//
کدخبر: ۱۱۵۷۳۳ //

برانکو به دنبال تداوم شکست ناپذیری برابر فولادخوزستان/پورموسوی در تلاش برای شکستن این طلسم

دیدار تیم های پرسپولیس تهران و فولادخوزستان در هفته دوم فردا جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

برانکو به دنبال تداوم شکست ناپذیری برابر فولادخوزستان/پورموسوی در تلاش برای شکستن این طلسم
به گزارش فرتاک نیوز،

امین یزدانی؛ در چارچوب هفته دوم از رقابت های  لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان پس از کسب پیروزی روحیه بخش در دیدارهای نخست خود در روز جمعه ۱۲ مرداد۹۷ و از ساعت۴۵ / ۲۰، در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پرسپولیس درهفته اول و دریک بازی سخت ودشوار، توانست طبق معمول هرسال،پدیده را درمشهد شکست داده و با دستی پر به پایتخت برگشت تا خود را برای دیداری دشوار وحساس درمقابل تیم قدرتمند ومدعی فولاد خوزستان آماده کند.

پرسپولیس که برای دومین بار ازپنجره نقل و انتقالات محروم است،با خروج بازیکنان مطرحی چون:محرمی،احمدزاده،امیری و مسلمان،قادر نیست از بازیکنانی چون :رفیعی،ترابی،شریفی و شیری در نیم فصل اول استفاده کند و همین امر، کار آنها را درنیم فصل لیگ هجدهم سخت و دشوار می کند،زیرا برانکوبرخلاف فصل اخیر  ازنیمکت ضعیفی برخوردار است و به قولی مرد کروات دست به عصا راه می رود.

این دیدار  برای پرسپولیس از حساسیت ویژه ای برخوردار است،زیرا سرخ های پایتخت با دشت هرسه امتیاز این دیدار کلیدی،می توانند تاحدود زیادی امیدوارنه بازی های نیم فصل اول را ادامه دهند.برانکو درفصل جاری نیز همچنان‌از مدل پایه ۲-۴-۴ استفاده می کند که درطول بازی نیز به ۱-۱-۴-۴و حتی ۱-۳-۲-۴، تغییر شکل می دهد.

گادوین منشا مهاجم سیه چرده پرسپولیس، نشان داده هرگاه از ابتدای بازی وارد زمین شده،خیلی بهتر از زمانی بوده که بعنوان یار تعویضی ،کارایی داشته است.جای خالی محرمی در منطقه راست خط دفاعی پرسپولیس در فاز تهاجمی بخوبی احساس میشود و عالیشاه هنوز با روزهای گذشته اش،فاصله دارد.نبود طراح و بازیساز نیز درمیانه زمین بخوبی احساس میشود و زوج نورالهی و کامیابی نیا هنوز باهم هماهنگ نیستند،ازطرفی  بشار رسن عراقی،علیرغم برخورداری از سرعت پا به توپ و دوندگی زیاد ،نمی تواند طراح خوبی برای پرسپولیس باشد.

خط دفاعی برانکو هنوز صلابت خود را همانند سال های گذشته ،حفظ کرده است.زیرا عدم انجام تغییرات درخط دفاعی تیم برانکو، سبب شده که خط دفاعی قرمزها ازهماهنگی و هارمونی خوبی برخوردار باشد.نبود محرمی و احمدزاده درسمت راست و امیری درسمت چپ و همچنین عدم هماهنگی عالیشاه و انصاری دراین منطقه، سبب شده که کمتر شاهد طراحی حملات پرسپولیس ازکناره ها در بازی نخست درمشهد باشیم،البته هرچه بازی ها پبشتر روند، این هماهنگی ها بیشتر میشوند و این مشکل ،تنها گریبان پرسپولیس را نگرفته است ،بلکه یقه تمامی تیم ها را به علت تغییرات فراوان،گرفته است.

برانکو دربازی مقابل فولاد از ترکیب آشنای بیرانوند/حسینی،خلیل زاده،انصاری،ماهینی/کامیابی نیا،نورالهی،بشار رسن،عالشاه/ نعمتی(منشا)علیپور/ استفاده خواهد کرد.

درآن سوی زمین شاگردان پورموسوی درقالب تیم مدعی فولاد خوزستان قرار دارند که توانستد درگرمای طاقت فرسای اهواز پارس جنوبی جم را با شکست بدرقه کنند و اولین سه امتیاز این فصل خود را کسب کنند.فولاد برخلاف پرسپولیس با جذب چند بازیکن با کیفیت و بر طرف کردن نقاط ضعف سال گذشته اش،بویژه در خط حمله و خط میانی،می تواند حداقل به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد،هرچند در بازی مقابل پارس جنوبی،روی ضد حملات آسیب پذیر نشان داد،اما پورموسوی با استفاده از مهاجمین زهرداری مانند:لوسیانو،بیت سعید ،حردانی و اضافه شدن رفیعی ،زبیدی و تارتای برزیلی می تواند هرخط دفاعی را به چالش بکشد.

فولاد نیز درخط دفاعی به علت عدم تغییر درنفرات آن،همانند پرسپولیس از هارمونی ،هماهنگی و انسجام خوبی برخوردار است. آنها شناخت خوبی ازهمدیگر دارند و به درک تاکتیکی خوبی رسیده اند.فولادی ها کمترین تغییر را نسبت به فصل گذشته داشته اند، وازطرفی دست پور موسوی روی نیمکت باز است.برنامه پورموسوی درمقابل پرسپولیس  کسب حداقل امتیاز با استفاده از دفاع فشرده و چندلایه و بکارگیری از ضدحملات و شروع مجددهاست.سرعت انتقال فولاد می تواند خط دفاعی پرسپولیس را به دردسر بیندازد، که سرعت بیت سعید،حردانی،زبیدی و‌ قدرت تمام کنندگی لوسیانو‌، درمتن آن قرار دارد.

پورموسوی با،مرادیان/والی،کرمی،شیرزادی،جعفری/مریدی،سالاروند(دورقی)/صابر حردانی،بیت سعید،سروش رفیعی(تارتا)/لوسیانو پریرا/ وارد آزادی میشود.البته هرگونه تغییر درترکیب دوتیم محمتل بنظر می رسد.

از نکات مهم این دیدار حساس،  به شکست ناپذیری برانکو برابر فولاد خوزستان  و پورموسوی،می توان اشاره کرد.زیرا برانکو پس از اینکه هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت، در۶ بازی برابر فولاد خوزستان،موفق شده که 4 بازی را با پیروزی پشت سربگذارد و 2 دیدار نیز به تساوی انجامید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان