//
کدخبر: ۲۱۰۲۰۸ //
طی ۳ ماهه نخست امسال؛

۷.۵ درصد تعهد درآمد مصوب شهرداری همدان در سال جاری محقق شده است

رئیس شورای شهر همدان بابیان اینکه مبلغ درآمد مصوب سال ۹۸ شهرداری همدان ۸۰۵ میلیارد تومان است، گفت: از این میزان در ۳ ماهه اول سال تنها رقمی معادل ۶۰.۸ میلیارد تومان محقق شده است.

۷.۵ درصد تعهد درآمد مصوب شهرداری همدان در سال جاری محقق شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

کامران گردان ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان گفت: مبلغ کل درآمد مصوب سال ۹۸ شهرداری همدان ۸۰۵ میلیارد تومان بوده که سهم سه‌ماهه نخست امسال معادل ۲۰۱.۳ میلیارد تومان است در حالی که تاکنون در این برهه زمانی حدود ۳۰ درصد درآمدهای ۳ ماهه و رقمی معادل ۶۰.۸ میلیارد تومان محقق شده است.

وی گفت: در مجموع حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از درآمدها معادل ۷۰ درصد آن در این دوره زمانی محقق نشده که شهرداری همدان باید در سه‌ماهه دوم سال درآمدی حدود ۲۹۰ میلیارد تومان محقق کند تا درصد عملکرد درآمد آن معادل ۷۵ درصد سال گذشته باشد.

وی افزود: در سطح مناطق، درصد تحقق درآمد در سه‌ماهه نخست امسال از ۴۰ درصد تعیین شده توسط شورا کمتر بوده و در شهرداری ستاد و منطقه ۴ هم تقریباً کمتر از نیمی از این درصد تعیین شده، محقق شده است.

گردان در ادامه با اشاره به بیشترین درآمدهای کسب شده در ۳ ماهه نخست امسال، گفت: ۱۱.۴ میلیارد تومان در حوزه عوارض پروانه‌های ساختمانی؛ ۸.۴ میلیارد تومان در حوزه فروش اموال غیرمنقول؛ ۵.۶ میلیارد تومان در حوزه فروش محصولات کارخانه آسفالت؛ ۵.۲ میلیارد تومان در حوزه جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۴.۵ میلیارد تومان در حوزه عوارض فروش کالا و خدمات بوده است.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی باید مبلغ درآمدی نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان از ردیف‌های کوششی نظیر عوارض تفکیک اراضی ساختمان، نوسازی، کسب و پیشه، جمع‌آوری زباله محقق می‌شد که ۲۴ درصد معادل ۱۳ میلیارد تومان از این ردیف‌ها به دست آمده که در این بین، درآمد کسب شده از ردیف تفکیک اراضی ساختمانی فقط در حدود ۵ درصد معادل ۱.۷ میلیارد تومان بوده است.

گلایه از عدم حضور مسئولان در جشنواره شهروندان برگزیده

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین با ابراز گلایه‌مندی از مدیران و مسئولان استان به دلیل عدم حضور در جشنواره شهروندان برگزیده همدان گفت: جمعه گذشته مهمترین رویداد فرهنگی- اجتماعی شهری در استان برگزار شد که متأسفانه اکثر جمعیت مسئولان و مدیران استانی و شهری در این مراسم حضور نداشتند.

گردان با تأکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری با نگاه به ترویج فرهنگ شهروندی، افزایش احساس تعلق خاطر به شهر و رشد سرمایه‌های اجتماعی در میان مردم، انتخاب «شهروند برگزیده» را در دستور کار خود قرار داده‌اند، ابراز امیدواری کرد: این جشنواره به صورت دائمی و هر ساله در هفته همدان با محوریت گستره‌تر و روند بهتری برگزار شود؛ هرچند سیاست‌گذاری ۴ ساله شورای پنجم بر مبنای برگزاری سالانه آن است.

گردان با تأکید بر اینکه در اختتامیه جشنواره به همت مردم و مدیریت شهری، شهروندان برگزیده‌ای که فعالیت و خدمات ارزنده‌ای در راستای اشاعه و تحکیم فرهنگ شهروندی داشته‌اند، به عنوان الگو معرفی شدند؛ بیان کرد: در هر برنامه به طور قطع نواقصی نیز وجود دارد که در برخی موارد در هیئت اجرایی جشنواره امسال نادیده گرفته شد.

گردان همچنین با اشاره به انتقادات از بی توجهی مدیریت‌شهری به روز همدان، گفت: انتظار می‌رود در جلسه هفته جاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر این موضوع در زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در سال‌های آینده تبلیغات شهری هفته همدان نیز باید تقویت شود و از سوی دیگر با هماهنگی استانداری به‌منظور تقسیم وظایف، شرح اقدامات شهرداری همدان گسترده دیده شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان