شده و بچه ها را روانه کلاس درس کنند یا اگر بخواهند به بخشنامه وزارتخانه توجه کنند باید به پخش زنده رادیویی اکتفا کنند.

البته برخی معلمان هم به دردسرهای احتمالی تماشای فوتبال در مدرسه و دور هم جمع شدن 200 تا 300 دانش آموز و چالش های احتمالی اشاره می کنند.

به هر حال امروز مدارس باتوجه به میزان امکانات خود, اقدام به پخش مسابقه فوتبال برای دانش آموزان می کنند.مدارسی که با داشتن امکانات در سالن های خود مسابقه را پخش, مدارسی که به پخش رادیویی اکتفا می کنند و مدارسی که ترجیح می دهند به جریان آموزش در کلاس درس ادامه دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۵۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان