//
کدخبر: ۱۱۹۵۱ //
هت تریک آسیایی پادووانی و کاوه؛

تکرار کابوس دو استقلالی برای سعودی ها

کاوه رضایی و پادووانی مردانی که گل های اول و آخر دیدار برابر التعاون را به ثمر رساندند پیش از این هم آخرین گل خود در لیگ قهرمانان آسیا را با پیراهن دو تیم ذوب آهن و نفت وارد دروازه یک تیم عربستانی کرده بودند.

تکرار کابوس دو استقلالی برای سعودی ها

به گزارش فرتاک نیوز داستان گلزنی دو استقلالی به نماینده فوتبال عربستان در نوع خود جالب توجه است. شاگردان علیرضا منصوریان در ایستگاه دوم مسابقات گروه A لیگ قهرمانان با سه گل التعاون عربستان را شکست دادند تا حضوری ارزشمند در صدر جدول داشته باشند.

با تمام این اوصاف بررسی عملکرد آسیایی کلزنان آبی های پایتخت در تقابل با التعاون نکته جالبی را نمایان می سازد.

کاوه رضایی و لئاندرو پادووانی مردانی که گل های اول و آخر دیدار برابر تعاون را به ثمر رسانده اند پیش از این هم آخرین گل خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را با پیراهن دو تیم ذوب آهن و نفت وارد دروازه یک تیم عربستانی کرده بودند.

 

و جالب تر اینکه این دو بعد از گشودن دروازه التعاون در دیدار دوم فصل جاری به طور مشابه تعداد گل های آسیایی شان در عدد ۳ مشترک شد.

کاوه بعد از ۱۰ ماه و یک هفته آسیایی شد

کاوه رضایی با گل ثانیه ۳۵ خود در خاطرات ماندگار شد. این مهاجم که آخرین گلش با پیراهن استقلال را در پیروزی ۳ تایی داربی تهران به ثمر رسانده بود با زیرکی دروازه التعاون را روی جاگیری مناسب باز کرد تا شیرازه دفاعی حریف همان ابتدا از هم بپاشد.

مهاجم آبی ها در ۱۷ بازی فصل جاری لیگ برتر وارد ترکیب اصلی تیم منصوریان شد تا ۷ گل هم به ثمر برساند با این حال گل زده به نماینده عربستان در دقیقه اول بازی حس و حال دیگری داشت.

رضایی پیش از این با ذوب آهن در رقابت های سال ۲۰۱۶ لیگ قهرمانان شرکت کرده بود تا طی ۷ بازی و ۶۰۵ دقیقه تلاش ۲ گل به بنیادکار ازبکستان و النصر عربستان بزند.

 

 

این مهاجم تاثیرگذار آخرین بار در ایستگاه پنجم رقابت های سال میلادی گذشته موفق شد با ضربه دقیقه ۷۴ خود دروازه النصرعربستان را باز کند و این یعنی شراکت مستقیم در پیروزی ۳-۰ برابر این حریف سرشناس.

 

جالب اینکه کاوه پس از آن گل با پیراهن ذوب آهن و استقلال ۳۸۶ دقیقه دیگر انتظار کشید تا برای سومین مرتبه گل زدن در لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرد و چه ارزشمند بود که این بار بعد از دقیقا ۱۰ ماه و یک هفته مجددا شکارش باشگاهی از لیگ برتر عربستان بود.

رضایی بعد از گل زنی برابر النصر با پیراهن ذوب آهن ۱۸۶ دقیقه و در اردوی استقلال ۲۰۰ دقیقه انتطار کشید تا بالاخره هت تریک گلهای آسیایی اش به بار نشست.

پادو کابوس عربستانی ها

لئاندرو پادووانی را باید بی شک و تردید از خریدهای عالی استقلال منصوریان دانست. مدافعی که پیش تر برای فولاد خوزستان و نفت بازیهای درخور توجهی انجام داده بود. این مدافع در نبرد با التعاون با گل دقیقه ۸۸ خود مهر تاییدی زد بر انتخاب شدنش از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن میدان. پادووانی آن قدر روی توپ های هوایی و نبردهای فیزیکی روی زمین موفق نشان داد که هیچ منتقدی دلیلی برای نقد او پیدا نکرد.

 

 

نکته قابل توجه اینکه پادووانی هم مثل کاوه رضایی موفق شد در دیدار یاد شده سومین گل خود در لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر برساند.

لئاندرو هم مانند رضایی آخرین بار به یک تیم عربستانی گل زده بود و حالا برابر التعاون نشان داد خوب راه شکار دروازه تیم های عربستانی را می داند.

پادووانی بعد از ۱۱۷۲ دقیقه بازی در لیگ برتر و ۲۹۸ دقیقه حضور در مرحله پلی آف و گروهی لیگ قهرمان آسیا برای استقلال گل زد و این برایش خوشایند بود.

با این حال بازگشت به کمی عقب تر نشان می دهد که این برزیلی با علیرضا منصوریان روزهای خوش آسیایی را پیش تر هم تجربه کرده است.

مدافع گلزن آبی ها اولین بار در سال ۲۰۱۴ با فولاد خوزستان آسیایی شد با این حال طی ۶ بازی و ۴۷۹ دقیقه موفق به گلزنی نشد.

پس از آن بود که در سال ۲۰۱۵ با نفت علیرضا منصوریان ۹ بازی دیگر آسیایی انجام داد و ۲ گل به ثمر رساند. پادو گل اولش را به الشباب عربستان زد تا دومی را تقدیم الاهلی دیگر نماینده فوتبال عربستان نماید.

 

 

لئاندرو اولین بار وقتی نفت و الشباب در هفته سوم مسابقات گروه B با تساوی یک –یک به کارشان ادامه می دادند نتیجه را تغییر داد. در دیدار مذکور نایف هزازی و ارسلال مطهری برای الشباب و نفت گل زده بودند که پادووانی با ضربه دقیقه ۹۰ خود شکست ناباورانه الشباب پرمدعی را به ثبت رساند.

پادووانی برای اینکه نشان دهد عاشق ضربه زدن خاص به تیم های عربستانی است در مرحله حذفی هم زمینه خروج الاهلی را از جریان رقابتها فراهم کرد.

 در مرحله حذفی نفت منصوریان بازی خانگی خود را یک بر صفر برده بود که پای به دیدار برگشت گذاشت.

در دقیقه ۳۱ بازی چهارشنبه ۶ خرداد ماه سال ۱۳۹۴ یک بار دیگر آتشبار پادو روشن شد تا گل سرنوشت ساز اردوی نفتی را درون دروازه میزبان برویاند.

نفت آن روز ۱-۲ شکست خورد اما به لطف گلی که لئاندرو به ثمر رساند ۲-۲ نماینده فوتبال عربستان را به زیر کشید تا خاطره ای خوش و مشترک در پرونده فعالیت های علیرضا منصوریان و لئاندرو پادووانی به ثبت برسد.

حالا پس از یک سال و ۹ ماه پادووانی تحت هدایت منصوریان با پیراهن استقلال سومین گل آسیایی اش را تقدیم حریفی کرده که حالا حالا ها شکست ۳ گله برابر استقلال را فراموش نخواهد کرد.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان