//
کدخبر: ۲۱۱۹۱۰ //
معاون فرماندار همدان:

۱۸ درصد مصوبات شورای شهر همدان مغایر با قانون بوده است

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: ۱۸ درصد مصوبات هیئت رئیسه شورای شهر همدان طی یکسال گذشته مغایر با قانون بوده است.

۱۸ درصد مصوبات شورای شهر همدان مغایر با قانون بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

چهلمین صحن رسمی شورای شهر همدان با موضوع انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر همدان برگزار و در این جلسه، اعضای هیئت رئیسه سال سوم از دوره پنجم شورای شهر همدان مشخص شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان در این جلسه با بیان اینکه در شوراها اختلاف سلیقه و نظرهای متفاوت وجود دارد اما این امر در پیشرفت و ارتقای کارها مؤثر است، گفت: هیئت رئیسه دور دوم شورای شهر همدان تعداد ۸۷ صورت جلسه به فرمانداری ارسال کردند.

۴۷۵ مصوبه به فرمانداری ارسال شده است

رضا زمانی با بیان اینکه در این مدت ۴۷۵ مصوبه به فرمانداری ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۳۶۹ مصوبه با قانون تطبیق داده شده و مغایرتی اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه در مورد بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورای شهر همدان اظهارنظری صورت نگرفته است، گفت: ۱۸ درصد از مصوبات شورای شهر همدان طییکسال گذشته مغایر با قانون تشخیص داده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه ۳۵ مصوبه شورای شهر همدان نیز ابهام داشته که اعلام نظر شده است، گفت: بیشتر مصوبات شورای شهر همدان بر اساس قوانین، مورد تأیید کمیته انطباق قرار می‌گیرد.

پس از صحبت‌های رضا زمانی رأی گیری برای انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر همدان برگزار و از بین سید مسعود عسگریان و کامران گردان به عنوان کاندیداهای ریاست شورای شهر همدان کامران گردان با کسب ۶ رأی از ۱۱ رأی اعضای شورای شهر در رقابت با مسعود عسگریان با ۵ رأی به عنوان رئیس شورای شهر همدان انتخاب شد.

همچنین در انتخابات نایب رئیس شورای شهر همدان حمید بادامی نجات تنها کاندیدای این عنوان بود که با کسب ۹ رأی موافق و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۱ رأی عضو شورای شهر همدان به عنوان نایب رئیس شورای شهر همدان انتخاب شد.

در ادامه انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر همدان؛ مریم روانبخش، رضوان سلماسی و جواد گیاه شناس به ترتیب به عنوان منشی اول، دوم و سوم انتخاب شدند.

بیشترین مصوبات کمیسیون‌ها را در کمیته انطباق داشتیم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کمیته انطباق فرمانداری همدان با حُسن نیت بر اساس قوانین، مدیریت شهری را کمک می‌کند؛ گفت: کمیته انطباق فرمانداری همکاری خوبی با مدیریت شهری در راستای خدمات‌دهی بهتر به شهر و شهروندان دارد به گونه‌ای که توانستیم بیشترین مصوبات کمیسیون‌ها را در کمیته انطباق داشته باشیم.

کامران گردان با اشاره به انسجام و همدلی در شورای پنجم و با بیان اینکه هیچ گونه تنشی در شورا نبوده و نیست؛ اظهار داشت: اعضای شورای شهر همدان در دوره پنجم همانند گذشته در کنار هم قرار دارند و تمامی اعضای شورا رئیس و مشاور ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه ارجحیتی به دیگر اعضا ندارم، افزود: سعی می‌کنیم با همفکری مصوبات بهتری داشته باشیم که بنده در این بین به عنوان هماهنگ‌کننده شورا حضور دارم.

گردان همچنین با تأکید بر اینکه رؤسای کمیسیون‌ها نیز امور تخصصی شورا را پیش می‌برند، ادامه داد: کارها به نحو مطلوب در کمیسیون‌ها پیش می‌رود.

در ادامه این جلسه، رؤسا و اعضای کمیسیون‌های شورای شهر همدان انتخاب و معرفی و با اظهارنظر اعضای شورای شهر، تکلیف رؤسای ۸ کمیسیون و مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در سال سوم، دور پنجم به مدت یکسال مشخص شد.

معرفی اعضای کمیسیون‌های شورای شهر همدان

پس از مشخص شدن اعضای کمیسیون مربوطه و بنا بر نظر همان اعضا، رضوان سلماسی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و حمید بادامی‌نجات، حسین قراباغی، اکبر کاوسی‌امید و جواد گیاه‌شناس به عنوان اعضای این کمیسیون، انتخاب شدند.

سید مسعود عسگریان نیز به عنوان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری انتخاب شد و کامران گردان، علی فتحی، مریم روانبخش و حسین قراباغی هم اعضای این کمیسیون هستند.

حسین قراباغی نیز به عنوان رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا و کامران گردان، حمید بادامی‌نجات، علی فتحی، مریم روانبخش و رضوان سلماسی به عنوان اعضای این کمیسیون فعالیت خواهند داشت.

کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان نیز به ریاست علی رحیمی‌فر و عضویت کامران گردان، حمید بادامی‌نجات، اکبر کاوسی‌امید و نرگس نوراله‌زاده شکل گرفت.

علی فتحی به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان و کامران گردان، سید مسعود عسگریان، رضوان سلماسی، اکبر کاوسی‌امید و مریم روانبخش نیز به عنوان اعضای این کمیسیون معرفی شدند.

همچنین نرگس نوراله‌زاده ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان را برعهده گرفت که علی رحیمی‌فر، سید مسعود عسگریان، رضوان سلماسی و اکبر کاوسی‌امید اعضای کمیسیون خواهند بود.

در ادامه مریم روانبخش به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورا انتخاب شد که اعضای این کمیسیون را علی فتحی، جواد گیاه‌شناس، سید مسعود عسگریان، علی رحیمی‌فر و کامران گردان تشکیل می‌دهند.

کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز به ریاست اکبر کاوسی‌امید و عضویت حمید بادامی‌نجات، علی رحیمی‌فر، سید مسعود عسگریان، حسین قراباغی، نرگس نوراله‌زاده و مریم روانبخش شکل گرفت.

ریاست مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز برعهده جواد گیاه شناس خواهد بود که هیئت امنای مرکز نیز شامل حسین قراباغی، حمید بادامی‌نجات، اکبر کاوسی‌امید و کامران گردان طی یک سال آینده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان