//
کدخبر: ۱۳۹۳۴۷ //

بیرانوند بهترین بازیکن فوتبال آسیا می شود؟

گلر شماره یک تیم ملی فاصله چندانی با کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا ندارد.

بیرانوند بهترین بازیکن فوتبال آسیا می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

چندروز پس از بازی رفت پرسپولیس برابر السد در قطر که با پیروزی نماینده ایران خاتمه یافت، خبری منتشر شد که نام علیرضا بیرانوند مبنی به همراه دو بازیکن دیگر در لیست نهایی سه بازیکن برتر سال 2018 فوتبال آسیا قرار دارد.

 

علیرضا بیرانوند

هرچند این خبر از سوی AFC رسما تایید نشد اما دور از ذهن نیست سنگربان شماره 1 تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس یکی از افرادی باشد که در لیست نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گیرد زیرا او هم در جام جهانی و هم لیگ قهرمانان عملکردی چشم گیر به ثبت رسانده است. در این لیست رقبای او حسن الهیدوس از السد و  آتسوتو یوشیدا مدافع کاشیما آنتلرز و تیم ملی ژاپن هستند. اولی که با توجه به حذفش مقابل نماینده ایران، شانس بسیار کمی دارد اما یوشیدا نیز مانند بیرانوند در فینال آسیا حضور دارد و شاید تکلیف این عنوان در همان تقابل مستقیم این دو مشخص شود.

 

یوشیدا

به لحاظ آماری نماینده ایران جلو تر از مدافع ژاپنی است. پرسپولیس در مرحله گروهی تنها 3 گل در بازی رفت مقابل السد دریافت کرد. او در مرحله یک هشتم 4 گل از الجزیره، در یک چهارم دو گل از الدحیل و در نیمه نهایی یک گل از السد خورد. بیرانوند در 12 بازی 10 گل دریافت کرده است. اما از سوی دیگر کاشیما و خط دفاعی اش با رهبری یوشیدا در مرحله گروهی 6 گل خورد. در یک هشتم 3 گل و در نیمه نهایی هم 6 گل دریافت کرد. در مجموع این تیم برای رسیدن به فینال 14 گل دریافت کرده است.

 

بونجاح

مهار های کلیدی بیرانوند در سال 2018 قطعا از دید مسئولان کنفدراسیون آسیا پنهان نخواهد بود. مهار پنالتی رونالدو که موجب توقف قهرمان اروپا مقابل نماینده آسیا شد و سوپر واکنش او در آخرین لحظات بازی السد برابر ژاوی هرناندز موجبات صعود سرخ ها را به فینال لیگ قهرمانان فراهم کرد. البته این احتمال وجود دارد که بغداد بونجاح نیز در میان کاندیدا های نهایی مرد سال آسیا دیده شود زیرا این بازیکن گلزن همین حالا نیز آقای گل آسیا با 13 گل و لیگ قطر با 15 گل است. حتی اگر بونجاح نیز در میان کاندیدا ها باشد علیرضا بیرانوند بخت فراوانی برای کسب توپ طلای فوتبال آسیا را دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ورزش11
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان