//
کدخبر: ۹۶۹۱۹ //

گزینه اول نیمکت تیم ملی آمریکا سرمربی آشنا !

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی ایران، خوان کارلوس اوسوریوی کلمبیایی سرمربی فعلی مکزیک و روبرتو مارتینز اسپانیایی سرمربی فعلی بلژیک از گزینه‌های هدایت تیم ملی آمریکا پس از جام جهانی خواهند بود.

 گزینه اول نیمکت تیم ملی آمریکا سرمربی آشنا !
به گزارش فرتاک نیوز،

  فدراسیون فوتبال ایران قصد ندارد قرارداد کارلوس کی‌روش را تمدید کند؛ آن هم پس از 7 سال زحمت و موفقیت و شناخت فوق‌العاده کاملی که این مربی نسبت به فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی پیدا کرده است اما این خبر برخلاف ایرانی‌ها رقبای ایران که سال‌ها در انتظار این فرصت برای جذب این مربی کاربلد بوده‌اند را خوشحال کرده است. پس از فدراسیون‌‌های ازبکستان، کامرون، استرالیا و الجزایر حالا فدراسیون فوتبال آمریکا در تلاش برای جذب این مربی پرتغالی است. برخلاف منتقدان کی‌روش که دو صعود پیاپی ایران به جام جهانی که برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان رخ داده را کار بزرگ و مهمی نمی‌دانند تیم ملی آمریکا به عنوان قدرت اول آمریکای شمالی، غایب بزرگ جام جهانی روسیه لقب گرفت، تیم ملی ازبکستان باز هم در رقابت با ایرانِ کی‌روش از صعود به جام جهانی بازماند، الجزایر شگفتی‌ساز جام جهانی قبل در این جام غایب است، کامرون قدرت سنتی فوتبال آفریقا جایی در روسیه ندارد و استرالیایی‌ها قهرمان فوتبال آسیا از پلی‌آف به جام جهانی رسیدند تا همگی آنها بیش از ایران قدر مربی بزرگی همچون کی‌روش را بدانند.

بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی ایران، خوان کارلوس اوسوریوی کلمبیایی سرمربی فعلی مکزیک و روبرتو مارتینز اسپانیایی سرمربی فعلی بلژیک که همگی در رساندن تیم‌های خود به جام جهانی 2018 موفق بوده‌اند از گزینه‌های هدایت تیم ملی آمریکا پس از جام جهانی خواهند بود و از آنجا که مارتینز با بلژیک و اوسوریو با مکزیک قرارداد دارند کارلوس کی‌روش که اعلام کرده پس از جام جهانی از تیم ملی ایران جدا خواهد شد گزینه اول نشستن روی نیمکت تیم ملی آمریکا محسوب می‌شود.

ناگفته نماند که کارلوس کی‌روش پایه‌گذار و طراح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال (MLS) محسوب می‌شود. فدراسیون فوتبال آمریکا در سال 1996 با کمک کارلوس کی‌روش رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور را طراحی و اجرا کرد و کی‌روش در اولین فصل برگزاری این بازی‌ها هدایت تیم نیویورک مترو استارز را عهده‌دار بود و حالا در صورت قبول هدایت تیم ملی آمریکا پس از 22 سال به آمریکا بازخواهد گشت تا جانشین بروس ‌آره‌نا روی نیمکت تیم ملی این کشور شود.

کارلوس کی‌روش که تا کنون سابقه ۴ صعود به جام جهانی با تیم‌های آفریقایی جنوبی، پرتغال و ایران را در کارنامه دارد اخیراً اعلام کرده که آخرین برنامه او در فوتبال کسب پنجمین صعود به این رقابت‌ها و به دست آوردن رکوردی جاودانه است. کاری که با تیم ملی آمریکا چندان دور از دسترس به نظر نمی‌رسد و بعید نیست که او پس از جام جهانی روسیه نیمکت تیم ملی ایران را به مقصد نیمکت تیم ملی آمریکا ترک کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۶۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان