//
کدخبر: ۲۸۰۰۷۹ //

مسیح­ زاد / Masih Zad تنها متخصص شخصی دوزی لباس آقایان در ایران

خیلی جوان­تر از آن چیزی است که برای یک طراح مد مطرح در نظر داشتیم.

مسیح­ زاد / Masih Zad تنها متخصص شخصی دوزی لباس آقایان در ایران

مسیح­ زاد با لهجه شیرین اصفهانی در ظهرگاهی که مرکز شهر در تب و تاب قیمت ارز به خصوص دلار و یورو و تابلوهایی که عددهای آن ساعت به ساعت تغییر می­کرد مقابل ما و در فروشگاهی بزرگ و آرام در یکی از لوکس­ترین مجتمع­ های شمال شهر تهران نشسته بود و برایمان از رونق کسب و کار هفت ساله­ای می­گفت که تا پیش از او چندان در ایران جا نیفتاده بود.

خیلی جوان­تر از آن چیزی است که برای یک طراح مد مطرح در نظر داشتیم. مسیح­ زاد با لهجه شیرین اصفهانی در ظهرگاهی که مرکز شهر در تب و تاب قیمت ارز به خصوص دلار و یورو و تابلوهایی که عددهای آن ساعت به ساعت تغییر می­کرد مقابل ما و در فروشگاهی بزرگ و آرام در یکی از لوکس­ترین مجتمع­ های شمال شهر تهران نشسته بود و برایمان از رونق کسب و کار هفت ساله­ای می­گفت که تا پیش از او چندان در ایران جا نیفتاده بود.

hNjvzESCgJBI

کت و شلوار شخصی دوز با معیارهای بین­المللی یکی از نیازهایی بود که این جوان تحصیل کرده فشن­دیزاین در لوس آنجلس پس از بازگشت به ایران در سال 2013 کنجکاوانه مورد بررسی قرار گرفته بود و آنقدر این بازار جدید و این شاخه از طراحی مد بکر و تشنه بود که مسیح ­زاد را در ایران ماندگار کرد.

چهره ­های مطرح عرصه تجارت، صنعت و سیاست تا پیش از آن اگر به کت و شلوار شخصی­دوز نیاز داشتند یا باید در بازار داخلی به خیاط­ها سفارش کار می­دادند یا سری به ایتالیا و فرانسه و انگلستان می­زدند تا کت و شلوار مورد نظرشان چه از نظر پارچه و چه دوخت را تهیه کنند و همین خلاء بود که مسیح ­زاد را پس از سال­ها کار کردن با طراحان بنامی مانند بیژن پاکزاد و دومنیکو واکا در تهران ماندگار کرد. او که سال­ها طراح، مسئول فروش و استایلیست این دو برند بوده و برای هنرمندان بنام هالیوود مانند جانی دپ، آنتونیو باندراس، کیانو ریوز، جک نیکلسون، والدرما و بسیاری از چهره­های هنری و ورزشی لباس طراحی کرده از هفت سال پیش در ایران تجربه ای  جدید و هیجان ­انگیز را آغاز کرده که خروجی آن دو فروشگاه در یکی از لوکس­ترین خیابان­های ایران یعنی فرشته است که محصولات برندش را در دو لاین زنانه و مردانه عرضه می­کنند.

9kXRRYJhzyqJ

برند مسیح­زاد پیش از آن و پس از تجربه­اندوزی طراح در آمریکا ثبت شده بود که در ورود مجدد در ایران هم ثبت شد. مسیح­زاد از دشواری­های ابتدای کار به نبود خیاط ماهر و آشنا به متدهای روز و بین­المللی اشاره می­کند که در ابتدا با خیاطان ایتالیایی آغاز به کار کرد. در گام نخست کوالیته کاملی شامل 18 هزار نوع پارچه به عنوان بزرگترین کلکسیون پارچه ایران از دفتر لوس آنجلس تهیه شد.

مسیح­ زاد که در ابتدای کار و تنها به عنوان آزمودن این مارکت آغاز به کار کرده بود با چنان استقبالی مواجه شد که در آستانه افتتاح دو فروشگاه بزرگ دیگر در دو مرکز تجاری ممتاز ایران یعنی ایران مال و فرمانیه مال است. استقبال از دو لاین کت و شلوارهای آماده و شخصی­دوز مسیح­زاد باعث شد تا در مدت کوتاهی به عنوان با کیفیت­ترین، گران­ترین و لوکس­ترین لباس مردانه و زنانه در ایران ناخودآگاه شناخته شود. لاین زنانه این برند هم شامل لباس عروس، کت وشلوار و کت و دامن زنانه می­شود.

aO1SL4DEPlO1

جزئیات در کارهای این طراح جوان اما شناخته شده ایرانی شاید ریشه در زادگاهش اصفهان داشته باشد. آنجا که ریزه­کاری­های کاشی­های اصفهان و ظرافت قلم­کاری­هایش اینبار در قامت کت­هایی با بهترین پارچه و دوخت جهانی نمود پیدا می­کند. قدم زدنی اجمالی در لاین شخصی­دوزی مسیح­ زاد شما را به حیرت وا می­دارد آنجا که با آستری­ های اختصاصی با حروف بافته شده نام سفارش­دهنده در آستری ابریشم مواجه می­شود که در درون کت و زیر یقه و جیب­ها مالکیت انحصاری کت را به شما یادآوری می­کند.

لاین کت و شلوار مسیح­ زاد به ما یادآوری می­کند که یک طراح جوان ایرانی – آمریکایی با دانش و استانداردهای آمریکا و ایتالیا در حال فعالیت در ایران است که می­خواهد سطح فشن ایران را به رخ بکشد و در حال مدیریت مارکتی است که حالا در حال گسترش بیشتر است. بدون هیچ نمونه مشابهی در این برند می­توان از امکان داشتن پارچه با بافت نام شما، پارچه با نخ طلا و کالیته ­های وسیعی که شامل 18 هزار پارچه کت و شلوار و 6 هزار پارچه پیراهن می­شود برخوردار شد.

uxHHaWKdzMcL

مخاطبان و مشتریان مسیح ­زاد کسانی هستند که تا پیش از این کت و شلوارشان را از خارج از ایران تامین می­کردند. اما حالا با شروع کار این برند ممتاز به خاطر رزومه ­ای که در آمریکا داشت علاوه بر مشتریان فراوان بازخورد خوبی در رسانه ­ها و خبرگزاری­ های ایران داشت.

مشتریان مسیح زاد در ایران اغلب کسانی هستند که دنبال گرانترین و متمایزترین تولیدات می­گردند. یکسری از مشتریان او هم کسانی هستند که با سایزهای غیر متعارف نیاز به شخصی­ دوزی دارند. ضمن اینکه سرویس خوب و مادام العمر هم یکی از دلایل گرایش به مسیح زاد است. خود طراح اذعان می­کند که شما وقتی هزینه ی زیادی بابتکت و شلوار می­دهید و سایزتان تغییر می­کند اینجا رایگان برای شما تغییر سایز می­دهیم.

ZAGlbnYqco8U

اما شاید یکی از مزیت ­های اصلی برند مسیح­ زاد حضور طراح بالای سر کار در همه­ ی مراحل مشاوره تا دوخت و تحویل است. هیچ برندی در ایران این مزیت را ندارد و تنها معدود برندهایی در جهان این مزیت را دارند.

هر چند در دو سه سال ابتدایی کارها پس از اندازه­گیری برای دوخت به ایتالیا فرستاده می­شدند ولی امروز 360 خیاط در حال حاضر برای این برند در ایران حال کار هستند و همه زیر نظر خیاط ­های ایتالیایی آموزش دیده ­اند. خیاط ایتالیایی هر دو هفته یکبار برای به روز رسانی دانش دوخت به ایران مراجعه می­کنند. مسیح­زاد به این نکته اشاره می­کند که در ابتدای راه متدهای دوخت در ایران متدهای پنجاه سال پیش بود. تکنولوژی، دستگاه­ها و ماشین­ آلات هم به روز نبودند و ماشین ­آلات جدید وارد کردند. با وجود این پیشرفت­های چشمگیر هنوز برخی پارچه­ های خاص در ایتالیا دوخته می­شوند.

قدم زدن در لاین کت و شلوارهای مسیح ­زاد پر از شگفتی خواهد بود. آنجا که طراح توضیح می­دهد که آستری در کت و شلوارهای ما ابریشم است در حالی که تنها نیم درصد از برندهای مشهور از ابریشم استفاده می­کنند و بقیه از پلی­استر. ممکن است برندی نام شما را در یک جای مشخص چاپ کند ولی ما بنا به سفارش مشتری این توانایی در بافت اسم مشتری در تمام استری حتی داخل جیب و یقه را هم داریم.

tDgwq8yX5ZSt

یکی از بزرگترین مزیت کت و شلوارهای مسیح­زاد این است که تمام کت و شلوار دست دوز است و از لایه چسبی استفاده نمی­شود. یقه­ ها همه سوزن­کاری است و یقه ­ای که سوزن­کاری می­شود تا ابد فرم خودش را حفظ می­کند. هر قسمت از کار را یک خیاط انجام می­دهد به عنوان مثال یک خیاط فقط روی آستین و یک خیاط استری کار می­کند، سایر بخش­های جلو کار، پشت کار، یقه و سوزن­کاری هم خیاط متخصص خود را دارند و آن بخش را کامل می­کنند.

جزئیات آن چنان برای مسیح ­زاد مهم هستند که حتی دکمه­ ها را از صدف انتخاب کرده که هم ارگانیک باشد و هم عمری 200 ساله داشته باشند و دکمه به هیچ وجه در کت و شلوارهای مسیح­زاد دکوری نیستند. به خاطر همین جزئیات است که وزرا، شهرداران، سفرا، تجار و صادرکنندگان و کارخانه­داران بزرگ و نامدار ایران و همچنین ورزشکاران و هنرمندان به خوبی آدرس فروشگاه مسیح ­زاد در کویین­ سنتر خیابان فرشته را به خوبی می­شناسند و آنها را از سفر به ایتالیا، فرانسه و انگلستان برای تهیه کت و شلواری خاص و بی­نظیر؛ بی ­نیاز کرده است.

مسیح­ زاد طراح جوان متولد 1984 اصفهان حالا آوازه­ای جهانی دارد که در روزهای غوغای دلار در چهارراه استانبول تهران در فروشگاهی در خیابان فرشته در فکر برندی جهانی و با بازارهای جهانی است.

جهت دیدن نمونه کار و ارتباط از طریق لینکها و آدرسهای زیر در ارتباط باشید:

 www.masihzad.ir

www.instagram.com/masihzad_official

DcrhL003VPqe

 

tgPdjBwRznmZ

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان