//
کدخبر: ۱۱۳۶۱۲ //

اخبار و شایعات تازه‌ای درباره آینده نیمکت تیم ملی ! سرنوشت مبهم ” کی‌روش “

فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هنوز بر سر ادامه یا قطع همکاری به جمع‌بندی نرسیده‌اند و هر روز اخبار و شایعات تازه‌ای درباره آینده نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود.

اخبار و شایعات تازه‌ای درباره آینده نیمکت تیم ملی ! سرنوشت مبهم ” کی‌روش “
به گزارش فرتاک نیوز،

جدیدترین آن نیز پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به زلاتکو دالیچ، سرمربی موفق تیم ملی کرواسی، نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. این خبری است که برخی از رسانه‌های کرواسی و یک سایت ازبکستانی منتشر کرده‌اند و با توجه به موفقیت مربیان کروات در فوتبال و ورزش ایران اتفاقا با استقبال فوتبال‌دوستان هم مواجه شد. با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خیلی سریع به این خبر واکنش نشان داده و هرگونه پیشنهاد به دالیچ را تکذیب کردند اما این فقط پاک کردن صورت مسئله بود! بر اساس شنیده‌ها فدراسیون فوتبال ایران ماه‌ها پیش به دنبال توافق با دالیچ بود، درست چند ماه پیش از جام جهانی که پیشنهاد کارلوس کی روش را برای تمدید قرارداد نپذیرفتند و منتظر ماندند تا پس از جام جهانی سرمربی تیم ملی را مشخص کنند.

گویا سران فدراسیون به دالیچ به عنوان یک گزینه نهایی فکر می‌کردند تا جایی که حتی انتخاب سرمربی تیم ملی امید را بر مبنای حضور دالیچ در تیم ملی بزرگسالان قرار دادند. زمانی که زلاتکو کرانچار، سرمربی سابق پرسپولیس و سپاهان به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران انتخاب شد با توجه به اختلاف شدید کی‌روش با برانکو، سرمربی پرسپولیس و مطرح بودن شایعه جانشینی برانکو به جای کی‌روش در تیم ملی ایران، حضور کرانچار در تیم امید ایران هماهنگی و همکاری نزدیک بین او و برانکو به عنوان سرمربی آینده تیم ملی بزرگسالان ایران تعبیر شد! با این حال داستان برخلاف چینش پازل‌های فرضی کنار هم، چنین نبوده و فدراسیون فوتبال ایران اگر هم با نیت و دلیل خاصی یک مربی کروات برای تیم امید انتخاب کرده به خاطر تمایلش به همکاری با دالیچ بوده نه برانکو.

فدراسیون به این فکر می‌کرد که دالیچ با قیمت کمتر و البته درخواست‌های معقول‌تری پیشنهاد ایران را می‌پذیرد اما موفقیت ایران و کرواسی در جام جهانی تمام معادلات را بر هم زد. پس از نتایج خوب تیم ملی در جام جهانی پیام‌های تبریک و دست‌مریزاد از سوی مسئولان کشوری و ورزشی به سمت فدراسیون فوتبال و کی‌ روش سرازیر شد و اقبال عمومی به کی‌روش بالاتر رفت. کارشناسان و فوتبال‌دوستان خواستار حفظ کی‌روش شدند و دالیچ هم با توجه به نایب قهرمانی کرواسی در جام جهانی به لیست مربیان گران‌قیمت اضافه شد. در چنین شرایطی دیگر فدراسیون چاره‌ای جز عقب‌نشینی از مواضع و تصمیم قبلی را نداشت و دوباره مذاکره با کی‌ روش آغاز شد. البته مذاکرات مسئولان فدراسیون فوتبال و کی‌روش هنوز به نتیجه نرسیده و این وسط تیم ملی ایران بابت از دست دادن زمان آماده‌سازی تا جام ملت‌ها متضرر خواهد شد.

در همین راستا شنیده می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال اگر نتوانند با کی‌ روش برای ادامه همکاری به نتیجه برسند یک مربی کروات را برای تیم ملی در نظر گرفته‌اند و آن هم کسی نیست جز کرانچار! سرمربی کروات تیم ملی امید که شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد و دستمزدش هم به مراتب پایین‌تر از دالیچ و کی‌روش و حتی برانکوست، قطعا از پیشنهاد مربیگری تیم ملی بزرگسالان ایران استقبال خواهد کرد ضمن این‌که توقعی که مردم از کی‌روش برای جام ملت‌ها دارند روی دوش او سنگینی نمی‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری فوتبال ایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان